Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bear spray & Bear roof canister - Forum Wereldfietser

Bear spray & Bear roof canister

Hi,

Ik ben op zoek naar bear spray en bear foodcontainer voor een tocht naar Alaska en Yukon, Canada.
Voor twee personen. Ik kan me zo voorstelen dat de meesten hiermee door Alaska fietsen, maar dat niemand de bear spray echt nodig heeft.....

Ik hoor het graag.

Martin
Martin langevoord schreef:
ma 19 mar, 2018 22:57
Ik ben op zoek naar bear spray
Bear Spray is in NL tamelijk illegaal, en ook de controles op een vliegveld kom je er waarschijnlijk niet mee door.... dus in NL zul je het niet makkelijk vinden.

Ter plekke kopen dus. Ik heb het in de US (Montana) gewoon bij de Walmart gekocht.

Extragratis bonustip: maak een babbeltje bij de plaatselijke brandweerkazerne (of politiebureau of ranger station). Die kunnen je alles vertellen over de plaatselijke berensituatie, en misschien hebben ze zelfs een gratis bearspray voor je, afkomstig van andere reizigers die 'm daar aan het eind van hun trip hebben afgegeven omdat ze niet wisten wat ze er anders mee moesten.
Ik heb weinig fietsers gezien die zo'n bear-proof canister mee hadden, waarschijnlijk vanwege het gewicht en de onhandige vorm. Ik zou zo'n beer-bestendige zak nemen of gewoon de fietstassen hoog genoeg ophangen.
Op Forest Service kampeerplaatsen zijn vaak toiletgebouwen waar je 's nachts je tassen binnen kunt zetten. Ik heb daar nooit braaksporen op de deuren gezien : kennelijk niet aanlokkelijk voor beren.
Bedankt voor de reacties.
Ik neem het mee in de overwegingen. Zeker ook wat betreft het ophangen in de bomen, als je op plekken bent waar wat minder bomen zijn...Dalton Hwy, Dempster Hwy.

gr.
Martin