Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurbekrachtiging - Forum Wereldfietser

Stuurbekrachtiging

Name: techneut

Wie heeft ervaring met stuurbekrachtiging, airbag, digitale trapas, waarschuwingslampje wanneer de banden opgepompt moeten worden, verende achterdrager, elektronische uitvalnaven, automatische standaard, achteruitversnelling, multipower-dynamo zonder contact met het wiel, verstelbare bovenbuis, alternerende ketting, zadelverwarming, kameleonverf (met iedere dag een ander kleurtje)?

Name: Jarno

Nee, maar je gaat vast meer vertellen nu.

Name: Eric Schuijt

Email: schuyt@wxs.nl

Beste Fietstechneut, hieronder een staat aantal oplossingen voor sommige van jouw problemen. Sommige antwoorden zijn serieus, andere ook. Houd me op de hoogte of dat allemaal gaat lukken!

Eric Schuijt

Stuurbekrachtiging; de beste manier is een breed stuur te gebruiken (F=MxA)
Airbag; veel, heel veel bier drinken, patatje oorlog eten en weinig fietsen.
Multipower-dynamo zonder contact met het wiel; Zet veel kilometertellermagneetjes op een of twee wielen en plaats een aantal sensors in serie. Met een stroomverdelingsschakeling kun je twee LED's (2 x 15 mA) van stroom voorzien.
Verstelbare bovenbuis; neem een ligfiets, of rijd hard tegen een tram aan.
Alternerende ketting; als je een riemsnaar neemt i.p.v. van een ketting en die doormiddenknipt en vervolgens de ene kant 180 graden draait en weer vastlijmt, heb je een soort van alternerende ketting, die bovendien twee keer langzamer slijt (want aan beide kanten)
Zadelverwarming; Neem weerstanddraad (met een x-aantal Ohm per cm.) Sluit die aan op de eerder genoemde kilometertellersensors. Afhankelijk van de weerstand wordt je zadel heet of warm.
Kameleonverf; Koop een bus temperatuurafhankelijke verf. Een dure oplossing is om thin-film TFT's van Philips te nemen en die om je frame te wikkelen. Met een camera onder je cranck kun je dan het beeld (=kleur) van het wegdek hierop laten zien.

Succes!
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: john telleman

Ik rij sinds een tijdje met schijfremmen (schimano deore mechanisch) onder mijn vakantie fiets. Het remt subliem onder alle omstandigheden. de remklauwen zijn in meerdere richtingen
verstelbaar zodat aanlopen niet hoeft. Waarschijnlijk heeft men in de fabriek niet de tijd om dit perfekt te monteren zodat het soms wel aanloopt. Volgens mijn bescheiden mening kan je best tot aanschaf over gaan, auto's remmen al vele decennia met schijven.
Groeten, John Telleman.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---