Additionally, paste this code immediately after the opening tag: je bent jong en wil... - Forum Wereldfietser

je bent jong en wil...

...wat meer van de wereld zien:D

Ik droom nu al bijna een jaar van een trektocht, maar het grootste probleem is nog steeds een maatje vinden met hetzelfde doel voor ogen.

ik ben op zoek naar iemand (of meerdere personen) om een fietstocht te ondernemen. Zelf ben ik van vlaams-brabant (belgie). Ik ben 16 jaar en heb nog geen ervaring met fietsvakanties, maar voor alles is er een begin.

De vakantie zit er nu wel bijna op, maar de herfstvakantie hou ik alvast vrij. In de zonnige weekends kunnen we mss ook kleinere fietstochtjes maken.

tot horen,
koen

Aan de weekendtrektochten van de Wereldfietser nemen de laatste tijd ook jongeren tussen de 14 en 20 deel. Een leuke manier om ervaring op de doen en te horen van andere fietsers hoe zij het doen. Let op de aankondigingen!

zijn er ook zo'n fietsweekends in België?

koen vandevoorde schreef:zijn er ook zo'n fietsweekends in België?
probeer het eens hier www.vakantiefietser.be

of www.vakantiefietser.be/herfstweekend2006.asp

Sterkte

Ik ben uit België en trek over een kleine twee weken (normaal gezien) naar parijs, met de fiets dus.

Dat met 2 vrienden! (rond de 20 jaar oud)

Jij bent 16 dus ik veronderstel dat je in september naar school moet ;)

Dit is onze eerste keer...
Hey Koen,

Leuk nog eens een Belg tegen te komen op dit forum 8)

Ikzelf ben 18jaar en was van plan om vorige grote vakantie naar Santiago de compostela te rijden. Door ziekte ga ik het een jaartje moeten uitstellen.
Ik ben ook lange tijd op zoek geweest naar een fietsmaatje maar deze zijn niet gemakkelijk te vinden, dus hield ik ook maar rekening om alleen erop uit te trekken.

Mijn ervaring met fietsvakanties is ook niet bijster groot. Nederland heb ik al verscheidene keren kriskras doorgefietst. Ook een stukje Frankrijk heb ik doorgefietst.

IK was overlaatst als enige Belg op het Nazomerweekend. IK heb er een leuke tijd beleefd en zeker voor herhaling vatbaar. Waarom ga ik niet mee
met vakantiefietser(BE)? Zij nemen als overnachtingsplaats steeds een jeugdherberg, terwijl ik mijn tentje verkies...

Tot fietsens hopelijk,
Ward

Hey,

ik heb zelf het reisfietsen deze zomer ontdekt. Ik ben een keer op 3daagse door de ardennen gefietst met een goede vriend en enkele maanden later met een andere kameraad een weekje er naartoe gefietst. In de week van allerheiligen ben ik dan 2 dagen heen en terug Namen als tochtje gedaan en met wat geluk hoop ik deze kerstvakantie een kleine week te vertrekken. Ik ben van Nijlen. dat is provincie Antwerpen en beide kameraden zijn ook van daar. Ik heb gewoon een paar maten gevraagd of ze ook zin hadden er eens op uit te trekken met de fiets en ik had vrij snel iemand. Ik ben 22, mijn kameraden 23 en 19. De jongste is de sportiefste en die kan ook meer tijd maken. Vlaams brabant is niet ver en kan als doortocht dienen en dan pikken we je mee op als we tegoei kunnen afspreken. Je mag me gerust een PB sturen. Ik deed gemiddeld zo'n 70km per dag. De langste afstand op een dag was 150km en de kortste 35. Ik heb nu al ietswat ervaring en kan het al beter indelen. 80km per dag is haalbaar, verder is altijd een risico. Zeker nu het wat firsser is buiten fiets ik toch een pak minder snel.
Ik heb zin in een tochtje naar onze kust, omdat het daar in de winter ietswat zachtere temperaturen zijn.

Groeten, Maarten

Hai :)

Ik ben ook 16. Leuk om weer eens iemand te zien met de zelfde leeftijd die van fietsen houd, die vind je hier niet veel...:P

Ik fietste voorheen altijd met m'n ouders maar wilde nu wel eens alleen weg, alleen is het moeilijk om een leeftijdgenoot te vinden met dezelfde interesse. Sinds vorige meivakantie ben ik een paar weekenden met de wereldfietser meegegaan en dat is altijd erg leuk!

ik ben nu 19 jaar oud, en ga ook al met de fiets op reis van mijn 14. Ik kan je wel enkele tips geven aan de jong reizigers.

Aangezien we nog jong zijn, zien we er meestal niet zo gevaarlijk uit. Als je dus vraagt om ergens in een tuin je tentje op te zetten, lukt dat meestal wel. Dat spaart veel geld, en brengt mooie contacten op. Dikwijls krijg je er als jongeling er zelfs nog een gratis douche of bad bovenop. Je moet natuurlijk altijd er op letten dat er geen camping in de buurt is, anders kan je geen mooi verhaaltje afsteken. Op deze manier heb ik alle lange afstandsroutes in Walonie en Noord Frankrijk afgereden, en met meestal een maximumbudget van 5 eur per man per dag. Zo kon ik wat sparen voor wat beter materiaal.

Bij Noord-fransen, heb ik al menig maal gehad dat ze dachten dat we Britten waren. Dat is voor hen negatief. Dus je kan maar best ook zeggen dat je van Belgie bent bij het aanknopen van een gesprek.

Trouwens, als je van fietsen houd, zou je ook kunnen meegaan op kampen van de JNM (http://www.jnm.be), daar wordt er ook heel wat afgefietst.

koen, wat aan de late kant, maar mijn les van de afgelopen anderhalf jaar is dat je onderweg altijd wel iemand twegen komt die dezelfde plannen en ideeen heeft. thuis ook altijd veel moeite gehad iemand te vinden die mee wilde rijden, maar ben blij dat dat me uiteindelijk niet heeft tegengehouden; fietsen is heerlijk, en zoals ik al zei, je komt altijd wel mensen tegen waar je een tijdje mee op kan trekken.

groet uit japan,


Eelco

Op de komende Fiets en Wandelbeurs in Amsterdam zijn bij de Wereldfiietser jongeren aanwezig. Zij geven je graag informatie en leuk ideeen. Zij komen ook graag in contact met andere jongeren die bezeten zijn van het fietsvakantie-virus.
3 en 4 februari in de Amsterdam-RAI
zie www.fietsenwandelbeurs.nl

nog een leuk idee

deze kerstvakantie heb ik de grens van Belgie afgereden. Aangezien de grensstreken meestal niet zo druk bebouwd zijn, was het nog een mooie vakantie. En als je je toch op een kaart ziet, is het ook wel grappig.