Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies rondje Engeland vanuit Harwich - Forum Wereldfietser

Advies rondje Engeland vanuit Harwich

Deze zomer heb ik weer plannen om naar Engeland te gaan.
Ik zat te denken aan de nachtboot van Hoek naar Harwich en dan de trein naar Kings Lynn om Sandringham te bezoeken. Daarna per fiets via route 1 richting Bridlington om daar aan de Way of the roses richting Lancaster te beginnen. Vanuit Lancaster wil ik dan via een route op de Pennine Cycle way route 68 richting Derby.

Ik ben benieuwd of er ervaringen zijn met de route richting 1 naar Bridlington vanuit Kingslyn, of er iemand is die een leuke route weet van Lancaster aansluitend op route 68 zonder weer terug te moeten op de way of the roses.
Vanuit Derby zoek ik dan nog een leuke route richting Harwich. Ik dacht ongeveer via Cambridge.

Totaal heb ik iets van 3.5 weken tijd. Ik ben wel op de elektrische fiets dus kan wel lekker doortrappen.
kathy78 schreef:
zo 04 feb, 2018 12:39
...er iemand is die een leuke route weet van Lancaster aansluitend op route 68 zonder weer terug te moeten op de way of the roses.
Wij hebben in die buurt ook wel gefietst. Misschien kun je nog wat alternatieven halen uit dit rondje dat we daar gemaakt hebben.

Afbeelding
En zorg dat je een Engelse stekker bij je hebt....
Zelf heb ik vele malen het stuk Harwich Cambridge gefietst en dat is erg leuk. Zorg dat je voor het stukje vlak bij de boot de route door Harwich Town neemt en niet de grote weg. Daarna is het al heel snel erg leuk, zeker als je vanaf Manningtree in wat noordelijker richting gaat.
Mijn advies is om meer kilometers te maken in de Yorkshire Dales dan de "officiële" route van de Way of the Roses bevat. Het is een prachtig natuurgebied waar ik al enkele keren heb gefietst. Je zou bijvoorbeeld vanaf Settle via Ingleton naar Dent kunnen gaan; een fantastische singletrack omgeven door de rauwe natuur. Eventueel met een omweg langs Ribblehead Viaduct; een bekende, en veel gefotografeerde plek.

Als je na Lancaster richting de Pennine Cycle way wil, dan zou ik adviseren om de driehoek Blackpool, Liverpool, Manchaster te vermijden; of je moet van stedelijk gebied houden. Vanaf Burnley kan je deze route oppikken en rij dan lekker door het Peak Districht! Wellicht kun je ook hier wat extra kilometers inplannen. Het zou zonde zijn om er in één rechte lijn doorheen te fietsen richting Derby.
Ik ben zelf bezig met het deel van de NSCR door Engeland, vorig jaar van Newcastle naar Hull gefietst. Dit jaar ga ik van Hull naar Harwich. Wat ik vorig jaar erg mooi vond was het doorkruisen van het Nationaal park North York Moors. Ik volg dus de nationale route nr. 1, gaat in hoofdzaak langs de kust.

Veel fietsplezier,
Wijnand