Additionally, paste this code immediately after the opening tag: AGU Xrain tassen - Forum Wereldfietser

AGU Xrain tassen

Hoi,

Heeft er iemand van jullie al ervaring met de AGU Xrain tassen? Ik heb ze in Retie op de beurs gekocht, maar er was er 1 kapot en dus kan ik ze nog niet gebruiken. Ik ben wel benieuwd hoe ze jullie bevallen.

Groeten Ruud

Zijn dat die waterdichte tassen van AGU?

Mieke.

Als het goed is wel :lol: , maar ik heb ze nog niet kunnen uitproberen.

De tassen zelf zijn waterdicht. Ik heb afgelopen een rondje Nederland gefiets, dus ook door flinke buien. Alleen de ritsen bovenop de tassen, daar komt wel water doorheen, het kwam er 's avonds weer uitgelopen. Tip: Stop daar dus geen papieren in.

Groeten Ruud

Even een oppeppertje van dit lijntje.

Zijn er inmiddels meer ervaringen met de Agu Xrain fietstassen?

Gerd

Weet weet waar A.G.U. vandaan komt?

Hmm, de A staat voor Alkmaar, maar de G en de U?

De Vakantiefietser schreef:Hmm, de A staat voor Alkmaar, maar de G en de U?
Alkmaarse Groothandels Unie

Goed, nu dat opgehelderd is weer terug naar mijn vraag.
GerdC schreef: Zijn er inmiddels meer ervaringen met de Agu Xrain fietstassen?
Eric, heb je al eens geprobeerd een Agu Xrain fietstas als aquarium te gebruiken?

Gerd

GerdC schreef:

Eric, heb je al eens geprobeerd een Agu Xrain fietstas als aquarium te gebruiken?

Gerd
Nee natuurlijk niet Eric is een dierenliefhebber, niet een dierenbeul :wink:

Haike,

als je nog eens hier bent, kijk dan maar eens goed naar de Vaude tassen. Ik heb doorzichtige waar al meer dan drie jaar goudvissen in rondzwemmen. En volgens mij hebben ze het reuze naar hun zin, anders waren ze allang gevlucht.

Eric Schuijt

De Vakantiefietser schreef:Haike,

als je nog eens hier bent, kijk dan maar eens goed naar de Vaude tassen. Ik heb doorzichtige waar al meer dan drie jaar goudvissen in rondzwemmen. En volgens mij hebben ze het reuze naar hun zin, anders waren ze allang gevlucht.

Eric Schuijt
Eric, Das mij allemaal allang bekent, heus ik weet de weg naar jouw winkel héééél goed te vinden. En de negerzoen en de tweede ronde koffie; ik ben het allemaal niet vergeten, over die doorzichte goudvistassen; ook dat heb ik hier al eens ter berde gebracht. :wink:

Haike,

Bedoel je dan dat je een dierenvriend bent als je Vaude tassen als aquarium gebruikt, maar een dierenbeul als je hetzelfde doet met een Agu XRain tas?

Zo ja, is dat dan gebaseerd op concrete ervaringen met de XRain tassen of slechts op een vooroordeel tegen de Alkmaarse Groothandels Unie?

Gerd

GerdC schreef:
Haike,

Bedoel je dan dat je een dierenvriend bent als je Vaude tassen als aquarium gebruikt, maar een dierenbeul als je hetzelfde doet met een Agu XRain tas?
Nou het was als een grap bedoelt, maar ik wil er ook wel serieus op ingaan.
Ik weet niet of je werkelijk kan spreken van "dierenvriend bij het houden van vissen in een waterdichte fietstas, maar dat is een Vaude tas wel. Ik weet ook niet of je van "dierenvriend" kan spreken bij het houden van vissen in een te klein glazen aquarium. Maar vissen houden in een tas die misschien langzaam leeg loopt en de vissen dus geen water meer zouden hebben heeft in ieder geval niks met "dierenvriend" te maken.
Zo ja, is dat dan gebaseerd op concrete ervaringen met de XRain tassen of slechts op een vooroordeel tegen de Alkmaarse Groothandels Unie?
Nee niet op Xrain tassen, maar ik ben destijds wél mijn fietserscarriere begonnen met AGU tassen (dan hebben we het over '74) die lekten aan alle kanten, lieten op de naden los, heb onderweg met naald en ijzerdraad wat ik bij me had de boel gelapt, maar er was geen houden aan. Heb in Engeland toen Karrimor tassen gekocht van Canvas goedkoper en waterdicht. Maar AGU ben ik vanaf de zijlijn blijven volgen en ze zijn nog steeds niet waterdicht, extra waterdichte hoezen die erover moeten , waar de wind onder slaat en dus ook opspattend water. Hoezen gaan er vuil en goor uitzien, verkleuren tamelijk rigoureus, zitten vastgenaaid aan de tas, maar scheuren er toch af; kortom niks voor Haike. Goed of niet doen is, mijn motto. En die AGU tassen zijn nou ook niet zo goedkoop als ik die prijzen bezie. Maar misschien zijn die Xrain nu eindelijk goed qua waterdichtheid ik wil niks uitsluiten.

Dus vooroordeel? Nee, maar de verhalen over niet "waterdicht zijn" heeft al die jaren stand gehouden.

Zijn er inmiddels al meer ervaringen met de Agu Xrain tassen?

Wij willen deze gaan kopen, aangezien ik ze mooier vind dat de Ortliebs en de Vaude lees ik alleen maar negatieve dingen over.

Zijn de Xrains net zo goed als Ortliebs? Graag wat ervaringen uit het veld.

Het materiaal zal wel deugen, maar die klep.... Dat is toch wezenlijk minder dan de rolsluiting van de tradionele Ortliebs. Zelf vind ik de Orlieb ook nog eens mooier (een klassieke functionaliteit), maar dat moet je zelf weten. Die Ortliebs (classic rollers) van ons houden het in een aantal gevallen al meer dan tien jaar uit, en dan dag in dag uit, met papieren van het werk, met boodschappen, en ja ook af en toe met een slaapzak of zo. Ik heb nooit een fietstas gehad die kwalitatief ook maar in de buurt kwam.
Wim

Onder de klep zit bij de Xrain ook een rolsluiting. Dus ik denk dat niets scheelt.

Je hebt ene zeer goede aanbieding voor Ortlieb classic bij Globetrotter.de. Ze zijn dan oranje en met het globetrotter.de logo erop, en dan maar 144 euro voor een complete set vna voor en achter tassen...

Maar om nou als rijdende reclame zuil rond te fietsen.... en oranje tassen gaat ook wel ver...

Dus vandaar dat ik wil weten of de Xrains ook net zo goed bevonden worden.

Wat ik ook een nadeel vind van al die waterdichte tassen, bij alle merken, is dat ze bijna geen vakjes en zakjes meer aan de buitenkant hebben om bidons, jassen, slippers etc weg te stoppen. Mijn oude Agu tassen zaten vol met vakjes en zakjes.

Bij Ortlieb kun je losse extra tasjes aan de fietstas zetten, en op mijn Vaude heb ik wel degelijk een extra Tas op de tas, en volgens mij hebben ze tegenwoordig ook allemaal een extra vak binnenin.

Maar extra vakken aan de buitenkant vraagt meer werk ook als het allemaal waterdicht moet zijn, dus duurder. :wink:

Die extra Ortlieb zakjes zijn duur en bovendien juist ook te waterdicht. Nou het gaat dus juist om mesh vakjes enzo. Voor bidons en slippers en natte jassen, die hoeven dus niet waterdicht te zijn...
Maar goed, ik wil blijkbaar te veel.