Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets niet gedemonteerd op trein in Frankrijk - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fiets niet gedemonteerd op trein in Frankrijk

OP de site van de SNCF moet je met de functie "met fiets" vaak in delen opzoeken.
Zoek je een verbinding van Rijsel naar Morlaix, dan krijg jet bericht "kan niet"
Zoek je eerst Rijsel naar Parijs en daarna een aansluiting Parijs naar Morlaix dan blijkt het dat het wel kan.
Bedankt voor de handige tips om de zoekfuncties te gebruiken, op SNCF en DB. Dat bespaart heel wat zoekfrustratie.
deew schreef:Bedankt voor de handige tips om de zoekfuncties te gebruiken, op SNCF en DB. Dat bespaart heel wat zoekfrustratie.
De echte staat van de integratie van Europa kun je heel aardig aflezen aan die sites, denk ik soms. In theorie misschien wel, in realiteit moet je niet teveel willen. Landsgrenzen bestaan daar nog heel nadrukkelijk...
TGV-boekingen voor de periode 29 juni t/m 3 september zijn nu vrijgegeven. Er zitten nog wel wat kinderziektes in.

Probeer bijvoorbeeld in de SNCF-planner op 2 juli de verbinding Parijs - Portbou met fiets. Hij vindt twee nog niet boekbare verbindingen (10:07-17:52 en 14:07-21:55) met één overstap en daarnaast ook een wel al boekbare verbinding met TGV erin:
11:41-15:16 Parijs Gare de Lyon - Avignon Centre
15:38-19:28 Avignon Centre - Portbou

Probeer je alleen Parijs-Avignon dan vindt hij alleen een verbinding 7:43-11:19 en dus niet de bovenstaande. Het wordt inmiddels wel erg ingewikkeld puzzelwerk met de SNCF-planner...
Bij de Franse Spoorwegen kun je wel, via de web-site, om informatie vragen in het Nederlands en je krijgt dan antwoord ook in het Nederlands. Voor de ritprijs maakt het niet uit of je de reis in stukjes bespreekt. De Fransen doen het voor de fietsers in elk geval een stuk beter dan de Spanjaarden.
BertKremer schreef:
vr 30 mar, 2018 18:56
Bij de Franse Spoorwegen kun je wel, via de web-site, om informatie vragen in het Nederlands en je krijgt dan antwoord ook in het Nederlands. Voor de ritprijs maakt het niet uit of je de reis in stukjes bespreekt. De Fransen doen het voor de fietsers in elk geval een stuk beter dan de Spanjaarden.
Dank, ik zag ook de link die je in het andere topic plaatste. Hier stuit ik in elk geval niet op de bug die ik hierboven rapporteerde. Vooraf "fiets mee" aanvinken (zodat daar bij de zoekresultaten al rekening mee gehouden wordt), lijkt hier niet mogelijk, maar het al dan niet mogelijk zijn daarvan staat allicht wel bij de treinen in de zoekresultaten die je krijgt. Zolang de beperkingen van het systeem in elk geval transparant zijn, is het alweer een stap voorwaarts.
TGV-boekingen voor de periode 29 juni t/m 3 september zijn nu vrijgegeven.
Dank voor de tip, net Brive-la-Gaillarde - Lille Europe geboekt op de site van SNCF.
derdekeer schreef:
za 31 mar, 2018 20:08
TGV-boekingen voor de periode 29 juni t/m 3 september zijn nu vrijgegeven.
Dank voor de tip, net Brive-la-Gaillarde - Lille Europe geboekt op de site van SNCF.
Hoe boek je vanaf Rijsel naar Nederland?
Dank, ik zag ook de link die je in het andere topic plaatste. Hier stuit ik in elk geval niet op de bug die ik hierboven rapporteerde. Vooraf "fiets mee" aanvinken (zodat daar bij de zoekresultaten al rekening mee gehouden wordt), lijkt hier niet mogelijk, maar het al dan niet mogelijk zijn daarvan staat allicht wel bij de treinen in de zoekresultaten die je krijgt. Zolang de beperkingen van het systeem in elk geval transparant zijn, is het alweer een stap voorwaarts.
Als je vertrek en eindbestemming, datum en tijd hebt ingevuld klik je op "reizigers" , daarna kun je onderaan fiesten toevoegen en dan op zoeken klikken. Volgens mij kun je daarna de andere gegevens wijzigen en worden de fietsgegevens automatisch verwerkt/overgenomen.
Ik moet niet verder dan Brussel. Dus in Lille Flandre trein naar Gent en dan Gent - Brussel. Twee keer Belgische trein waarin de fiets mee kan.
BertKremer schreef:
zo 01 apr, 2018 17:42
Als je vertrek en eindbestemming, datum en tijd hebt ingevuld klik je op "reizigers" , daarna kun je onderaan fiesten toevoegen en dan op zoeken klikken. Volgens mij kun je daarna de andere gegevens wijzigen en worden de fietsgegevens automatisch verwerkt/overgenomen.
Dank. Levert evengoed nogwel bovengenoemde bug op de zoekopdracht Parijs - Avignon (- Portbou) op.
Wij gaan dit jaar ook met de nachttrein naar Portbou. Deze rijdt voornamenlijk in het weekend ( in juni zaterdag en zondag). Voor de andere maanden moet je even zoeken.