Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cycle2Charge en IPhone (6) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Cycle2Charge en IPhone (6)

Ik heb nog wat verder gegraven, en op deze site is te lezen dat wat zo simpel lijkt, nog best ingewikkeld is. De conclusie is:
lygte-info.dk schreef:Charging a usb device is supposed to be simple, just plug it in and it charges, but to get the optimal charging speed can be rather difficult. It requires knowledge about what standard the device supports and if the charger can support the same standard and this is not always announced.
Until now I have not seen any standards that are incompatible of each other, i.e. where you risk damaging the device, the only risk is no charging or slow charging.
Also remember that any usb "charger" only provides power, the actual charging is always controlled from the phone or pad.
Er zijn vier contacten op de USB connector. De twee contacten in het midden zijn voor data, echter die worden óók gebruikt om een code ten behoeve van snelladen door te geven. Een telefoon zal afhankelijk van de door de lader gegeven code zijn accu langzaam, snel of helemaal niet opladen.
De meest voor de hand liggende code voor de Cycle2Charge zou DCP (dedicated charging port) zijn, en dan maar hopen dat je telefoon daarmee overweg kan.

Of de accu van een telefoon het zwaar te verduren heeft is overigens simpel na te gaan: hoe heter hij wordt hoe slechter het is. Wat dat betreft is de telefoon op de fiets gebruiken een pluspunt: dan kan hij met de rijwind wat afkoelen, mits je hem niet te warm inpakt.
Beste Marco,

Tijd voor een diepte investering in een forumslader ;-). Kijk anders even op de deze pagina: http://www.forumslader.de/news/
Wij hebben (als enige in NL) deze al talloze malen ingebouwd (er is overigens ook een niet inbouw versie). Het is echt het allerbeste wat er op dit moment te krijgen is. En onze ervaring is dat het echt een heel degelijk product is, heel fraai afgewerkt en de stalen USB spacer.

Groet,

Jorma
Hoi Marco,

Heb je een Cycle2charge V1 of V2?
Ben ook in bezit van een SON en iPhone en gecharmeerd van de Cycle2charge....
De V2.
Andere iPhones gaan prima. De 6S is wat groot.
Maar.....met wifi uit werkt het wel. Dan zit het benodigde vermogen onder wat kan worden afgegeven.
MM
Ha Marco,

Nog steeds een plus telefoon op je stuur?
Als je de wifi uit hebt, loopt je batterij indicatie op of af?
Hi John, blijft een beetje gelijk. Afhankelijk door welk terrein ik fiets. De plus vraagt best wel veel.
Peter K,
jouw berekening klopt volgens mij niet.

Mocht je accu van je smartphone 4000 mAh zijn, en je fietst 21 km/hr, dan kun je je telefoon in 4 uur fietsen geheel opladen met de Cycle2Charge (verliezen voor het gemak niet meegerekend). Met de USB-werk duurt het 8 uur.

Een naaidynamo levert 6 Volt, 3 Watt, dat betekent dat in het meest ideale geval hij maximaal 500 mA per uur kan leveren (Wet van Ohm). Door zogenaamde verliezen in de electronica zal dit minder worden. Dat houdt in dat je dus 4000/500 minimaal acht uur -zonder stoppen- moet fietsen met een snelheid sneller dan 14 km/uur om een accu van 4000 mAh op te laden.

Wat andere laders betreft; wij (en ook Johan onze monteur en tevens Navigatie-instructeur) hebben vaak de Forumslader gemonteerd, al past hij niet altijd in de voorvorkbuis. Een paar klanten zijn ermee op wereldreis en daar heb ik nog geen klachten over gehoord.

Ik heb zelf afgelopen twee maanden in Azie de NC-17 getest. Die werkt ook perfect en heeft een flinke bufferaccu.
En je hebt geen kilometerteller meer nodig, want die zit dan meteen in je Smartphone met bijna alle mogelijke functies. Samen met de USB-werk toch wel mijn favoriet.
Eric Schuijt schreef:Een naaidynamo levert ...
Interessant onderdeel. Nooit eerder van gehoord. Kun je meer informatie geven.

Peter
Eric Schuijt schreef:
di 20 feb, 2018 08:50
Een naafdynamo levert 6 Volt, 3 Watt, dat betekent dat in het meest ideale geval hij maximaal 500 mA per uur kan leveren (Wet van Ohm).
Die 3 Watt is een indicatie van wat je mag verwachten bij een "normale" fietssnelheid. In principe zul je als je tweemaal zo hard fietst, ook tweemaal zo veel vermogen produceren. Of de apparatuur die aan de dynamo hangt iets met dat vermogen doet is weer een andere zaak.
Ik heb een USB-stroommeter. Die zal ik eens aan mijn fiets hangen en kijken wat het verschil is in stroomlevering bij 15 km/uur en 30 km/uur.
Het is wel zo dat met een NC-17 of Forumslader je een hogere stroom kunt krijgen omdat er een bufferaccu tussenzit die de stroom oppept.
Eric Schuijt schreef:
wo 21 feb, 2018 11:04
Het is wel zo dat met een NC-17 of Forumslader je een hogere stroom kunt krijgen omdat er een bufferaccu tussenzit die de stroom oppept.
Dat moet een homeopathische bufferaccu zijn ;-)

(of een spanningsverlager, die pept de stroom ook op)
Eric Schuijt schreef:
wo 21 feb, 2018 11:04
Ik heb een USB-stroommeter. Die zal ik eens aan mijn fiets hangen en kijken wat het verschil is in stroomlevering bij 15 km/uur en 30 km/uur.
Behalve een stroommeter moet je dan ook een belasting hebben die het volledige vermogen op kan nemen:



Overigens zijn er al anderen geweest die metingen gedaan hebben, deze is van Fahrradzukunft met een belasting van 24 ohm:

Afbeelding
fbosman schreef:
do 09 nov, 2017 08:17
Ja, deze heeft passthru, je kunt hem opladen en tegelijk je gps voeden of je telefoon opladen.
Hij werkt prima.
Is alleen niet waterdicht.
De powerbank extreme van Xtorm (https://www.solarpowersupply.be/product ... reme-al420) kan tegelijkertijd laden en geladen worden en kan tegen een stootje (ook water).
nicolevelo schreef: De powerbank extreme van Xtorm (https://www.solarpowersupply.be/product ... reme-al420) kan tegelijkertijd laden en geladen worden en kan tegen een stootje (ook water).
Maurice D., Elsloo29-07-2015
De accu bevalt goed,maar heb met fabrikant gebeld om geweten te komen dat opladen en laden van accu tegelijk kon. Helaas deden ze dat afraden en ze zullen de nieuwe handleidingen aanpassen is me toegezegd.


Deze laatste tekst is het laatste commentaar op de pagina van deze Xtorm-pagina.
Dat in-en uitladen is dus twijfelachtig. Tenzij iemand een beter bron heeft.

Peter
Peter Molog schreef:
di 27 feb, 2018 12:33
nicolevelo schreef: De powerbank extreme van Xtorm (https://www.solarpowersupply.be/product ... reme-al420) kan tegelijkertijd laden en geladen worden en kan tegen een stootje (ook water).
Maurice D., Elsloo29-07-2015
De accu bevalt goed,maar heb met fabrikant gebeld om geweten te komen dat opladen en laden van accu tegelijk kon. Helaas deden ze dat afraden en ze zullen de nieuwe handleidingen aanpassen is me toegezegd.


Deze laatste tekst is het laatste commentaar op de pagina van deze Xtorm-pagina.
Dat in-en uitladen is dus twijfelachtig. Tenzij iemand een beter bron heeft.

Peter
Dat is vreemd, enkele weken geleden nog raadde de klantenservice van Solar Power Supply me aan mijn iphone via de Xtorm te laden terwijl die op een zonnepanneel is aangesloten.
Ze voegden een foto toe van deze opstelling en schreven: een Xtorm AL420 ...die ook perfect is voor het doorgeven van de opgewekte stroom. De powerbank kunt u gewoon in het vakje achterop het zonnepaneel houden en dan sluit u de iphone aan op de powerbank i.p.v. het zonnepaneel.
nicolevelo schreef: Dat is vreemd, enkele weken geleden nog raadde de klantenservice van Solar Power Supply me aan mijn iphone via de Xtorm te laden terwijl die op een zonnepanneel is aangesloten.
Ze voegden een foto toe van deze opstelling en schreven: een Xtorm AL420 ...die ook perfect is voor het doorgeven van de opgewekte stroom. De powerbank kunt u gewoon in het vakje achterop het zonnepaneel houden en dan sluit u de iphone aan op de powerbank i.p.v. het zonnepaneel.
Dat is dan blijkbaar die betere bron. In ieder geval recenter. Raar overigens dat ze zo'n commentaar (uit 2015) dan laten staan.

Peter
Peter Molog schreef:
di 27 feb, 2018 14:08
nicolevelo schreef: Dat is vreemd, enkele weken geleden nog raadde de klantenservice van Solar Power Supply me aan mijn iphone via de Xtorm te laden terwijl die op een zonnepanneel is aangesloten.
Ze voegden een foto toe van deze opstelling en schreven: een Xtorm AL420 ...die ook perfect is voor het doorgeven van de opgewekte stroom. De powerbank kunt u gewoon in het vakje achterop het zonnepaneel houden en dan sluit u de iphone aan op de powerbank i.p.v. het zonnepaneel.
Dat is dan blijkbaar die betere bron. In ieder geval recenter. Raar overigens dat ze zo'n commentaar (uit 2015) dan laten staan.

Peter
Hier de handleiding: https://www.solarpowersupply.be/extrado ... et/id/230/
Die zegt inderdaad niets over gelijktijdig laden en geladen worden.
nicolevelo schreef:
di 27 feb, 2018 14:30
Peter Molog schreef:
di 27 feb, 2018 14:08
nicolevelo schreef: Dat is vreemd, enkele weken geleden nog raadde de klantenservice van Solar Power Supply me aan mijn iphone via de Xtorm te laden terwijl die op een zonnepanneel is aangesloten.
Ze voegden een foto toe van deze opstelling en schreven: een Xtorm AL420 ...die ook perfect is voor het doorgeven van de opgewekte stroom. De powerbank kunt u gewoon in het vakje achterop het zonnepaneel houden en dan sluit u de iphone aan op de powerbank i.p.v. het zonnepaneel.
Dat is dan blijkbaar die betere bron. In ieder geval recenter. Raar overigens dat ze zo'n commentaar (uit 2015) dan laten staan.

Peter
Hier de handleiding: https://www.solarpowersupply.be/extrado ... et/id/230/
Die zegt inderdaad niets over gelijktijdig laden en geladen worden.
Ik ken de beperking niet van gelijktijdig laden en geladen worden.
Wij gebruiken de AL420 al zo'n 2 jaar en gebruiken hem regelmatig met het zonnepaneel om de Powerpack te laden en dan bv gelijktijdig de telefoon of Ipad te laden. Verder heb ik de Powerpack ook op de fiets tussen de Cycle2Charge en de Garmin Etrex zitten. Nooit een probleem geweest en hij doet het nog prima :D
RonaldB schreef: Ik ken de beperking niet van gelijktijdig laden en geladen worden.
Dat is nu eens een duidelijke mededeling.

Peter
Eric Schuijt schreef:
di 20 feb, 2018 08:50
Een naaidynamo levert 6 Volt, 3 Watt, dat betekent dat in het meest ideale geval hij maximaal 500 mA per uur kan leveren (Wet van Ohm). Door zogenaamde verliezen in de electronica zal dit minder worden. Dat houdt in dat je dus 4000/500 minimaal acht uur -zonder stoppen- moet fietsen met een snelheid sneller dan 14 km/uur om een accu van 4000 mAh op te laden.
Wat andere laders betreft; wij (en ook Johan onze monteur en tevens Navigatie-instructeur) hebben vaak de Forumslader gemonteerd [....]
Ist jeder mit dieser Berechnung einverstanden? :idea: