Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ??? Automobilisten in Italie - Forum Wereldfietser

??? Automobilisten in Italie

Ik ga over en weekje fietsen in Toscane, en nu heb ik slechte verhalen gehoord over het gedrag van italiaanse automoblisten.

Ik hoorde dat mensen zelfs uitstekende vlaggetjes aan hun fiets hadden bevestigd om autos op afstand te houden.

Is dit echt nodig/aan te raden?

Wie heeft hier ervaring mee
mahkitah schreef:Ik ga over en weekje fietsen in Toscane, en nu heb ik slechte verhalen gehoord over het gedrag van italiaanse automoblisten.
Ik heb er jaren geleden weinig last van gehad; de slechte naam van de automobilisten was toen niet anders. Ik vermoed wel dat de scheurders zich bevinden op de wegen waar ze hard kunnen rijden. Zolang je op de kleine en/of rustige weggetjes blijft is er niet veel aan de hand. Gevolg is wel dat je speciaal in Toscane een klein verzet erg goed kunt gebruiken, maar dat wist je misschien al.
Veel plezier,
Leon

Ik kom regelmatig in (Noord-)Italie en heb er ook redelijk wat gefietst. Mijn ervaring is dat de Italiaanse automobilist vnl. een gevaar is voor andere automobilisten (inhalen liefst zo kort mogelijk voor een tegenligger of bocht). Als fietser heb ik niet echt veel slechte ervaringen op de (land-)wegen, hoewel in steden je wel nogal eens van je sokken gereden wordt.