Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreizen meenemen naar huis - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsreizen meenemen naar huis

Marco Meijerink schreef:
za 01 apr, 2017 13:13

Wie weet waar de middelste foto vandaan komt?

Afbeelding

Afbeelding
Zomercarnaval Rotterdam?
Top!
Klopt helemaal.
Vond ik wel grappig om er tussen te hangen. Mooie mensen vind je ook dichtbij huis.
Marco Meijerink schreef:
za 01 apr, 2017 13:13
Afbeelding
Hallo Marco, woon je aan een kanaal? Ik zie door het raam rechts water met op de voorgrond een vaartuig geladen met containers, een dijk met daarop een auto en felrode palen voor de scheepvaart.
Martin E. van Doornik schreef:
do 30 mar, 2017 19:27

Maar toch als grafisch vakman (nu met pensioen) wil ik alles graag zelf in de hand hebben.
Ik heb enkele tientallen boeken vroeger eerst met de hand geschreven, later op mijn computer overgetypt (Adobe PageMaker 7.0) met gescande foto's en dia's en uitgeprint in hoge kwaliteit op 120 grams papier, voorzien van een spiraalrug.

Zelfs routekaarten teken ik zelf met Adobe Illustrator CS op mijn computer.
Prachtig om te horen dat hier zoveel tijd en moeite ingaan! Een vakbroeder.
Blub gaat heel goed met InDesign trouwens.
Voor mijn (eerste) reis naar Denemarken ben ik bang dat ik grafisch ook veel uit de kast ga trekken.
Inclusief eigen kaarten in Illustrator, ja.

Van mijn 'wereldreis door Nederland' heb ik alleen wat foto's op mijn mac staan.
De volledige Parijs-Roubaix (voorjaarsklassieker wegwielrennen, 265km, 55 km kasseien) in 2016 gereden en daar een verdwaalde kassei uit de grond gewipt als aandenken en mijn vader mee laten nemen.
Weinig souvenirs, dat zijn er in de loop der jaren alleen maar minder geworden. Maar ik heb wel een stapel fotoboeken in de kast liggen die lijkt op bovenstaand voorbeeld. In het fotoboek zet ik ook per dag een kort verslagje. Heerlijk om af en toe weer door te nemen.
HansvanderVeeke schreef:
wo 29 mar, 2017 19:42
Max2015 schreef: @ hans: mooi die boeken. Ik maak ook boeken van al mijn runs maar jouw boeken zien er anders uit. Gebruik jij 1 bepaalde drukker/prinbedrijf daarvoor? Welke? Zit er ook veel tekst in de boeken?
Max,

Het is een beetje off-topic, dus als je meer wilt weten kunnen we beter naar PB overstappen.

Ik doe het meestal als volgt: Onderweg schrijf ik elke avond* voor mijn tentje een blog. Dit is tekst en foto's. Deze plaats ik dan ook. Soms heb ik geen internet en dan plaats ik het de volgende dag als Mevr. van der Veeke boodschappen doet ik ik op de wifi van de supermarkt kan.
Dit zijn de twee voorbeelden van blogs van onderstaande foto's: Foto 1 en foto 2.

Eenmaal thuis maak ik er temperatuurprofielen, hoogteprofielen en kaartjes. Deze voeg ik dan toe aan de blogs. (Ik wordt warm van cijfertjes :wink: ).
Daarnaast maak ik dan een inleidende pagina en deel ik zoveel mogelijk informatie zodat anderen er ook wat aan hebben.
Tegelijkertijd maak ik het boek. Dit is een combinatie van kaartjes, tekst, foto's en profielen.
Afbeelding

Leuke route kaartjes. Hoe maak je die?
Marco Meijerink schreef:
ma 27 mar, 2017 14:11
uitingen van fietsreizen ...
Soms is dat een klein fotootje op de toilet, soms een complete
fotoverzameling prominent in de woonkamer, een mooi houten beeldje
uit Afrika, een masker uit Azië.
Soms smaakvol, soms wat minder:).
We hebben hier een heel grote dennenappel uit Spanje waarvan er daar duizenden lagen en een potje rode grond, ook van daar, die zo donkerbloedrood is dat we het thuis wilden laten zien.
Bikefools schreef:
za 10 feb, 2018 09:46
Leuke route kaartjes. Hoe maak je die?
Een combinatie van meerdere schermprintjes uit Basecamp en wat Photoshop skills waarin je weglaat wat je niet wilt en invult wat je graag wilt behouden.
Als er meer behoefte aan is, wil ik er wel eens een post over schrijven.
Koelkastmagneten, altijd leuk :lol:
20170328_153403_c5c.jpg
Hans, lijkt me een leuk idee. Ik laat ze nu achterwege omdat ik niet echt weet hoe dit goed en makkelijk te doen.
Inge1 schreef:
za 10 feb, 2018 12:26
Hans, lijkt me een leuk idee. Ik laat ze nu achterwege omdat ik niet echt weet hoe dit goed en makkelijk te doen.
Ik zal er eens een blog aan wijden. Maar dat is best wat werk, dus daar moet ik even tijd voor vinden.
HansvanderVeeke schreef:
za 10 feb, 2018 15:20
Maar dat is best wat werk, dus daar moet ik even tijd voor vinden.
Gelukkig is het nu winter, een ideale tijd van het jaar voor zulke klussen. ;-)
Net als Inge zou ik het ook erg op prijs stellen.

Peter
Tsja, de winter heb ik ook nodig om de volgende reizen voor te bereiden, maar ik heb er toch een zondagmiddag aan opgeofferd om het proberen uit te leggen in deze blog.

Ik wil Marco zijn topic niet wil kapen, dus als je vragen of opmerkingen hierover hebt, doe dat dan bij de blog of in een nieuw topic, maar niet hier.
Martin E. van Doornik schreef:
di 28 mar, 2017 14:40
En hoeveel verloren gevallen autonummerplaten heb ik in de afgelopen 48 jaar langs de weg opgeraapt en achterop mijn fiets naar huis meegenomen....

Afbeelding
Gisteren is mijn verzameling uitgebreid met twee platen uit Tsjechië en Italië. Het heeft me erg veel moeite gekost om die voor weinig geld te krijgen! Toegezonden door de voorzitter van een Belgische vereniging van kenteken-verzamelaars. En dan nog de CZ-sticker erbij cadeau gedaan!
De 'S' op de Tsjechische plaat staat voor Bohemen en toevallig heb ik juist daar veel gefietst. De EG op de Italiaanse plaat blijft onbekend welke regio, is niet meer te achterhalen....

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
vr 08 jun, 2018 16:33
De EG op de Italiaanse plaat blijft onbekend welke regio, is niet meer te achterhalen....
De EG is niet een provinciecode (iig niet bij platen na 1999), maar gewoon twee letters. De provinciecode staat normaal in het blauwe veld rechts (met het jaartal in de cirkel) maar er zijn veel platen zonder code en jaartal (zoals deze).
Fedor schreef:
vr 08 jun, 2018 17:30
Martin E. van Doornik schreef:
vr 08 jun, 2018 16:33
De EG op de Italiaanse plaat blijft onbekend welke regio, is niet meer te achterhalen....
De EG is niet een provinciecode (iig niet bij platen na 1999), maar gewoon twee letters. De provinciecode staat normaal in het blauwe veld rechts (met het jaartal in de cirkel) maar er zijn veel platen zonder code en jaartal (zoals deze).
Merkwaardig, ik heb in 2006 door Italië gefietst en heb nog veel auto's zien rondrijden met aan de linkerkant bijv. FI voor Firenze (Florence), LU voor Lucca, BO voor Bologna, SI voor Siena, enzovoorts. Alleen Roma (Rome) is een geval apart, altijd rechts. Dus waren die zeven jaar en ouder.... Deze plaat met EG is van 2003. Ik heb twee huizen verder in mijn straat een Italiaanse buurvrouw, heb per mail navraag gedaan (nog geen reactie). Ik had deze lijst gebruikt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Italiaans_kenteken
Het is een klein model plaat wat ik hier heb, die wordt aan de voorkant van het voertuig gebruikt. De platen achter zijn groter.