Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Littokala oplader aansluiten op naafdynamo - Forum Wereldfietser

Littokala oplader aansluiten op naafdynamo

Misschien dat iemand weet of het mogelijk is deze oplader Littokala 202 met ingang en uitgang 5V aan te sluiten op de naafdynamo met twee li-ion 18650 batterijen erin. Zou dat kunnen werken? Bedoeld als buffer voor een smartphone.


Afbeelding
Waarschijnlijk niet, ik denk niet dat de 5V uitgang door de batterijen gevoed wordt. En ik denk ook niet dat je tegelijkertijd de 5V uitgang kan gebruiken en batterijen op kan laden. Het is waarschijnlijk echt een laadapparaat, geen powerbank of buffer.

Als je het zeker wil weten kan je hem natuurlijk gewoon kopen, want hij kost maar 6 euro.
Het heeft een 5V in en een 5V uitgang zie foto.
Ja, maar dat betekent niet dat je tegelijk batterijen kan opladen, de 5V uitgang kan gebruiken én de batterijen als buffer kan gebruiken.
Ik heb zelf laders/powerbanks voor slechts één batterij.

Ik heb de Lii-100, dat is dezelfde maar dan met slechts één batterij. Die werkt óf als oplader, óf als powerbank, dus niet tegelijkertijd. Voordeel van deze is dat hij verschillende typen batterijen kan opladen, waaronder AA NiMH.

De NiteCore F1 en de Miller ML-106 V1.0 doen wèl beide tegelijkertijd.
Peter_K schreef:Ik heb zelf laders/powerbanks voor slechts één batterij.

Ik heb de Lii-100, dat is dezelfde maar dan met slechts één batterij. Die werkt óf als oplader, óf als powerbank, dus niet tegelijkertijd. Voordeel van deze is dat hij verschillende typen batterijen kan opladen, waaronder AA NiMH.

De NiteCore F1 en de Miller ML-106 V1.0 doen wèl beide tegelijkertijd.
Ik heb deze oplader al in bezit dus vandaar de vraag.
Dus ik kan wel laden en dan de lader eraf halen en gebruiken als powerbank. :idea:
@hanzefietser: Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je de Lii-202 op je naafdynamo wil aansluiten, dus voor de zekerheid maar:

Deze opladers kan je niet direct aan je naafdynamo kan aansluiten; je naafdynamo levert >6 Volt wisselspanning en de laders hebben 5V gelijkspanning nodig.
ja naafdynamo levert >6 Volt wisselspanning en de laders hebben 5V gelijkspanning nodig.
Ach bedankt, daar was ik niet zeker van.
Dus een bicycle Usb charger nodig begrijp ik hieruit; na even te googlen.
Als je nog geen omvormer hebt, dan is het denk ik goed om naar een andere totaaloplossing te kijken, een redelijk totaaloverzicht vind je op https://www.cyclingabout.com/list-of-hu ... b-devices/.

Mocht je iets meer willen weten over een bepaalde optie, zoek dan eens op de naam binnen dit forum.