Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dazer - Forum Wereldfietser

Dazer

Er schijnt een nieuwe hondenverschrikker te zijn met meer effect op meer afstand. Over de andere dazer waren de reacties wisselend. Heeft iemand het nieuwe type al gestest op de agresieve hond van de buren?

waar is ie te koop? Toch niet bij de Lidl h?? :lol:

Hoi, waar heb je die informatie van daan? Heb je wellicht een naam?

Groet,

Stijn

Hij is te koop bij De Wandelwaaier op de Singel in Amsterdam (Naast Pied a Terre)
bert sitters schreef:Er schijnt een nieuwe hondenverschrikker te zijn met meer effect op meer afstand. Over de andere dazer waren de reacties wisselend. Heeft iemand het nieuwe type al gestest op de agresieve hond van de buren?
Ik heb ??k gehoord dat je de dame die m?t het hondje loopt ??k op afstand houdt! 8)

Schorpioen. :mrgreen:
weet iemand het merk??? en de prijs???
Hey hey

Ik heb de nieuwe Dazer vanaf een meter of 7 is hij met korte piep signaaltjes het meest effectiefst.
hij doet t dus goed, en ben er erg blij mee :D

Groetjes

Worldcycler

Is dit de Dazer II, waar jullie het over hebben ?

Beter laat dan nooit ... Je kunt de Dazer II kopen bij de Wandelwinkel in Deventer of via de website bestellen www.dazer.nl.

Wij hebben overigens goede ervaringen met de Dazer, al is het op de fiets soms wel lastig om de Dazer bij de hand te hebben ...

Ik heb hem ook en hij doet het erg goed !!
Honden gaan met de staart tussen hun benen er vandoor !

Hij is trouwens ook on-line te koop bij Opdefiets; www.fietsgidsen.nl

Volgens mij ook bij Bever zwerfsport

Hoi allemaal!

Ook ik heb zo een ding en ik zou hem graag aan mijn stuur willen monteren. Zijn er zoiets als houders te koop of weet iemand een andere handige oplossing? Nu zit hij in mijn stuurtas, niet echt handig voor als er ineens een hond uit een steeg schiet... Ja sorry hond, even wachten, had ik hem nu hier of hier, waar is dat ding? :roll:

Alvast bedankt,
Whisky

Ik heb de dazer aan mijn stuurpen bevestigd in een klein tasje. Je zou een gsm tasje ofzo kunnen gebruiken. Nadeel is dat je de dazer er niet zo snel uit kunt halen om op de hond te richten, maar hopelijk is het geluid krachtig genoeg als je op de knop drukt als de hond aan je kuiten hangt. :lol:
zie ook http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ight=dazer

Op de Dazzer zit toch zo een 'clips', die je ergens over kan schuiven ?
Ik stak em altijd in een zijzakje van mijn stuurtas, of over een remkabelgein. Altijd binnen handbereik...

K.

whisky schreef:Zijn er zoiets als houders te koop of weet iemand een andere handige oplossing?
Misschien klittenband? Ben zelf ook nog aan het nadenken over een oplossing. Dazer heb ik al jaren als wandelaar maar wil hem nu dus ook als fietser gebruiken (en daar heb je hem vaker nodig...)

Er zit idd een clip aan maar die is erg los en glad, waardoor hij snel losschiet.

Is het eigenlijk bekend wat zo'n apparaat bij een beer doet?? Gaat die er ook vandoor of wordt die er juist wat nieuwsgieriger van??

Of een beer mogelijk gevoelig voor de geluiden van een dazer is niet aan de orde.
Een dazer werkt pas bij afstanden van 7 meter. Zo dichtbij moet je een beer echt niet laten komen.

Tja, da's een goed punt. Ik had niet stilgestaan bij het feit dat zo'n apparaatje op zo'n kleine afstand pas werkt. Dan is het voor een beer iets te laat en moet je grovere maatregelen nemen, hehe.

kukroffe schreef:Tja, da's een goed punt. Ik had niet stilgestaan bij het feit dat zo'n apparaatje op zo'n kleine afstand pas werkt. Dan is het voor een beer iets te laat en moet je grovere maatregelen nemen, hehe.
Als jij denkt dat je sneller bent dan de beer..... :lol:

Ik hang de dazer altijd over mijn rem- en schakelkabels, aan de rechterkant van mijn frame. Beetje voorzichtig dan beschadig je de kabels en je lak niet. Het heeft geen invloed op het remmen en schakelen.

Zo heb ik de dazer altijd heel dichtbij me, en kan ik 'm als rechtshandige snel pakken en 'richten'.

Niet vergeten 'm 's nachts en vooral bij regen van je fiets af te halen.

Groeten, Marcel