Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb tas poreus - Forum Wereldfietser

Ortlieb tas poreus

Na één van de tropische regenbuien van afgelopen zomer, bleek dat mijn Ortlieb tassen van binnen vrij vochtig geworden waren!
Bij nauwkeurige controle (kop in de tas steken en naar de zon kijken) bleken er zeer kleine lichtpuntjes in de bodem en zijkanten te zitten: poreus dus.
De tas waar de meest zware spullen in zitten, had verreweg de meeste lichtpuntjes. De tassen zijn 10 jaar oud en worden 3 maanden per jaar gebruikt,
Is dit normaal na 10 jaar en is dit het "einde" van de tas of zijn er coatings of zo iets, die je er in kunt spuiten?

(Alternatief: alles in plastic zakken kan natuurlijk ook wel, maar daar koop je geen Ortlieb voor).
Dank voor advies, Wouter Bazen

Hoi Wouter,
Los van de vraag of het normaal is......komt dit wel vaker voor bij tassen van die leeftijd en gebruik. Ik heb het zelf ook een keer gehad bij tassen die maar 3 jaar oud zijn.
"Gewoon" nieuwe tassen kopen....ze zijn op.
Groet,
Marco

Na 30 maanden echt gebruikt (3 maanden per jaar gedurende 10 jaar) te zijn vind ik het eigenlijk nog best een goed resultaat. In mijn ogen zou het een goede aankoop geweest zijn.

Hoe zit het met Vaude-tassen van tien jaar oud?