Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geen slaaptreinen meer van Dusseldorp naar Verona - Forum Wereldfietser

Geen slaaptreinen meer van Dusseldorp naar Verona

In 2018 zullen er geen slaaptreinen meer rijden tussen Dusseldorp en Verona.
De Treinreiswinkel doet dit met pijn in het hart, maar de Italiaanse spoorbeheerder kwam met een forse tariefsverhoging, die de exploitatie van de trein onbetaalbaar maakt.
Jammer voor fietsers die hun fietsen in deze trein mee konden nemen.
De nachttreinen va Dusseldorp. De slaaptreinen van Hamburg en Dusseldorp naar Wenen/Innsbruck blijven gewoon rijden. Deze kunnen geboekt worden bij de Treinreiswinkel.
Zie ook het volgende bericht.
http://www.treinreiziger.nl/doek-valt-a ... eiswinkel/

Overigens kun je vanaf komend voorjaar ook met dagtreinen van Amsterdam naar Munchen met slechts één overstap.
Vertrekt uit Amsterdam om 11:00 uur en aankomst in Munchen om 19:43 uur.
Dit jaar heb ik hem al met overstap gedaan. De Oostenrijkse Spoorwegen hebben de verbindingen goed op elkaar afgestemd. Je hebt meerdere mogelijkheden om over te stappen tussen Innsbruck en München. Boek je zelf dan kun je de makkelijkste overstap in München regelen door de minimale overstaptijd wat langer te maken. Een overstap in München is om meerdere redenen makkelijker:
-Kopstation, je hoeft dus geen trap op/met de lift naar boven.
-overstap in de avond op een tijdstip dat de eettentjes nog niet dicht zijn.
De nachttrein van Wenen via München naar Keulen en Düsseldorf kun je overigens ook zelf boeken via de website van de Oostenrijkse Spoorwegen, www.oebb.at.
bert sitters schreef:Overigens kun je vanaf komend voorjaar ook met dagtreinen van Amsterdam naar Munchen met slechts één overstap.
Vertrekt uit Amsterdam om 11:00 uur en aankomst in Munchen om 19:43 uur.
In de zin dat de nieuwe ICE Hannover - München nu nog niet rijdt / geen fietsen meeneemt, maar vanaf ergens binnenkort wel?
Casartelli schreef:
bert sitters schreef:Overigens kun je vanaf komend voorjaar ook met dagtreinen van Amsterdam naar Munchen met slechts één overstap.
Vertrekt uit Amsterdam om 11:00 uur en aankomst in Munchen om 19:43 uur.
In de zin dat de nieuwe ICE Hannover - München nu nog niet rijdt / geen fietsen meeneemt, maar vanaf ergens binnenkort wel?
De nieuwe ICE4-treinen mét fietsplaatsen worden komend voorjaar geleidelijk ingezet tussen Hamburg - Hannover- München. Volgens de treinplanner van de DB zal de inzet vanaf maart 2018 beginnen.
Ivo Miesen schreef:.
De nachttrein van Wenen via München naar Keulen en Düsseldorf kun je overigens ook zelf boeken via de website van de Oostenrijkse Spoorwegen, http://www.oebb.at.
Beste Ivo, kan dit ook voor de aansluitende treinen vanuit Nederland naar Keulen of Dusseldorp?
Bert, als je zelf ook even gaat spelen zul je zien dat je in een aantal gevallen het kaartje online kan bestellen, inclusief fiets of andere extra's. Vanaf Arnhem bijvoorbeeld is dat dan niet mogelijk, maar zodra je op Düsseldorf hbf bent ben je in één nacht in Wenen, voor €29,- (sparpreis) De treinreiswinkel kan dit natuurlijk ook voor jou boeken.
_Peter_ schreef:Bert, als je zelf ook even gaat spelen zul je zien dat je in een aantal gevallen het kaartje online kan bestellen, inclusief fiets of andere extra's. Vanaf Arnhem bijvoorbeeld is dat dan niet mogelijk, maar zodra je op Düsseldorf hbf bent ben je in één nacht in Wenen, voor €29,- (sparpreis) De treinreiswinkel kan dit natuurlijk ook voor jou boeken.
Dan lijkt mij alles ineen via de Treinreriswinkel toch eenvoudiger. Heb ik ook maar één internationaal fietskaartje nodig van Amsterdam naar Wenen á 10, - Euro.
Of het via de treinreiswinkel kan weet ik niet, die gebruik ik nooit. Voor mij is het handiger hetzij het direct via de website in het desbetreffende land te doen of even naar Aken of Luik te fietsen en het daar aan het loket te halen.
Bij internationale treinreizen is het sowieso vaak beter om meerdere scenario's door te rekenen, soms is het goedkoper om vanaf een Nederlands station te bestellen, soms is het goedkoper om dit vanaf het eerste Duitse, Belgische of Franse station te doen.
@Ivo,

Het is inderdaad zo dat grotere stations in Duitsland en Belgie een veel betere kaartjesservice bieden dan gelijksoortige stations in Nederland. Je kunt op deze Duitse en Belgische stations ook reserveringen doen voor buitenlandse treinreizen.

In Nederland hebben alleen de hoofdstations van Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Haag, Rotterdam, Schiphol en Utrecht een balie voor internationale tickets. Overingens is het assortiment bij deze balies beperkt. Ze kunnen daar bijvoorbeeld géén fietskaartjes naar Frankrijk verkopen.
Groot nadeel is de lange wachttijd. Hier op Amsterdam Centraal staat 's morgens voor de opening van het servicecentrum al een rij Aziaten voor de deur. Door de problemen met de taal, de geografische onbekendheid en de verschillen in de cultuur duren de gesprekken aan de balie vaak eindeloos lang.

Jij heb het voordeel dat je in Maastricht woont, want jij kunt natuurlijk gemakkelijk even naar Aken of Luik fietsen, maar vanuit andere plaatsen in ons land is dat meestal een stuk lastiger.


Jij geeft aan dat je het niet weet, maar ik ben er van op de hoogte dat je alle tickets via de Treinreiswinkel kunt regelen. Zij zoeken ook de beste reisroute en de goedkoopste mogelijk voor je uit. Vaak gaat het om combinaties die je niet vindt via de treinplanners.

Naar München kun je bijvoorbeeld bij de Treinreiswinkel een Sparpreis boeken vanaf ieder station in Nederland en een fietskaartje voor 10 Euro. Knip je dat in tweeen en doe je dat vanaf een Duits station, dan moet je een apart kaartje aanschaffen vanuit je woonplaats naar dat station en ook nog eens een extra internationaal treinkaartje aan schaffen à 10 Euro. Dat is niet alleen omslachtiger, maar ook duurder.