Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slaapzak Great Divide & brander - Forum Wereldfietser

Slaapzak Great Divide & brander

Beste forumleden,
Mijn vriendin en ik gaan half augustus the Great Divide fietsen van noord naar zuid. En daarna gaan we ook nog in Patagonië fietsen. Voor beide plekken is bekend dat het behoorlijk fris kan zijn. Ik heb alles afgespeurd online maar kon hierover weinig specifieke info vinden:

- welk temperatuurbereik moeten onze slaapzakken voldoen. We beschikken over de duurste Thermarest matjes. Dus van onder af zal de warmte niet optrekken.

- ik beschik tevens over een MSR gas (propaan/butaan) brander. Klopt het dat deze niet aan te raden zijn voor noord en zuid Amerika ivm de gaspatronen?

NB ik snap dat het weer op hoogte enorm kan variëren. Het gaat er mij om, wat zijn aannemelijke nachttemperaturen in Colorado.

Bij voorbaat dank.
Feitse
Hoi zelf heb ik de great divide in juni/juli gedaan koud zal er eerder in het begin krijgen gezien het jaargetijde.

Het grootste risico is denk ik hitte in montana, zorg voor genoeg water.

Als je in colorado bent is het al een stuk warmer, ik had een slaapzak comfort temp -5 en dat wat prima maar nu heb ik wel een andere gekocht tot -10.

Ook ik ga grote reis maken namelijk van oost naar west amerika en dan door zuid amerika, ook door mexico. Wellicht is de baja divide wel een optie?


Gas: ik had benzine brander bij mij veel handiger want in het land van de autos is benzine geen probleem.
Reactie verwijderd - slaat niet op noord amerika.
Ik vertrok 8 augustus vanuit Banff. Colorado is het dak van de route (hoogste punt 12000 ft = 3600 m), daar kan het midden september 's nachts onder nul zijn. Overdag was het aangenaam warm.

Foto uit berijpt Platoro, 14 september, 's morgens.
Afbeelding

Gasblikjes waar je de branderkop opschroeft zijn onderweg wel te krijgen, maar de winkels die ze hebben zijn dungezaaid. Soms bij Walmart of bij grotere Outdoor zaken.
Afbeelding
Hallo,

Ik plan eveneens deze trip in 2020, vroeger kan niet wegens beroepsverplichtingen.
Ik zie dat bepaalde leden deze route reeds hebben gefietst.
Ik dacht te fietsen van Zuid naar Noord.
Welke is volgens jullie de beste periode?
Groeten,
Afbeelding

Door mij samengesteld plaatje, na lezen van heel veel route-verslagen. De grenzen zijn natuurlijk niet keihard. Elk jaar is weer anders.
De ontwerper van de route, Mike McCoy, verwijst hiernaar in de heruitgave van zijn boek Cycling the Great Divide uit 2013.

Afbeelding

De nieuwe Great Divide routekaarten van Adventure Cycling, die deze maand uitkomen, beschrijven de route zowel N-Z als Z-N.
Ik kon op de Great Divide maar heel moeilijk gastankjes vinden. Alleen echte outdoorwinkels hebben fatsoenlijke (kleine) tankjes is mijn ervaring. In de praktijk heb ik vaak met een veel te grote gastank rond gereden. Of met meerdere kleine tankjes. Als ik het nogmaals zou doen zou ik zeker voor benzine gaan.