Additionally, paste this code immediately after the opening tag: je fiets overal op slot - Forum Wereldfietser

je fiets overal op slot

ik kwam met surfen het volgende tegen:
een slot die je doormiddel van een gepatenteerd systeem in de grond kan vastzetten. Ideaal?

Afbeelding

Afbeelding

Although it's only in the early design stages, UK creative designer John Wrightson has devised this brilliant security device for your bike.

When camping or at an outdoor show/event with a mountain-bike or motorbike, there are security issues associated with leaving your mode of transportation unattended. It is not uncommon for theft of bikes to occur at this time.

'In-Lock' works as a ground anchoring system to secure motorbikes or mountain-bikes to soft ground. To use, one takes it from its casing and screws it into the ground using the turning bar provided. Once in the ground, any motorbike or mountainbike can then be locked to it through the hole in the main body by using any design of chain or lock. Once placed through the hole, it prevents anybody being able to unscrew the 'In-Lock' from the ground. Physics ensures 'In-Lock' cannot be pulled out of the ground by using force, even in the wettest conditions.

The aim of 'In-Lock' is to deter any opportunist thief. The bright use of color for the main body will instantly alert anyone that the bike is secured to the ground, deterring them from attempting to steal the motorbike or mountain-bike. 'In-Lock' could not be simply cut through as the hardened pin which screws into the ground runs right through the body

http://www.cyclopedia.nl/site_outbound. ... LOCK/[url]

Leveren ze er ook een asfaltboor bij?
cyclopedia schreef:to secure motorbikes or mountain-bikes to soft ground.
:wink:

Haike schreef:Leveren ze er ook een asfaltboor bij?
:lol:

Wat is er makkelijker om je fiets aan een boom, hek of iets dergelijks vast te zetten? Meestal is er toch zoiets wel voorhanden. En als zoiets niet voorhanden (bijvoorbeeld in de wildernis van IJsland) wie zou dan je fiets willen stelen?


Rutger
www.rutgersreizen.nl

Ik adviseer altijd om de fiets met een visdraadje aan de tent vast te zetten.

Of aan je grote teen! Dan word je vanzelf wakker. :lol:

Het allerbeste is natuurlijk om gewoon goed op slot te zetten aan een grote boom of paal of zo. Haha

Eric Schuijt schreef:Ik adviseer altijd om de fiets met een visdraadje aan de tent vast te zetten.

Of aan je grote teen! Dan word je vanzelf wakker. :lol:
leuk idee maar dan ben je, je fiets kwijt, je tent is geschuurd en je hebt pijn in je voet...:) :wink:

Hoe voorkom ik diefstal van mijn grote teen?

hallo,

Diefstal en fietsen is al regelmatig aan de orde geweest, de een maakt
een nylon draadje aan de tent/pannen en zelfs een teen wordt
opgeofferd. We zijn het er over eens dat we een seintje willen hebben als
iemand er met onze fiets vandoor gaat.

Bij de ANWB verkopen ze een alarmpje van een paar Euro 6-7 en dat ding
maakt een herrie van 110 Db, dan ben ik wel weer wakker.
Dat dingetje is klein en past zelfs onder je zadel!

Ik slaap er in ieder geval beter door.

hans stalpers

En wanneer gaat dat ding dan af Hans?

Is misschien inderdaad handig, weet je ook de naam ervan? Of is het makkelijk te vinden?

hallo,

Hij gaat af als er een pennetje uit het aparaatje getrokken wordt.
Bij ons staan twee fietsen bij elkaar, het pennetje wordt met een kleine
snelbinder aan de andere fiets vast gemaakt. Plastic zak over de zadels
en deze blijven droog en er is niets 'verdachts' zichtbaar.
Als de buitenste fiets verplaatst wordt begint juist de achtergebleven als
een gek te blerren.

Het is dan ook niet gemakkelijk om het pennetje weer terug te plaatsen
als je niet weet waar het geluid vandaan komt.

Maar....uhh....niet verder vertellen

vr.gr. hans stalpers

sorry, heb maar de helft beantwoord.

het is een persoonlijk alarm tegen tasjes dieven, hangt gewoon in het rek
van de ANWB winkel (Alkmaar)

succes hans stalpers

Eric Schuijt schreef:Ik adviseer altijd om de fiets met een visdraadje aan de tent vast te zetten.

Of aan je grote teen! Dan word je vanzelf wakker. :lol:
Het resultaat van dit advies kan verrassend zijn:Mongoliaargh..!
:shock:

Ik heb ook wel eens alarm tegen fietsdiefstal gekocht. Er zat een kwikschakelaar in, die bij beweging een versterkertje en speakertje aanstuurde.

Het maakte heel veel herrie. Alleen jammer dat er een tijdsvertraging opzat van 20 seconden. Ik heb toen uitgerekend hoe ver een dief dan al gefietst heeft. En dat is 55 meter. Te ver om hem nog achterna te rennen in je Donald Duck pyama. :lol:

Dat ANWB-alarmpje lijkt mij erg handig.