Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in (en naar) Parijs - Forum Wereldfietser

fietsen in (en naar) Parijs

Hallo,

ik ben een beginnende fietser, woonachtig in Parijs. Een kleine kans, maar ik vroeg me af of ik via dit forum een trainingsmaatje kon vinden om in Parijs regelmatig te gaan fietsen (er is bij mij in de buurt bijvoorbeeld een fietsparcours voor wielrenners). Of mischien zelfs wat dagtochten hier in de buurt.
Tevens ga ik in de week van 16 tot 24 September van Amsterdam naar Parijs fietsen voor mijn eerste meerdaagse fietstocht. Mochten er mensen geinteresseerd zijn, dan hoor ik dat ook graag.

Mvg Jeroen

Wat jammer dat ik niet in Parijs woon!
Fietste vorig jaar een paar dagen door Parijs.
Fantastisch!
Superopwindend!
Grote vrije rijbanen die je alleen hoeft te delen met de bus. Je gaat vanzelf heel snel fietsen. Kende Parijs alleen via de Metro. Terwijl ik er bijna een jaar heb gewoond.
Met de fiets opent die stad zich voledig anders voor je.
Ik ben jaloers.
Jij boft.
Hoop dat je iemand vindt.
veel plezier,
niko

Haha, bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad een mooie stad, en heerlijk om doorheen te fietsen. Vooral in de zomer en 's nachts als er weinig verkeer is en je kunt overal doorracen :-)
En ik vind het ook niet echt gevaarlijk, of vervelend fietsen...heb me nooit onveilig gevoeld, en ik fiets toch elke dag naar mijn werk.
Er zijn natuurlijk ook nadelen: zo duurt het een tijdje voor je de stad uit bent als je een tochtje wilt maken...het handigst is je fiets in de trein te zetten (gratis hier!) en na een half uurtje uitstappen, dan ben je tenminste niet de helft van je fietstijd bezig door de bebouwde kom te fietsen!

Gr.
Jeroen