Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met de Evoc Bike travel bag Pro - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met de Evoc Bike travel bag Pro

Okay Marco, dank voor je reactie. Zal nog eens goed gaan nadenken wat ik zal doen.
Hoi Marco

Ik denk dat jullie een witte maat 53, en een groene maat 57 hebben, als ik jullie TM3+ fietsen bekijk. Past maat 57 hier even vlot in ?

Als je anderzijds een son licht vooraan zou hebben, zou die er af moeten denk je ?
Hoi Jan,
De 53 is geen enkel probleem. De travel bag zit er goed omheen. De 57 past ook maar daar zie je wel bij dat het net past. Als je op de 57 ook nog een hele lange 'stuurpen' (niet afgezaagde voorvork met heel veel spacers) hebt dan wordt het wel passen en meten.
Schermafbeelding 2018-01-21 om 10.31.08.png
Bij vakantiefietsen is de 'balhoofddropout' vaak wat groter dan bij een racefiets of een MTB. Nu lijkt de Santos Travelmaster 3+ voor niet-kenners wel op een MTB maar is het natuurlijk niet. Er zit veel ruimte in het frame voor flessen en dat maakt het balhoofd wat hoger.
Wij gebruiken de bag in combinatie met een frame
100514100-BIKE-STAND-dt2-big.jpg
Zijn we erg tevreden over maar een eigenschap is wel dat de fiets dan wat 'hoger' in de tas staat. De fiets los in de tas heeft minder ruimte nodig.
Wat betreft je lampje, ik denk dat het net past. Heb het zelf nooit geprobeerd. We hebben geen verlichting. Maar als je op de eerste foto kijkt dan zie je dat er best nog wel wat ruimte is.
dank voor de uitgebreide feedback Marco, apprecieer ik
Heb zelf ook goede ervaringen met deze tas, meerdere malen gebruikt met racefiets. Enige keer dat het misging was in de VS, douane aldaar had op terugweg het frame uit de tas gehaald en het vervolgens teruggeplaatst zonder banden vast te maken. Resultaat: Vervelende schade.

Wanneer begin en eind bestemming niet hetzelfde zijn vouw ik de tas samen (130x30x30 ongeveer) en stuur ik hem via een pakketleverancier vooruit. Ook dat gaat prima.

Fiets gaat bij mij steeds mee als fiets, maar ik check vooraf de airline waarmee ik vlieg. Zijn er verschillende die een fiets gratis toestaan in plaats van een normale koffer (die heb ik toch nooit) en daardoor uiteindelijk voordeliger blijken.