Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Karrimor voortassen - Forum Wereldfietser

Karrimor voortassen

Twee groene Karrimor voortassen die je natuurlijk ook op je achterbagagedrager kan gebruiken.
Karrimor was en is onverslijtbaar.
Het enige minpunt waren de haken.
En die die zijn vervangen voor de haken van Ortlieb!!!
Je kan ze bekijken op Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1269059328

Ik wil er graag 25 euro voor hebben omdat ze het dubbel en dwars waard zijn!

Groeten,

John.
Wie o wie koopt mijn pure nostalgie?
Geduld. De mensen die met Karrimor tassen rijden die ik ken zitten niet vaak op het forum.
Ik rij graag met Karrimor tassen. Maar dan wel met de latere generatie Karrimor haken. En zeker niet met Ortlieb haken (Ortlieb onderdelen op Karrimor tassen is vloeken in de kerk).
Ivo Miesen schreef:
do 05 apr, 2018 22:26
(Ortlieb onderdelen op Karrimor tassen is vloeken in de kerk).
Ik vind het juist een geniaal idee. Zelf heb ik Ortlieb haken gezet op de bekende lichte Arkel tassen. Of dat volgens de mode-eisen van de old-skooolers mag zal me wat.
Leon schreef:
vr 06 apr, 2018 09:01
Ivo Miesen schreef:
do 05 apr, 2018 22:26
(Ortlieb onderdelen op Karrimor tassen is vloeken in de kerk).
Ik vind het juist een geniaal idee. Zelf heb ik Ortlieb haken gezet op de bekende lichte Arkel tassen. Of dat volgens de mode-eisen van de old-skooolers mag zal me wat.
Bij mij andersom, Karrimor haken op een set Bach tassen. Ik heb teveel ortlieb tassen zien rondvliegen bij medefietsers om die haken aan mijn fiets te willen ehbben.
Ivo Miesen schreef:
vr 06 apr, 2018 09:19
Leon schreef:
vr 06 apr, 2018 09:01
Ivo Miesen schreef:
do 05 apr, 2018 22:26
(Ortlieb onderdelen op Karrimor tassen is vloeken in de kerk).
Ik vind het juist een geniaal idee. Zelf heb ik Ortlieb haken gezet op de bekende lichte Arkel tassen. Of dat volgens de mode-eisen van de old-skooolers mag zal me wat.
Bij mij andersom, Karrimor haken op een set Bach tassen. Ik heb teveel ortlieb tassen zien rondvliegen bij medefietsers om die haken aan mijn fiets te willen ehbben.
Ik hoor Karrimor-rijders vaak klagen dat hun kapotte haken niet meer te krijgen zijn. Waar haal jij ze dan? (Ik bedoel hele, niet de kapotte :D )
Ivo Miesen schreef:
vr 06 apr, 2018 09:19
Leon schreef:
vr 06 apr, 2018 09:01
Ivo Miesen schreef:
do 05 apr, 2018 22:26
(Ortlieb onderdelen op Karrimor tassen is vloeken in de kerk).
Ik vind het juist een geniaal idee. Zelf heb ik Ortlieb haken gezet op de bekende lichte Arkel tassen. Of dat volgens de mode-eisen van de old-skooolers mag zal me wat.
Bij mij andersom, Karrimor haken op een set Bach tassen. Ik heb teveel ortlieb tassen zien rondvliegen bij medefietsers om die haken aan mijn fiets te willen ehbben.
Voordat ik in 2008 overstapte op Ortliebs (die bij mij tot nu toe nooit hebben rondgevlogen), heb ik 14 jaar lang Karrimortassen gebruikt. Over de haken van Karrimor (met blokkeermechanisme) was ik uiteindelijk niet tevreden; ze waren ook steeds moeilijker te krijgen. Met een simpele operatie heb ik deze toen geschikt gemaakt voor haken van Vaude (zie hier), waarmee ik de Karrimors nog enkele jaren heb kunnen gebruiken.
Ik denk dat ik in de afgelopen jaren bij in totaal zo'n 5-10 medefietsers Ortliebs heb zien rondvliegen. Kennelijk is het instelmechanisme voor de wat gewonere fietser hogere wiskunde, of het is te precies voor de lompheid van veel fietsers.
Ik heb sindsdien de gewoonte om als ik een groep leid een ruime voorraad sjorbanden mee te nemen om ook tassen van anderen fatsoenlijk aan hun fietsen te kunnen vastsjorren.
Dat vind ik het grote voordeel van Karrimor tassen, meer mogelijkheden om je tassen echt goed vast te zetten, en niet alleen met de haken die er bij geleverd zijn.
Leon schreef:
vr 06 apr, 2018 09:35
Ivo Miesen schreef:
vr 06 apr, 2018 09:19
Leon schreef:
vr 06 apr, 2018 09:01
Ik vind het juist een geniaal idee. Zelf heb ik Ortlieb haken gezet op de bekende lichte Arkel tassen. Of dat volgens de mode-eisen van de old-skooolers mag zal me wat.
Bij mij andersom, Karrimor haken op een set Bach tassen. Ik heb teveel ortlieb tassen zien rondvliegen bij medefietsers om die haken aan mijn fiets te willen ehbben.
Ik hoor Karrimor-rijders vaak klagen dat hun kapotte haken niet meer te krijgen zijn. Waar haal jij ze dan? (Ik bedoel hele, niet de kapotte :D )
Ooit waren ze los te krijgen, o.a. in de tijd dat ik m'n Bach tassen kocht. Ik heb inmiddels een privé voorraad aangelegd, net zoals ik een privé voorraad heb van diverse andere fietsonderdelen die goed zijn en niet meer gemaakt worden.
Wij fietsen ondertussen ook weer met onze 30 jaar oude rode Karrimor tassen. De tassen hebben een pauze gehad, maar na de nodige jaren vouwwagenvakantie zijn we weer aan het fietsen.
Ik was nu aan het kijken naar nieuwe Ortlieb tassen, maar nu lees ik over rondvliegende Ortliebs.
Zijn de haken niet betrouwbaar of ligt dit aan de gebruiker?
Een enkele keer schieten ze los als je niet goed hebt opgelet, maar veel minder vaak dan mijn oude Karrimor achtertassen met stalen haken uit het midden van de jaren zeventig (die gaven binnenin ook nog rood af als ze nat werden.
Het enige voordeel van die oude Karrimors was dat ze licht waren. De moderne Ortliebs mogen dan heel degelijk en waterdicht zijn, zij zijn weer belachelijk zwaar. Zelf heb ik daarom sinds een tijdje de ook waterdichte Altura Arc 15 tassen (33 liter per stel, en toch maar 1050 gram). De haken zijn Klickfix, maar niet in de breedte verstelbaar, dus het moet maar passen op je drager: binnenmaat 13, buitenmaat 18 cm. En ze zijn uit productie en nog slechts op een paar plekken te krijgen.