Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gezocht: Offroad weekje weg - Forum Wereldfietser

Tips gezocht: Offroad weekje weg

Dag allemaal,

Ter voorbereiding voor de Trans-Germany wil ik weekje wat off road hoogte meters maken volgende maand.

Wie heeft tips voor een leuk route in de beurt?

-5/6 dagen met gemiddeld 1500-2000hm per dag (afstand minder belangrijk).
-aan te rijden binnen een half dag vanuit Utrecht (dan waarschijnlijk een rondje).
-of makkelijk te bereiken met de trein.
-campings/huts/wildkamperen/af en toe een hotel. allemaal prima.
-Gr5 hoeft niet, die heb ik al eerder gedaan.
-99% fietsbaar. Dat gedoe met 5 uur mijn fiets omhoog sjouwen hoeft even niet 8)

Alvast bedankt
Shane
Eifelsteig een optie? Kan op weekenddagen op sommige trajecten wel druk zijn met wandelaars.

Alleen de gewenste hoogtemeters ga je dan niet halen. Maar is wel goed met de GR5 te vergelijken.
Deze is ook mooi. Vorig jaar nog gereden in het voorjaar.
http://www.bikepacking.com/routes/bikep ... f-vosgien/
400 km door de Vogezen met bijna 10.000 hm.
Redelijk te doen met het OV.
Aanrader.


Tot ziens bij de BTG2018, ik doe ook mee 😁
Eifelsteig is 315 km met totaal zo'n 7800 hm. Aantal hm's per dag zal dan net moeten lukken denk ik. Zelfde zal idd wel gelden voor de Vogezen.
Site ziet er wel loeigaaf uit trouwens... begint wel te kruipen (maar dan voor een latere keer ;)).

Weinig extreme single-tracks zo te lezen dus met een stevige (ongeveerde) dikke-banden-fiets met achterdrager en niet al te zware tassen zou je ook ver moeten kunnen komen.
@Fedor: bedankt

@Tim. Leuk dat je ook mee gaat :) hoe gaat de training? hoe veel dagen wil je er over doen?

De TMV had ik ook al gezien idd, wat mij opvalt is dat in de comments een paar keer is aangegeven dat je juist niet deze route moet nemen, maar de singletrack in die regio....maar ja, hoe kom ik aan die routes? Volgens mij zou daar een rondje perfect kunnen zijn. >DEZE< link staat ook in de comments, ik zal google translate een keer op loslaten en kijk of het wat is :)

Maar goed, 10,000m in 5-6 dagen op een goed aangegeven route is ook eens lekker dus de TMV zou best geschikt zijn idd.
Hé Shane,
Vorig jaar heb ik de TMV gefietst. Ben niet helemaal aan het eind gekomen, maar het was een erg mooie route. Zeker een aanrader.
Dit jaar ben ik van plan de Westweg te fietsen: www.pietsmulders.nl/duitsland_westweg.html een wandelpad van Karlsruhe naar Basel. Ook veel hoogtemeters.
Leuke website. Die gaat in de favorietenlijst :)

Rheintal-route staat alvast in de planning. Leuke rondrit (hebben sowieso mijn grote voorkeur) voor een paar dagen.
@Tim. Leuk dat je ook mee gaat :) hoe gaat de training? hoe veel dagen wil je er over doen?
Training gaat prima. Ik heb er al zo’n 2000 km op zitten dit jaar. Voornamelijk offroad. Hoeveel dagen ik over de BTG ga doen vind ik lastig in te schatten. Ergens tussen 10 en 15 dagen wil ik hem uitrijden. Als eerste ga ik dus zeker niet finishen.

Als je de TMV nog gaat rijden, zou ik zeker de GPS track gebruiken. Af en toe ontbreken er bordjes, soms zijn ze onleesbaar. Ik vond het in ieder geval de moeite waard en zeker geen “rondje door het bos”.
Tim74 schreef:
di 10 apr, 2018 06:59
Als je de TMV nog gaat rijden, zou ik zeker de GPS track gebruiken. Af en toe ontbreken er bordjes, soms zijn ze onleesbaar. Ik vond het in ieder geval de moeite waard en zeker geen “rondje door het bos”.
Dit....

Mocht je (of iemand anders) interesse hebben. Ik heb al die losse route-beschrijvingen (in het Frans) van de website samengevoegd in 3 pdf's. Stuur me een pb-tje met een mailadres en ik stuur het je toe. incl. de gps-track mocht je die nog niet hebben.
Tim74 schreef:
di 10 apr, 2018 06:59
Als je de TMV nog gaat rijden, zou ik zeker de GPS track gebruiken.
Ik vind de route op de kaart nogal "grof" (Volgt matig de wegen (weinig tussenpunten). Geldt bijv. ook voor de GR5-route). Is de gedownloade route beter, of is de "groffe" route in het veld alsnog goed te volgen?
De gpx die ik heb gebruikt was zeker niet grof, en goed te volgen.
De GPX die ik bedoelde, kan je downloaden vanaf de site waar ik eerder naar verwees: http://www.bikepacking.com/routes/bikep ... f-vosgien/. Deze track is prima te volgen.
Het wordt idd de TMV.

Bedankt voor het mee denken weer.

Verslag komt van zelf weer op de benkende socialmedia plekken 8)
Het is gelukt en sneller dan verwacht. (5 dagen). Dag 6+7 heb ik gebruikt om terug naar mijn auto te fietsen langs de Rhine ipv de trein pakken.

Het is een mooi route, zeker niet technische, grootste uitdaging is de hoogtemeters en af en toe een winkel vinden.

Het was idd de perfect voor de trainings weekje dat ik in gedachten had.
Dank allemaal voor het mee denken.

Foto's >>>> KLIK
Verslag zal wel na de zomer komen....
Bourgondisch gecombineerd met afzien... ;)

Ziet er goed uit. Ook nog te navigeren zonder de eTrex?
Het is veel meer opletten zonder gps maar wel te doen, de laatste 20km was het een stuk minder aangeven, dus ik ben enorm verkeerd gereden. :D