Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tickets naar Chengdu (China) - Forum Wereldfietser

tickets naar Chengdu (China)

beste medemens,

Heeft iemand van jullie weet over het GOEDKOOP vliegen naar deze bestemming? Er schijnt binnekort ook een low budget maatschappij naar Hong Kong te vliegen maar daarmee ben ik nog niet in Chengdu.
Ik ben van plan volgende zomer naar ginder te trekken (met het fietsje natuurlijk :D )

alvast bedankt

Dennis
KLM vliegt sinds kort rechtstreeks van Amsterdam naar Chengdu, vanaf 399 euro retour excl tax

volgens mij is de tovenaar zijn stokje vergeten ervoor te zetten ....

zou het geen 1 399 zijn ?!?

Vanaf 399 zou best kunnen, maar dat vanaf geldt slechts voor een beperkt aantal tickets. Meestal zijn die al lang weg en kom je in een duurdere prijsklasse, overigens voor hetzelfde product. Vraag eens aan je buurmannen en buurvrouwen op de stoelen naast je tijdens de vlucht: ze hebben bijna allemaal een verschillende berdrag betaald voor dezelfde stoel en dezelfde service.
Let vooral op de extra's die er nog bij komen. Let ook op de toeslag voor het vervoer van je fiets.

Nee hoor 399 excl tax, mits je natuurlijk vroeg boekt. Kijk maar op de website van klm.com. Boek je nu voor bijv eind oktober weg en in november terug betaal je EUR 575,84 incl tax.

KLM kan best het goedkoopst zijn, zo gek is dat niet. Maar bedenk wel dat je voor een retourtje fiets in vliegtuig bij KLM altijd € 160 moet bijbetalen.
Voordeel van KLM is natuurlijk wel dat je niet hoeft over te stappen, wat tijd scheelt en veiliger is voor de fiets.
Let ook op de nieuwe voorwaarden voor handbagage, bij veel maatschappijen mag je momenteel slechts één stuk handbagage van tamelijk minimale afmetingen meenenen en slechts één stuk ruimbagage inchecken (waarbij voor fietsen dus weer aparte voorwaarden gelden).

Hey,

bedankt voor jullie reacties!
klm is betaalbaar (hoewel 160eur voor fiets), maar ik heb gezien dat de prijzen belachelijk hoog worden vanaf een periode langer dan een maand
Ik zal dus nog ff verder moeten zoeken..

groetjes

Dennis

Wij hebben in april ook met de KLM de fietsen laten overvliegen. Alleen was toen duidelijk dat we niet van de aankomstplaats -Quito- terug zouden vliegen dus enkele reis € 80, - per fiets. Wat ons wel verbaasde wat dat we later in juni een fiets mee terug namen vanaf Willemstad ook met KLM. Toen kostte dit omgerekend ongeveer € 45,- (NAF 90,-).
Vreemd maar ook de KLM kon in geen antwoord geven waarom dit verschil was. Nu is de vlucht vandaar af geboekt ook goedkoper, dus een echte Hollander hoor je dan ook niet klagen :lol:
Nu moet ik voorzichtig zijn om je te adviseren een enkele reis (voor transport fiets) te boeken. Ik weet ook niet of je de fiets vooraf retour kunt boeken. Veelal kun/hoef je niet vooraf te reserveren en komt de betaling en incheck van de fiets op Schiphol ter sprake. Dit kun je dan ook doen bij de retourvlucht in dat andere land.
Sterker nog omdat wij niet wisten waar de reis zou eindigen vlogen wij van Lima naar Curacao met Avianca en bij deze maatschappij was het vervoer van de fiets gratis.
zie ook topic : http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... highlight=

Suc6 Bob