Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slaapmat - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Slaapmat

Polling schreef:
di 15 mei, 2018 13:09
Niet bij Fietsvakantiewinkel of bij Bever te koop, als ik snel zoek. Weet je een betrouwbare verkoper?
Ik kijk meestal in Duitsland (google downmat 5 lite kaufen).
loknor schreef:
di 15 mei, 2018 12:21
Al eens gedacht aan de Downmat 5 lite?
Dat matje lijkt op de foto's te zien uiterlijk sterk op mijn Exped luchtbedje. Dat luchtbedje heeft helemaal géén vulling en isoleert dus nauwelijks. In een warme zomer is dat een voordeel.
Het ligcomfort vind ik redelijk want de banen zijn wel heel duidelijk gescheiden.
Ik vraag me van de isolatie van dat donsmatje dan ook af hoe dat volet in een koude nacht, want tussen de banen zit dus een strip met maar één laag, zónder isolatie. Heb je dan afwisselend warme en koude stroken?
Qua kosten zou je ook nog naar de matjes van Decathlon kunnen kijken. Wij hebben er (nog) geen ervaring mee, maar overwegen ze we. Bijvoorbeeld de trekking 700 air L .
Leon schreef:
di 15 mei, 2018 16:55
loknor schreef:
di 15 mei, 2018 12:21
Al eens gedacht aan de Downmat 5 lite?
Dat matje lijkt op de foto's te zien uiterlijk sterk op mijn Exped luchtbedje. Dat luchtbedje heeft helemaal géén vulling en isoleert dus nauwelijks. In een warme zomer is dat een voordeel.
Het ligcomfort vind ik redelijk want de banen zijn wel heel duidelijk gescheiden.
Met een hoescover is dat niet zo'n issue (wij zijn niet zwaar, dat kan meespelen). Maar ook zonder vindt ik ze uitstekend liggen.
Ik vraag me van de isolatie van dat donsmatje dan ook af hoe dat voelt in een koude nacht, want tussen de banen zit dus een strip met maar één laag, zónder isolatie. Heb je dan afwisselend warme en koude stroken?
Ik vind het tot het vriespunt een heel warme mat (kouder heb ik nooit hoeven testen, voelde alsof er echt nog flinke marge was). Hier is nog een review waarbij het comfort wordt getest in de sneeuw.

http://backcountryskiingcanada.com/Expe ... e-5-Review

Blijkbaar is het dus geen probleem. Overigens vinden zij het naast een comfotable ook een grote/zware mat, iets wat ik gezien de specs eigenlijk wel mee vind vallen.
Ik heb de synmat 3-D 7 M besteld. Wordt vasndaag bnezorgd, dan even testen. Bedankt voor alle info!
Deel je op een later moment je ervaring?
Als ik dan nog lid ben en hier mee doe, dan wel.