Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jong, onervaren, avontuurlijk - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Jong, onervaren, avontuurlijk

Bert van Sprang schreef:
di 05 jun, 2018 08:59
Wildkamperen
Lees ook dit stukje dat ik eens over wildkamperen geschreven heb (en andere dingen na deze link): http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... ldkamperen
Bedankt voor alle reacties, ik kan hier zeker wat mee.

Ik zal de komende tijd meer dingen uit gaan zoeken en laat het hier wel weten als ik verdere vragen heb.

Bedankt allemaal :lol: :lol:
Mooi plan. Doen!

Toen ik jouw leeftijd had, deed ik dat ook. Pas op, want het is besmettelijk en je komt er nooit meer van af! Toen, bijna 40 jr geleden, ging ik op een stalen racefietsje met een bagagedrager achter en een zeer zware katoenen tent achterop.
Het is zonde om jouw racefiets met carbon te nemen. Oude stalen racefietsen zijn voor een prikkie nog wel eens te koop. Kabels vervangen en mogelijk ketting en kransje en je kunt als de wielen nog goed zijn weg!
Een simpele mountainbike kan ook, mits niet teveel geveerd.

Je weet dat er meerdere fietsroutes bestaan? Die kun je downloaden op je mobiel voor navigatie.
Mooi plan!

Mijn idee is dat een tweedehands MTB aanpassen naar vakantiefiets relatief makkelijker is dan een racefiets ombouwen. Sowieso is een MTB steviger en als je slicks monteert ipv noppen heb je veel meer comfort zonder dat je teveel snelheid inlevert.

Succes!