Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ETrex-30x - kaartupdate - Forum Wereldfietser

ETrex-30x - kaartupdate

Ik ben een kaartupdate aan het uitvoeren.
alvorens de update wilde starten, moest ik er een geheugenkaart insteken.
Geen probleem, die heb ik.
De opmerking zegt ook: "Op de geheugenkaart worden essentiële bestanden geladen. De kaart moet dus te allen tijde in het toestel blijven zitten (ook na de update). Als de kaart wordt verwijderd, werkt uw toestel niet.

Voor bv Spanje heb ik een officiële Garmin kaart op een geheugenchip, waarvoor deze geheugenkaart er dus uit moet.
Gaat dit problemen creëren voor het toestel ?

Afbeelding
Zelf gebruik ik opensource kaarten maar het lijkt mij dat je de originele sd kaart waar je de Garmin Topo kaart van Spanje op hebt in je toestel hebt tijdens de update.

Je zou je vraag ook op het waypoint forum kunnen zetten. Daar is de kans op een passend antwoord groter dan op dit forum omdat hier niet iedereen gebruik maakt van een gps.
Op de microSD staan kaarten en evt tracks/waypoints etc. Als je de microSD verwijderd dan vallen die weg, het is niet een probleem voor het toestel, misschien wel voor jou omdat je de kaarten mist. Je zou de bestanden van het ene SD kaartje bij het andere SD kaartje kunnen zetten.

Zoals Alfred al aan geeft zijn opensource kaarten een prima en maar mijn idee zelf beter alternatief voor de officiële Garmin kaarten, zie gratis GPS OpenFietsMap.
Voor diegene die niet bekend zijn met de Etrex-30x serie, die heeft standaard fabriek af, West Europa kaart op het interne geheugen zitten. Ik heb hem zelf ook. Zou dus eerst navraag doen bij Waypoint zoals hier eerder vermeld, om uit te vissen hoe dat in zijn werk gaat en erbij nodig is.
En ja, stel je hebt kaarten buiten Europa op extern kaartje, hoe dan verder?
Dat intern geheugen is helaas beperkt.
Zie ook de gebruikershandleiding http://static.garmin.com/pumac/eTrex_10 ... _OM_NL.pdf

Tip; voordat je een update doet, zorg ervoor dat je een backup hebt gemaakt!
Klopt Joukon, op de Etrex 30x staat een kaart van West-Europa.
Alleen is er bij mij iets mis gelopen net na aanschaf van het toestel verleden jaar en is die kaart spijtig genoeg 'verdwenen'.
De kaartupdate waarvan ik sprak in men eerste post is dus niet uitgevoerd.
Maar is het niet vreemd dat het toestel om een kaartupdate blijft vragen voor een kaart die er niet meer opstaat ?
Ik ken het systeem van updaten niet van Garmin.
Er staat wel ergens geschreven om geen bestanden te verwijderen of mappen die in de root staan.
Garmin eTrex 30x (letter van de schijf): als je die opent in Verkenner in Windows.
Zet ook verborgen bestanden tonen aan?
In de Root staat het bestand autorun.inf, .Volumelcon.icns (verborgen bestand), de map Garmin en de verborgen map System Volume Information.
In die map Garmin bevinden zich diverse mappen en bestanden.
*.img bestanden zijn bestanden met kaarten. Bij veel kaarten hoort ook een *.sum bestand.
Die van West-Europa zal de naam gmapprom.img hebben en is ongeveer 3.426 Gb groot.

Je zou bij de leverancier waar je de eTrex gekocht hebt om hulp kunnen vragen? Je hebt garantie op zo 'n apparaat. De leverancier zou je verder kunnen helpen? Indien je niet zelf een back-up hebt gemaakt.
En misschien je vraag op het waypoint gps forum stellen. Vermoed dat je daar best een antwoord op je vraag gaat krijgen.
Deze postings bevatten een veelvoud van mogelijke antwoorden op je vraag;
https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=132&t=47490 is van WayPoint.
Wat is dit voor programma?
Zie de bijlage?

Bijlagen

Wouter, dat is het programma Garmin Express. Een programma om de firmware en kaarten van Garmin GPS-en te updaten

https://www.garmin.com/nl-NL/software/express
Het programma Express had ik al op mijn Mac staan.
Het programma van het symbool in mijn bijlage heet Basecamp.
Nu snap ik ook gelijk hoe ik kaarten kan laden. :lol:
Misschien een verschil tussen Mac en een Windows PC, maar bij mij ziet het Basecamp-ikoontje er zo uit:

Afbeelding
Ja, sorry. Dat klopt, het icoontje is inderdaad Basecamp. Ik heb ze door elkaar gehaald op dat late uur.