Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grootste ergernis tijdens fietsreizen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Grootste ergernis tijdens fietsreizen?

Grootste ergernis tijdens fietsreizen?

Regen
19%
13
Vrachtwagens
21%
15
Honden
9%
6
Tunnels (zonder verlichting of vluchtstrook)
1%
1
Potloodventers
4%
3
Temperaturen boven 40 C
1%
1
Horzels, mosquito's, muggen en andere steekbeesten
20%
14
Zadelpijn / doorzitten
3%
2
Overig (graag toelichten)
21%
15

Mijn grootste ergenisssen
1) Verschikkelijke tegenwind. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
2) Slechte wegen. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
3) Drukke wegen met veel lawaai en pal naast je scheurend verkeer, die je wel moet nemen omdat er geen alternatief is. :twisted: :twisted: :twisted:
4) Een onverwachte zware helling op een moment dat het je echt niet uitkomt (Vooral een onzin-helling, omdat je niet over een waterscheiding gaat en na stevig klimmen weer afdaalt naar dezelfde rivier of beek). :twisted: :twisted:
5) Een weggetje dat wel op de kaart staat, maar dat toch dood blijkt te lopen, zodat je weer helemaal terug moet. :twisted:

Mijn ergernis valt onder de categorie "overig".

Ik erger me aan de manier waarop personeel op vliegvelden overal ter wereld met mijn fiets omgaan.

We hadden onze fiets NIET in een fietsdoos gedaan zodat men beter kon zien en begrijpen wat er daar vervoerd werd, de tassen zaten er nog op ter bescherming van de fiets (en wij hoefden alles niet in dozen en zakken en verzin maar te doen..) en natuurlijk laten we de banden altijd ietsje leeglopen.

Hoezeer we ook aan de personen achter de balie en bij de lopende band en andere plekken duizedmaal vertellen dat ze voorzichtig moeten zijn, toch zag ik mijn fiets herhaaldelijk gemarteld worden.

Zo zag ik mijn fiets op het vliegveld van Cairo, Egypte op zijn kop arriveren in het karretje voor bagage, waarop men vervolgens de hele fiets aan 1 wiel optilde om het op de lopende band het vliegtuig in te hijsen.... Ik zat in het vliegtuig alles machteloos aan te zien en ik hoopte maar dat ik nog kon fietsen als ik de plaats van bestemming had bereikt.

En op het vliegveld van Fes, Marokko, wilde men mijn fiets per se op de lopende band zetten waar je normaal je koffer ook op zet bij het inchecken. OOk al zei ik dat ik al zag aankomen dat lampen en andere wat fragielere onderdelen de reis op de lopende band, het hoekje om en verder het niet zouden overleven. En ja hoor, meteen brak mijn voorlamp af.

En op het vliegveld van Parijs trok ongeduldig luchthavenpersoneel als een bezetene aan mijn stuur terwijl dat gewoon vastzat, en toen Robin er wat van zei kon hij een grote mond krijgen.

De fietsen kwamen standaard met lakschade, en diverse kapotte onderdelen uit het vliegtuig. Oke, misschien had een fietsdoos toch hier en daar, zeker lakschade, beperkt, maar goed wij dachten dat dit ook wel kon?!

Ik moet zeggen dat vervolgens alle schade wel vergoed is door de veschillende luchtvaartmaatschappijen. Daar moesten we enorm hard en lang voor doorzeuren en diverse keren voor bellen o.a. naar de Franse luchtvaartmaatschappij Corsair, in het Frans uitleggen wat er kapot is enzovoorts, maar oke, het leed is weer voorbij.

In het algemeen vinden wij wel dat mensen buiten onszelf NIET aan onze fietsmogen komen behalve als duidelijk blijkt dat men verstand van zaken heeft en bv ook het gewicht en de balans van de volgeladen fiets begrijpen, want anders gebeuren er vaak ongelukjes...

Nou ja, dat was het, en ook al is het een heel verhaal, over het algemeen is het een groot genot en blijft een fietsvakantie geweldig!!

Heleen

Tijdens fietstochten is bij mij niks erger dan materiaal pech. Verder maak ik me over niks kwaad

Na 2 aanrijdingen meen ik te mogen stellen dat vrachtwagens de grootste ergernis vormen. Beide vonden in Mexico plaats op wegen die op dat moment uitzonderlijk rustig waren.
Vrachtwagenchauffeurs in Canada (Trans Canada Highway in Ontario) waren opvallend agressief. Ze blazen je met hun hoorns gewoon de berm in.

Inderdaad een aanrijding lijkt me wel de grootste ergenis!!!
:evil:

Op 2 staat bij mij: mezelf. Ik erger me als ik niet de kracht heb om rustig een berg op te rijden en moet afstappen om te lopen.

Op 3 met stipnotering! :D Dronken mensen op de camping. Het is elke keer weer raak dat mensen me daardoor 's nachts lange tijd wakker houden (was er maar een geluidsdichte tent :) ) Als ik naar Scandinavie ga, ga ik in het weekend dan ook wildkamperen zover mogelijk van een dorpje weg, maar toch overkomt het me altijd wel een keer. Veel herrie en gesprekken die nergens over gaan. Ergste is nog als je de mensen kunt verstaan, omdat ze Nederlands of Engels spreken. Of misschien nog wel erger: personen die vals gaan meezingen met Ronan Keating (if tomorrow never comes) of keiharde house gaan draaien, zoals me op Malta overkwam. Als ik mijn eigen kampeerplek voor het kiezen hebt zoals in Ierland, probeer ik altijd zo ver mogelijk van iedereen weg te gaan staan. Ik ga liever dichtbij families staan, want de kinderen gaan vroeg slapen. Maar ja, er kwamen toen in Doolin nog vier luidruchtige jongeren .......

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Ik heb twee grote ergenissen, regen en overnachtingsplaatsen waar tot diep in de nacht lawaai is. Ik krijg een hekel aan regen als dit met regelmaat voorkomt, vooral als de regen dagen achter elkaar uit de lucht stroomt.
Het allerergste zijn overnachtingsadressen waar het lawaai tot diep in de nacht doorgaat. Verschrikkelijk... Als het dan om 4 of 5 uur 's nachts een rustig is, gaat een uur later bij ons de wekker alweer.

Luidruchtige mensen op de camping zijn inderdaad heel erg. In Spanje kunnen ze er ook wat van. Het lijkt wel of die mensen 's nachts pas tot leven komen want overdag zie je niemand. Ook kinderen rennen en schreeuwen om 11 uur 's avonds nog over de camping. Erg irritant.
En het ergste is dat de meest luidruchtige mensen altijd naast mijn tentje staan.
En Anouk, als jullie een wekker zetten voor 's morgensvroeg, dan moet je die gewoon extra lang laten rinkelen. Dan bezorg je die aso-mensen een zeer nare ochtend. :lol:

Zou het misschien kunnen zijn dat de zuidelijke mens ivm de hitte een ander dagritme heeft en daarom niet gelijk een aso hoeft te zijn?
Die wekker in die cultuur zo vroeg lang laten rinkelen is pas ........
Inburgeren????

Het ergste vind ik dat als je ergens geweest bent, dat een andere reiziger die reis aanpakt om meteen over zijn of haar reis te vertellen. Kijk, als het een fietser is, is het nog wel leuk, maar vaak zijn het kuddetoeristen die een georganiseerde reis nemen en zich veel minder bewust zijn van hun omgeving dan fietsers.

Vandaag vertelde iemand 'stoer' op een terrasje dat zij in het primitieve China waren geweest. Hij wijdde uit over zijn ervaringen en ontberingen en over de Chinezen had hij ook al een mening.
Ik vroeg: 'Oh ja, kun je vijf woorden in het Chinees zeggen?'
'Nee, dat was niet nodig want wij hadden een gids.'
'Maar heb je dan wel met een Chinees gesproken? Of het minstens geprobeerd?'
'Och, daar hadden wij helemaal geen tijd voor, want het was zo'n druk reisschema. Moet je nagaan; heel China in vier weken! En dan moesten we ook nog kennismaken met de groep van 20 reisgenoten. Nee hoor 's avonds zaten we lekker in de bar met elkaar te praten. Ik heb het nog nooit zo leuk gehad!'
:lol:

marcoschriek schreef:Zou het misschien kunnen zijn dat de zuidelijke mens ivm de hitte een ander dagritme heeft en daarom niet gelijk een aso hoeft te zijn?
Die wekker in die cultuur zo vroeg lang laten rinkelen is pas ........
Inburgeren????
Ja dat klopt. Spanjaarden leven pas 's avonds omdat het overdag te heet is. Maar als er in de regelementen van de camping staat dat het tussen 24:00-08:00 uur stil moet zijn de de camping dan vind ik het aso als de mensen tot 3 uur 'smorgens nog herrie maken. Als je dan 'smorgensvroeg je wekker extra lang te laten rinkelen ben je inderdaad ook aso......maar dan heb je je toch aangepast?! :lol: :wink:
Overigens heb ik nooit een wekker mee.

B@se schreef:
Van bijna alle gebieden ter wereld zijn de heersende richtingen bekent. En rij je in een groene omgeving, vanaf ongeveer de stakenfase heb je eigelijk geen last meer van "wind" maar wel van je eigen luchtverplaatsing.
Bas
Het begrip 'heersende windrichting' is bedacht door statistici die nog nooit van de Wet van Murphy gehoord hebben en niet in Schotland hebben gefietst, waar je òf windkracht 7 tegen hebt uit de 'verkeerde' richting, òf belaagd wordt door midges en waar elke boom al krom is voordat die de stakenfase bereikt heeft (zie http://www.keesswart.nl/fietsreportages/Schotland.htm). En waar je desondanks zó weer zou willen fietsen...

Overig, want:

Tegenwind is een wel ergernis, omdat het zo ontzettend veel energie kost en er staat eigenlijk geen prestatie tegenover. Bij een berg is er tenminste nog een top in het vooruitzicht. Maar goed, dat hoort erbij.

Motoren kan ik me veel meer aan ergeren. In Nederland rijden ze op dezelfde plekken en op dezelfde tijden als ik. Meestal in groepen. Voor hun plezier, maar ten koste van de mijne.
In het buitenland (m.n. de Alpenlanden) kom je ook van die motorclubs tegen. Daar is het niet alleen vervelend, maar ook gevaarlijk. In de haarspeldbochten zoeken ze de ideale lijn, machtig mooi man!
Maar toevallig zou ik wel eens in die binnenbocht kunnen rijden met mijn fietsje van net 10 kg.

kan eigenlijk maar heel weinig verzinnen.......toch een kleintje....

ergenis: zwarte fietsassen hebben met daarin zwarte hoesjes voor alle kleine spulletjes en zwarte onderbroeken, zwarte fietsbroeken en zwarte fietsshirts.....en probeer daar maar eens een onderscheid in het donker in te maken :lol:

(opgelost door gekleurde hoesjes te kopen....werkt erg verhelderend!)

Het zijn die vervloekte steekbeesten, waar ik me kapot aan erger!! Om een of andere reden oefen ik een geweldige aantrekkingskracht op die beesten uit!!
Op de tweede plaats komen die o-zo-lieve hondjes!! Vooral als je lekker aan het afdalen bent, en er schiet zo'n lievertje voor je in...

Als het te warm is, zelfs al boven de 30 graden hoeft het voor mij niet meer.
Maar ook slechte en drukke wegen zonder fietspad waar je wel door moet zijn verschrikkelijk.

Beestjes die mijn mond of neus in vliegen (en ik moet nu eenmaal af en toe ademhalen).

Op zich heb ik meer ergenissen gedurende het dagelijks leven buiten de fietsvakanties. Maar toch: vrachtauto's. Maar ja het is wel lekker om af en toe een gevulde supermarkt tegen te komen en hoe komt dat lekkers daar? Tsja.

Ook irritant: Andere fietser sdie altijd sneller, harder, verder en weet ik het allemaal fietsen. Vaak ook een grotere bierbuik trouwens.. hi, hi. Ik zal wel gewoon jaloers zijn, maar erger me toch.

Nummer 1: Tegenwind
Nummer 2: Mensen die (goedbedoeld?) vertellen dat een plek waar jij nog niet geweest bent niet de moeite waard is om nog naar toe te gaan.

WAT NOU!!!!!!!!!DAT MAAK IK ZELF WEL UIT!!!!!!!!!!!!!!

(o ja en Rafael van der Vaart natuurlijk)

groeten Erik.

Ik heb gestemd op Vrachtwagens, maar hiermee bedoel ik eigenlijk verkeer dat geen rekening met je houdt. Mijn ervaringen in Thailand en Cambodja met vrachtwagens en bussen zijn juist goed. Vaak toeterden ze ter waarschuwing dat ze achterop kwamen en reden ruim om mij heen.

Na de vakantie keek ik het een en ander eens terug op video. Daarop is zelfs te zien dat een bus die mij inhaalde zover uitweek dat een tegenligger de berm in werd gedrukt :lol:

Alle ergenissen die er staan zijn niet zo leuk maar de ergste zijn de potloodventers, en die nog verder gaan.

Ze tasten mijn (gevoel voor) veiligheid aan, rij ik alleen heel langzaam een heuvel op staat er zo'n man net om de bocht zijn ding te doen.... Het ziet er trouwens bespottelijk uit, net een klein kind: kijk mij eens.