Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nederland (Arnhem) - Zweden (Öland) - Forum Wereldfietser

Nederland (Arnhem) - Zweden (Öland)

Beste wereldfietsers,

Deze zomer ben ik van plan om van Arnhem naar Öland te fietsen. Ik zit al vol in de voorbereiding maar loop er tegen aan om een fijne route te vinden. Ik heb al veel fietsvakantie gedaan maar altijd binnen Nederland. Voor het eerst ga ik buiten Europa. Ik zie het ook als een soort pelgrimstocht, eens kijken hoe ik de dingen in mijn eentje aanpak en even stil staan bij wat ik nog allemaal wil in het leven :). Ik vertrek ergens in juni / juli en ik trek er drie weken vooruit. In die drie weken zit ook de reis terug plus een beetje Quality-time met de vriendin die ik ga bezoeken.

Ideeën voor routes zijn nu:
Min plan is om via Duitsland naar Puttgarden te gaan, vervolgens met de veer naar Rødby en dan route 2 langs de kust van Denemarken naar Helsingør. Daar wil ik de de veer nemen naar Helsingborg. Vervolgens Svergileden 39 Helsingborg - Kristianastad en dan of route 35/39 volgen of vanuit Kristianastad langs de kust omhoog naar Kalmar en dan met de veer naar Öland.Het zijn maar wat ideetjes, alles kan nog worden omgegooid.

Waar ik vooral behoefte heb is aan tips voor leuke routes en bijbehorende kaarten want ik wil niet met gps rijden maar old school kaarten. Ik vind het nogal spannend alleen en verdwalen wil ik liever niet. Ik ontvang ook graag tips betreft overnachten (campings) en ervaringen met warmshower. Ik loop ook aan tegen het plannen van de terugreis. Ga ik met het vliegtuig vanaf Växjö, met de trein of met de flixbus. Er zijn zoveel mogelijkheden :)

Ik zou ook graag eens koffie willen drinken met mensen die deze route (hoeft uiteraard niet perse vanaf Arnhem) hebben gefietst. Mochten hier nog mensen zijn met routekaarten waar ik iets aan heb, dan neem ik die graag over. Ik ga sowieso ook naar de wereldfietsbeurs voor info. Daar kan ik mooi op de fiets naar toe want die is in Ede :)

Ik ben benieuwd!
Wij fietsten zowel in 2014 als 2015 door Zuid Zweden, de eerste maal naar Malmö, min of meer langs de kust, de tweede keer door het binnenland naar Göteborg langs het Gota-kanaal en vervolgens langs de Deense westkust naar Duitsland. De routes zijn eventueel te bekijken op onze blog ( https://vanuitdestoofstraat.blogspot.nl ... -page.html , 2014 en 2015). Van beide tochten heb ik het kaartmateriaal nog, laat maar weten als je belangstelling hebt dan zal ik eens in mijn kaartenbakken gaan snuffelen.