Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rabies vaccinatie - Forum Wereldfietser

rabies vaccinatie

Ik zit te dubben. Hoe nodig is het voor Boliva/Chili om rabiës vaccinaties te nemen.
Als die beesten in elkaar krimpen als je alleen al boos kijkt bijna... Je loopt sneller geelzucht op ofzo.

En daarbij speelt ook wel de prijs mee: 3x 68 euro in Amsterdam! Kent iemand evt. een adres waar je ze betaalbaar kunt krijgen?

Wij hebben ik Ecuador en Perú gefietst en talloze honden achter ons aan gekregen. Bolivia zal niet anders zijn. Honden hebben daar een straatleven.
Het zijn over het algemeen de hond(jes) die een territorium bewaken. Deze komen dan ook achter je aan maar na een keer schreeuwen of zelfs stoppen kiezen ze vaak met de staart tussen de benen het hazepad.
Toch waren er die lekker in de richting van je enkels bijtbewegingen maakten. Of ze daadwerkelijk zouden doorbijten weten we (gelukkig) niet. :wink:
Lees eens deze pagina http://www.czmedicinfo.nl/d_1895 want met de preventieve entingen ben je bij een besmetting nog niet klaar.
Besef je wel als je bijv. muggewondjes op je enkels heb (wij hadden er talloze) kun je met een lik al besmet worden.
De reisdokter (in meeste Bever filialen) ent voor € 65,- per stuk, maar rekent wel eerst een consult van € 25,-.
Mijn zorgverzekering vergoedt niets (andere preventieve entingen wel 50%)
Het is dus aan je zelf of je het risico wilt lopen!
80% van de honden ziet er daar als onderstaand uit.
Deze was wel heel erg en reageerde nergens meer op, nam zelf geen koekje meer aan.
Afbeelding

Wij hebben ons wel laten vacineren, je hoeft maar 1 zo'n hondje tegen te komen. Voorkomen is beter dan..................

hallo,

Ik heb hier al eens uitgebreid naar gevraagd, antwoord gekregen EN laten vaccineren. Lees het draadje hierover en je kan alleen maar tot de conclusie komen dat vaccineren vele voordelen heeft.

De prijs was ook ons probleem (2 personen a 3 injecties = 420 Euro) maar
we kregen de tip om naar Wageningen te gaan dat scheelt 40 Euro per prik!!

Afgelopen dinsdag de laatste serie gehaald

Je kan kontakt opnemen met info@vaccinatiepunt.nl (Marchel Ratering)
of op de website kijken: http://www.vaccinatiepunt.nl

Veel succes

hans stalpers

Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) heeft dezelfde regeling als Wageningen.

Groet, Rena :wink:

Het leids medisch centrum is inderdaad ook goedkoop.
http://www.lumc.nl/7040/algemeen/vaccin ... iniek.html

Probeer trouwens ALTIJD de rekening gewoon in te dienen bij je zorgverzerkering. Bij mij vergoeden ze volgens de voorwaarden de rabies ook niet. Toch heb ik de rekening gewoon opgestuurd en is het 100% vergoed.
Dit is niet alleen bij mij gebeurt maar ook bij mijn zus en mijn vriendin.

De hepatites B prik kan je trouwens gratis halen in Amsterdam.

giantus schreef:De hepatites B prik kan je trouwens gratis halen in Amsterdam.
Waar?

Bij de GGD amsterdam kan je de prikken gratis halen. Volgens mij moet je alleen wel vertellen dat je sexueel actief bent met meerdere partners of dat je seks hebt met mannen.

Als ik het goed heb geven ze niet het verkortte traject, maar alleen het normale traject.

Toch vreemd eigenlijk: Als je seks hebt voor je plezier, waarbij je risico kan lopen, wil de overheid je gratis beschermen. De overheid wil je echter niet gratis beschermen voor reizen naar gebieden waar je risico kan lopen.

Volgens mij vergoeden trouwens bijna alle aanvullende zorgverzerkeringen de inentingen tegenwoordig.
Hallo allemaal,

Ik heb de laatste jaren ook al verschillende fietsreizen gemaakt in Azie en heb toen ook mezelf voor Rabies laten inenten bij de travel-clinic van de KLM. Vlakbij het Amsterdamse bos/Amstelveen.

Ook wij hadden meerdere honden achter ons aan als we door kleine dorpjes reden, en dat kan best angstig zijn..

Zelf was ik de laatste keer voor 6 weken naar Laos/Noord-oost Thailand.

Wij hadden ook een Dazzer meegenomen die we gekocht hadden bij Demmenie. Bij Bever en de meeste redelijk uitgebreide outdoorzaken kan je ze ook wel vinden.

Het werkte erg goed, gelukkig hebben we het gelukkig maar 2 x moeten gebruiken..

Het is een ultra hoge toon die uit het apparaatje komt die voor de mens nauwelijks hoorbaar is, maar die voor honden waarschijnlijk te zijn.

Wij hadden het apparaatje voorin in onze fietstas, geklipt aan de binnenkant van de tas en konden 'm ook snel pakken.

Zou je niet alle Rabies prikken willen halen, dan is dit eventueel een alternatief..

Maar !!!!! Ik vind wel dat je deze alleen moet gebruiken als het echt hoge nood is en niet zomaar voor elk hondje die in de berm luidruchtig naar je blaft.

Wat ik in een vorige reactie ook las, het is niet onverstandig om je te laten vaccineren. Besmetting kunnen echt lelijke gevolgen hebben als je je daar een beetje in verdiept. Wij zijn ook een fietser tegengekomen die met hoge spoed van Laos naar Bangkok moest vliegen door de gevolgen van een hondenbeet.

Groeten Sjors

Nog even over de prijs en aantal injecties:
Het klopt dat als je ermee begint drie (dure) injecties moet nemen,
maar..
als je dit een jaar later weer doet (slechts een injectie nodig), dan ben je weer voor vijf jaar beschermt. Na die vijf jaar heb je weer een preventieve injectie nodig. Dus die prijs valt op de langere termijn wel mee.

Ik zou het altijd doen. Rabies is een nare ziekte als je er niets aan doet: Je gaat dan gegarandeerd dood.

Als je gebeten wordt (ook al heb je de preventieve injecties gehad) moet je toch behandeld worden, alleen je hebt wat meer tijd voordat je dat echt gedaan moet hebben.....en da's wel een geruststellende gedachte als je ergens in de rimboe aan het fietsen bent

Gantius, waarom betaal je niet gewoon voor de hepatitus B vaccinatie? Kennelijk vind je de vaccinatie belangrijk voor je gezondheid, dan kun je dat toch laten zien via je beurs.

Een hondenbeet in Laos?????
Je ziet daar amper loslopende honden, want die gaan allemaal in de pan! In Laos eet men werkelijk alles wat pootjes heeft. Gelukkig geen fietserskuiten.

Addy; Waarom zou je de vaccinatie betalen als je hem ook gratis kan krijgen. Overigens zullen ze deze vaccinatie net als DKTP in de toekomst waarschijnlijk ook opnemen in het rijksvaccinatie programma. (In veel andere landen zoals Frankrijk wordt dat al lang gedaan.)
De overheid betaalt veel vaccinaties en opzich is het vreemd dat hepatites B niet al gevaccineerd wordt. Hepatites B is endemisch in veel landen, zelfs in Europa.

ps.
Ik geef het geld liever uit in landen waar ik reis.

Roep je op tot liegen/oplichting Giantus?
Wat betreft al dit vaccineren moet ik denken aan een kenmerk van reizen. Vooraf maak je je vaak zorgen, probeer je goed voorbereid te zijn. Je omgeving reageert vaak met nog veel meer zorgen en spiegelen allerlei rampscenarios voor. Onderweg krijg je ook vele waarschuwingen: "ga je daar naar toe, maar daar zijn de mensen niet te vertrouwen." Tuurlijk tijdens het reizen zijn er allerlei risico's, daar hoort ook want fietsen=leven. Veel risico's zijn klein en toch nog groter dan de kans op Rabies of Hepatitus B. Doe jezelf een lol, wees realistisch en vertrouw dat het goed komt. Grijp niet elke inenting, alleen omdat die bestaat. Oftewel: er is niets, behalve angst.
Of is dit off-topic?

Addy, ieder zijn keus. Heb je wel een zorgverzekering? Ook kleine kans dat je hem nodig hebt :lol:
Overigens geef ik in dit topic eerst antwoord waar je rabies kan krijgen en daarna geef ik iemand antwoord waar je de gratis hepatites B vaccinatie kan krijgen.

Overigens zullen de meeste mensen statistisch gezien niet hoeven te liegen want de meeste mensen op deze wereld hebben in hun leven meer dan 1 seksuele partner. In de wereld hebben 650 miljoen mensen hepatites B dus de kans is nou ook weer niet zo gering dat je er mee in aanraking komt. (ziekenhuizen e.d.)

Als het beleid van de GGD is zoals jij zegt, dan is dat wellicht bedoeld om verspreiding door lieden die hun verantwoordelijkheid niet nemen te voorkomen. Wil jij je tot die club rekenen, haal dan vooral gratis de vaccinatie.

Getver wat een vervelende discussie. Ik geef een tip en iedereen mag er mee doen wat hij zelf wil. Voor de rest slaat het TOTAAL NERGENS op om mij moreel in te delen.

Off-topic:
De discussies gaan op dit forum de laatste tijd erg vreemd. Iedereen wordt aangevallen en er is vaak niet echt een goede sfeer moet ik zeggen.

De discussies gaan op dit forum de laatste tijd erg vreemd. Iedereen wordt aangevallen en er is vaak niet echt een goede sfeer moet ik zeggen.
Wat dit aangaat ben ik het 100% met je eens!

Bob

Beste mensen,

Het is het bestuur onlangs ook opgevallen dat mensen elkaar niet altijd in hun waarden kunnen laten op het forum. Jammer vinden we dat!!

Ik zou dan ook willen vragen om ten alle tijden respect op te brengen voor de ander, ongeacht of je het met diegene eens bent of niet. Je mag je mening geven, maar probeer dat te doen zonder te oordelen over de ander. Wat jij niet in jouw leven wilt, heeft een ander wellicht wel nodig. Besef dat elk mens uniek is en jij dus ook!

Daarnaast zou ik nog even willen aangeven dat het overgrote merendeel op dit forum daadwerkelijk geinteresseerd is in fietsreizen/vakanties, materialen, routes, landen, het opweg helpen van een ander. Dat er helaas ook mensen op het forum zitten die het allemaal niet zo serieus nemen, dat valt niet te voorkomen.

Het is dus aan een ieder om hier op een goede manier mee om te gaan. Bevalt hetgeen iemand aangeeft je niet, dan is de keus aan jou; ga je reageren of niet...

Laat de negatieviteit van een ander jezelf niet beinvloeden!!!

Reacties, ideeen, suggesties... het is allemaal welkom!! Twijfel dus niet en laat het me weten via een mailtje aan renaw@yahoo.com

Groet, Rena :wink:
Secretaris vereniging De Wereldfietser

Ik ben het met Rena eens. Iedereen het zijne en ik het mijne zong Hans de Booy. Een forum zou toch voor het uitwisselen van tips moeten zijn. Ik heb er al eerder in een vorig forum wat moeite meegehad. Gewoon de mogelijkheden aangeven tot vaccinatie of niet, voor welke prijs of goedkoper en iedereen kan daar voor zich zijn voordeel meedoen.

Overigens vind ik zelf, om ook maar een mening te geven, dat de wet in Nederland me erg krom krijgt. Als je een gratis vaccinaties zou krijgen tegen rabies waarom zou je het niet gewoon doen? Ik zie zelf niet in dat je zou liegen als je zegt dat je meerdere sexuele realaties hebt. Het begrip 'sexuele relaties' lijkt me ook niet erg afgebakend en hoe zouden ze aan kunnen tonen dat je dat niet hebt. Je kan je geld wel beter besteden, vind ik. Daar arme boeren of projecten ondersteunen of hier eerlijke producten kopen.

Het is maar mijn mening.

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Misschien zei ik bij het vorige bericht iets doms. Mijn wijze vriendin wil er graag over zeggen dat Hepatitis B niet hetzelfde is als rabies! De een heeft met sex te maken, de ander met hondsdolheid.

Vraag ook je ziektekostenverzekering of je ervoor verzekerd bent. Zou onder de polis kunnen vallen.

Rutger
www.rutgersreizen.nl