Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsband voor Afrika - Forum Wereldfietser

Fietsband voor Afrika

Hallo,
Ik ben op zoek naar een buitenband voor een tocht in Afrika die bestand is tegen doornen en niet te zwaar is.
Het route is zowel verhard als onverhard.
Zelf dacht ik aan Schwalbe Marathon Greenguard Endurance. 26 x 2.0 (50 x 559)
Wie heeft hier ervaring mee of heeft een ander idee.
Groet, Harrie
Schwalbe Mondials lijkt me de meest voor de hand liggende keuze, maar tegen doornen is geen enkele band bestand.
Als ik me goed herinner hebben wij inderdaad Mondials voor dat soort omgevingen.

Maar ja, tegens sommige doorns is helemaal niets opgewassen en zul je moeten leven met het regelmatig plakken van je banden.
Mondial + 3 :)
Beste tip tegen doornen(of lekke banden in het algemeen) is regelmatig je banden checken. Want iedere keer dat de doorn(of glas, ijzerdraadje enz.) de grond raakt wordt hij iets verder door de anti-lek laag heen geduwd, tot hij bij je binnenband is :| .
Heren,
Ook bij testuitslagen die ik inmiddels heb bekeken lijkt de Marathon Mondial de betere band te zijn voor deze trip.
Allen bedankt voor het reageren.
Gr, Harrie
Berger: +1, wij doen dat ook zeer regelmatig.
in combinatie met een latex-gevulde binnenband?
Waar in Afrika en voor hoe lang? voor reizen onder 2 maand of in Zuid Afrika zou ik zelf een tubeless oplossing willen.

Mijn ervaring :
Schwalbe Extreme > veel lek gerijden 1x per 1-200km in Uganda
Schwalbe XR >gemiddeld 1 x per 1000km lek (op 11,000km)
Maxxis Crossmark - LUST tubeless: 0 lek op 2300km met veel doorns en 99% niet asphalt wegen.

Tubeless is niet voor iedereen maar voor korte offroad/doorn gevoelig routes zou ik tegenwoordig niks anders willen.
Harrie Coppens schreef:
ma 14 mei, 2018 13:15
Heren,
Ook bij testuitslagen die ik inmiddels heb bekeken lijkt de Marathon Mondial de betere band te zijn voor deze trip.
Allen bedankt voor het reageren.
Gr, Harrie
Let wel op dat je de vouwband koopt en niet de draadband!