Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Arkel tassen - ervaringen draadje - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Arkel tassen - ervaringen draadje

Wim schreef:
zo 25 mar, 2018 17:55
Ik heb een tijdje terug een stel Altura Arc 15 tassen gekocht: 1050 gram per paar voor samen 33 liter, dus precies tussen Ortlieb voor en achter tassen in, en flink groter dan de Drylites. De kwaliteit is een stuk steviger dan de Drylites, maar niet helemaal hetzelfde als Ortlieb. De ophanging is van Klickfix, maar de haken kun je niet verschuiven, dus het moet maar passen op jouw drager: binnenmaat 13, buitenmaat 18 cm. Deze tassen zijn inmiddels uit productie, maar hier en daar nog wel te krijgen.
Zoiets is inderdaad wel wat ik zoek! 40L zal ik niet meer nodig hebben. Ergens rond de 30-33L zal ruim voldoende zijn voor wat kookspullen, eten, kleding en slaapzak/mat.

Ze zijn zo te zien ook niet zo duur, maar wel lastig te vinden.

Edit: Die Salsa Touring Panniers zien er ook wel leuk uit, maar zijn wel aardig aan de prijs (€80+ p/s) en lees nergens het gewicht.
Als je die Altura tassen wilt hebben zul je wel snel moeten zijn denk ik. Let dan goed op de afstand tussen de haken die ik gaf om te zien of dat op je drager past.