Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht alternatief voor AXA-slot? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht alternatief voor AXA-slot?

Pas op: fietsendieven kijken ook naar dit forum!
Ikneem altijd een heel dun kabeslotje mee op vakantie (van het merk Pro, het kost iets van 8 euro). Als ik in een drukke stad ben, laat ik de fiets op de camping/guesthouse. Buiten grote steden is de kans klein dat je tweewieler gestolen wordt.
...Laat nou net mijn fiets gestolen zijn in een piepklein gehucht in Tsjechië, voor de tent geparkeerd op de camping mét Axaslot. Sindsdien ga ik niet meer op pad zonder Ubeugel plus kabel (want ja, beugels zijn vaak wat lastig aan een volwassen boom vast te ketenen) Van Abus, niks geen nep. Liever een kilootje meer dan een fiets minder...

Oh ja... Belgische verzekeraars houden het niet op een axaslotje, maar op een serieus slot. Ik geloof dat alleen de Abus Granite aan hun normen voldoet!

Groetjes,

Astrid[/quote]

Het frame doorzagen is ook niet veel werk
Wat heeft een fietsendief aan een doorgezaagd frame???

Zo'n alu-frame zaagt de dief zo door. Gaat stukken gemakkelijker dan een zwaar slot. De fiets is dan los van de vaste wereld en verdwijnt in het busje van de dief. In zijn werkschuur heeft de dief alle tijd om de kostbare onderdelen van het frame af te halen.

Astrid,
Pas ook op voor fietsendieven in Brussel. De eigenaar van een internet-café in de Dansaertstraat raadde mij zeer dringend aan mijn fiets mee naar binnen te nemen.

Eigenlijk heb ik het gevoel dat geen een slot voldoet. Als ze hem willen stelen doen ze dat zowizo wel. Daarom neem ik altijd een slot mee wat er erg veilig uit ziet (of dat het ook is betwijfel ik ten zeerste :lol: )

Als je een verzekering hebt moet je inderdaad vaak een goedgekeurd slot, maar ik verzeker mijn fiets toch nooit.

Als je je fiets nooit verzekerd spaar je dermate veel geld uit dat je een nieuwe fiets kan kopen mocht hij gestolen worden.

Overigens heb ik in het buitenland het gevoel dat mijn fiets een stuk minder snel gestolen wordt dan in Nederland (misschien komt dat wel omdat ik in Amsterdam woon :D )