Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rabies en Azie - Forum Wereldfietser

rabies en Azie

Hallo,

We gaan voor 4 maanden op pad in Thailand/Laos/Maleisie. De GG&GD
raden injecties tegen rabies aan. Mijn vraag is wie van jullie heeft deze
injecties gehad, om daar te gaan fietsen, en heeft ook last gehad van
bijterige honden?
Kortom is het gevaar wel degelijk aanwezig

bedankt voor jullie reacties

hans stalpers
hans stalpers schreef:Hallo,

We gaan voor 4 maanden op pad in Thailand/Laos/Maleisie. De GG&GD
raden injecties tegen rabbies aan.
Alleen voor de overwegend moslimlanden? :D

:idea: tip aan heel veel auteurs: een bericht dat je zelf geplaatst hebt kun je altijd weer verbeteren

OK, dames en heren,

Ik had m'n tikfout ontdekt en voelde al aan dat het deze richting op zou
gaan.

Herkansing? Lees rabies i.p.v. rabbies

Ik wacht weer op jullie reakties

vr.gr. hans stalpers

Hoi Hans,
Wij gaan lang door Azië fietsen Wij beginnen in China.
Wij hebben ervoor gekozen om deze injecties wel te halen. Helemaal omdat er in het zuiden van China momenteel heel veel honden uit voorzorg worden dood gemaakt, omdat er rabiës heerst! En in het noorden van Vietnam schijnt het ook te heersen.

Wij kiezen er wel voor, omdat als je gebeten wordt je dan veel meer tijd hebt om injecties te gaan halen. Bovendien hoef je dan nooit meer de menselijke antistoffen ingespoten te krijgen (die zijn niet overal voorhanden). En je hoeft dan ook niet zo veel injecties meer mocht je gebeten zijn.

Dus ja, het is natuurlijk je eigen keuze. Honden zijn met stenen of een dazzer natuurlijk weg te jagen................

Als je deze vaccinaties gaat halen (3 spuiten), ga dan niet naar de GGD, daar betaal je 70 euro per injectie. Je kunt de spuiten bijvoorbeeld ook bij de LU in Wageningen halen. Die zetten de injecties op een andere manier, waardoor het goedkoper kan: 30 euro per injectie.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes, Ilse

Ja, Ilse hier heb ik wat aan!

Ik bespaar zo'n Euro 60 voor 2 injecties, is dan benzinekosten van af.

Ik heb wat op het net gekeken maar kom niet iets zinnigs, waar ik wat
aan heb, tegen over LU Wageningen.
Kan je me wat meer info geven zodat ik een afspraak kan gaan maken.
Alvast bedankt,

Hans Stalpers
hans stalpers schreef:Hallo,

We gaan voor 4 maanden op pad in Thailand/Laos/Maleisie. De GG&GD
raden injecties tegen rabies aan. Mijn vraag is wie van jullie heeft deze
injecties gehad, om daar te gaan fietsen, en heeft ook last gehad van
bijterige honden?
Kortom is het gevaar wel degelijk aanwezig

bedankt voor jullie reacties

hans stalpers

Ook Peter bedankt voor de snelle reaktie

vriendelijke groet

hans stalpers

Zie ook dit draadje: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4050. Ik was toen ingelogd als eliz en heb de prikken inderdaad in Leiden gehaald, zonder bloedbroeders/zusters. Is iets dichterbij vanuit Scharwoude. Afspraken maken ging heel makkelijk en de kliniek is op een steenworp van station Leiden CS.

Lisette

Hoi,

Is er nog verschil in de effectiviteit tussen de subcutane of intraveneuse injectie? Ik snap anders niet waarom ze dan alleen in Wageningen en Leiden subcutaan injecteren en de rest van nederland (GG&GD inclusief) intraveneus.

Whisky (die binnenkort ook aan de rabies prik gaat).

Is het niet zo dat de rest van Nederland die prik tegen rabies intramusculair toedient? Intraveneus, dus direct in een bloedvat, lijkt me nogal heftig?

Hoi,
Is het niet zo dat de rest van Nederland die prik tegen rabies intramusculair toedient? Intraveneus, dus direct in een bloedvat, lijkt me nogal heftig?

Ik bedoelde ook intramusculair, anders wordt het allemaal wat overdreven.
Nooit s'nachts na Biergarten bezoek posten :D

Whisky

Deze prikken zijn toch, ook de goedkope, relatief duur. Wordt je dan toch gebeten, moet je alsnog als de bliksem extra spuiten halen.
Yes, ondanks de spuiten in Nederland moet je toch zo snel mogelijk nog meer spuiten halen, aldus de GGD in Apeldoorn.

In Vietnam hoef je niet echt bang te zijn. Ze eten daar de honden, dus daarom liggen de meesten aan de ketting. Degene die niet aan de ketting liggen, zouden hoorndol worden, van het aantal fietsen, dat ze per minuut zouden moeten achtervolgen. Dus dat doen ze niet.

Een Dazer, is ook niet goedkoop, maar, heeft mij bijvoorbeeld in Roemenie, zeer goede diensten bewezen.

Al met al, koop een Dazer, en geen spuiten.

Met de groeten van Wim

90 Euro voor je leven (de goedkope prikken variant), lijkt mij een goede deal. Er is slechts 1 gedocumenteerd geval van iemand die het overleeft heeft, hondsdolheid. Ja, je moet nog steeds 3 prikken gaan halen als je gebeten bent door een hond met rabies, ondanks de inentingen vooraf. Toch zijn er twee voordelen:
1) je 'koopt' 3 tot 7 dagen voordat je de eerste herhalingsprik nodig hebt. Heb je je niet gevaccineerd vooraf, dan moet je binnen 24 uur beginnen met de eerste prik.
2) je hebt slechts 3 herhalingsprikken nodig i.p.v. 5. De laatste twee prikken zijn niet meer nodig en juist deze zijn in een boel landen lastig verkrijgbaar.

Ik ben beslist voor avontuur, maar gezondheid vind ik nog iets belangrijker. Zonder dat is er ook geen avontuur meer. Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf afwegen, maar als er vergroot risico aanwezig is op rabies en je door gebieden gaat die wat verder van de bewoonde wereld liggen of waar de vaccinaties achteraf op behoorlijke afstand kunnen liggen, vind ik de vaccinaties vooraf een aanrader.

Daarnaast blijft het natuurlijk zaak om te voorkomen dat je gebeten wordt. Waterpistool, dazer, stenen of iets dergelijks kan dan helpen.

Succes met jullie keuze!

groet,
Peter.

Op een reis met de rugzak door Thailand ben ik eens gebeten (het mag eigenlijk geen beet heten, meer een schaafwondje) door een hond. Iedereen die gebeten is, krijgt een vaccinatie toegediend in Thailand, vertelde een medewerkster van het plaatselijke ziekenhuis. In Thailand zijn de voorzieningen goed, en zal het weinig problemen opleveren om een vaccinatie te halen. Het is wel vervelend dat je reisschema erop aangepast moet worden omdat je op vaste dagen (ik meen 1, 3, 7, 14 en 21 dagen) na de beet geprikt moet worden. De vier prikken in Thailand tezamen waren overigen goedkoper dan de laatste prik bij de GGD terug in Nederland. Ik realiseerde me dat het in landen met mindere voorzieningen erg lastig kan zijn om binnen een dag de eerste vaccinatie te krijgen wat een vaccinatie het overwegen waard maakt.

Ik vraag me af of een hond die echt hondsdol is en waarschijnlijk geen besef meer heeft waar die mee bezig is, zich zal laten afleiden door een dazer.

Martin

Hoi Martin,

dat ben ik met je eens, eens hondsdolle hond is dol. Waarschijnlijk heb je de werking van de Dazer nog nooit gezien.
De honden zelf staan van verbazing stil, wat gebeurt hier, zie je ze bijna denken, maar stoppen doen ze wil, en dit waren echt wilde, verwilderde honden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een honsdolle hond hierdoor niet gestopt wordt. Behalve dan dat hij doof is, dat helpt een Dazer ook niet.

Met de groeten van WIm

Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reakties. Eigenlijk was de keuze toch snel gemaakt omdat ik niet zeker weet of ik binnen 24 uur een injectie kan krijgen nadat ik gebeten ben. De gevolgen zijn dodelijk, simpele beslissing.....ik wil nog meer fietsen.
De eerste prik is binnen (Wageningen) compleet met extra voorlichting voor Euro 29,- pp. Ik was nummer 31 die dag !!

Wil je voor rabiesinjecties naar Leiden dan zou ik eerst even bellen omdat ze er mogelijk mee gestopt zijn (aldus Wageningen)

Ook ik heb een Dazer, de ene hond draait snel om de andere rent gewoon op je af. De vreemdste reaktie was van een hond die juist agressief werd als ik dat ding op hem richtte. Ik kan er altijd nog mee gooien.

veel fietsplezier

hans stalpers