Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Norco fietstassen - Forum Wereldfietser

Norco fietstassen

Ik kan via een collega fietstassen van het merk Norco kopen.
Heeft er hier iemand ervaring met dit merk?
Zijn dit goede, betrouwbare tassen (ik zou enkel achtertassen nemen) of ga ik veel beter voor Vaude of Ortlieb? Als het kwaliteitsverschil klein is, wil ik die Norco-tassen wel, anders betaal ik liever een paar tiental euro meer.

ervaring niet, ze zien er uit als gewone ortlieb kopies, kwaliteit kan ik niks van zeggen.
de fotos zien er overigens wel goed uit.

hoeveel goedkoper zijn ze? als je serieus van plan bent te reizen zou ik voor de Ortliebs gaan (heb ik) , vaude schijnt even goed te zijn maar ik heb er geen ervaring mee.

Wij doen fietsvakanties van maximum 4 weken (Europa, om de een of andere reden zien we vliegen met de fietsen niet zo zitten).

Tot nu toe leende ik steeds mijn moeders achtertassen, maar na een paar drasjbuien waarin alles nat werd (hoewel er een regenzeil over zat en alles in plastieken zakken verpakt was), wil ik liever waterdichte tassen.

Een collega had me getrokken bij de nieuwjaarscadeautjes en als cadeautje krijg ik een korting in zijn online fietsenwinkel. Hij verkoopt Norco, maar kan ook Vaude leveren (geen Ortlieb).
Ik ga hem sowieso eens vragen om een Norco-tas mee te brengen zodat ik zie en voel wat ik zou kopen.

Vaude is goed (heb er voortassen en een stuurtas van), maar wil eventueel wel die Norcotassen proberen als die ook goed zijn.
Gebruik deze al enige tijd en voldoen goed. Geen Ortlieb, maar zeker te overwegen.
Als je ook Vaude bij hem kunt bestellen, dan ging ik voor Vaude.
Al is het maar om over 5 jaar een haakje of iets anders wat stuk is bij te bestellen, bij Vaude zal dit zeker lukken, bij Norco?
Ik zie via google plaatjes van tassen met een beperkte verstelbaarheid van de haken.
In zo'n geval is het een goed idee om de tassen te proberen. Passen de haken over de buizen van jouw drager?
Zit de tas dan in een goede positie? Schuit de tas niet op en neer bij remmen en optrekken? Kan de onderste haak gebruikt worden?
Kan de tas ver genoeg naar achteren om te voorkomen dat je met je hakken tegen de tassen komt? (doe de juiste schoenen aan: sandalen en wandelschoenen hebben verder uitstekende hakken dan fietsschoenen. Heb je schoenmaat 38 dan is dit geen punt. Bij mij met maat 45 wel.)
Hoe gedraagt de tas zich als hij vol zit met zware spullen. Buigt de tas dan vervaarlijk door bij de haken?

Ook bij de bekende merken is het verstandig om dit allemaal te proberen. Bij mij bleken mijn Back Rollers niet te passen op mijn Tubus Fly. Niet dat ik van plan was om die combi veel te gebruiken, maar soms wil gewoon je even wat vervoeren en dan kan het niet :evil:
Norco lijkt, in ieder geval voor de Arkansas serie, het "KLICKfix Universal Rail" systeem te gebruiken.

Dat is wel verstelbaar lijkt als ik deze review bekijk.