Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb stuurtas - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ortlieb stuurtas

Hoi Marco,

zo'n Arkel hoes is er ook van Zefal. Cannondale monteert deze standaard op sommige toerfietsen. Ik weet alleen niet of deze Zefal hoes ook in Nederland los verkrijgbaar is (ik zal het eens uitzoeken).

Wat de Ortlieb stuurtasen betreft, de Ultimate is er in drie maten. De middelste (M) is degene die je overal ziet. Maar de Ultimate L komt wat grootte betreft weer overeen met de Vaude Komet.
En om het nog verwarrender te maken, Je hebt ook nog de Vaude Saturn, en dat is een klein stuurtasje waar geen kaarthouder op past.

Overigens rijd ik zelf zonder stuurtas, en stop mijn spullen voor onderweg (camera, moneybelt, etc.) in mijn rechtervoortas. Dat schudt wat minder en omdat mijn bovekeldnig hierin zit, is de camera extra beschermd tegen schokken en stoten. :lol:

Eric,

bedoel je deze Zefal kaarthouder?

Eric Schuijt schreef: Wat de Ortlieb stuurtasen betreft, de Ultimate is er in drie maten. De middelste (M) is degene die je overal ziet. Maar de Ultimate L komt wat grootte betreft weer overeen met de Vaude Komet.
Eric,

Ik ben bang dat ik je moet corrigeren. De Ultimate vind ik op de Ortlieb-site slechts in twee maten: de M met een inhoud van 6 liter en de L met een inhoud van 8,5 liter.

Hoewel het mij bijstaat dat Vaude inderdaad een grotere stuurtas had, vind ik op hun site thans slechts de Komet II en de Komet Light, beiden met een inhoud van 6 liter.

In de Agu XRain-serie is wel een stuurtas met een inhoud van 8,5 liter.

Gerd

Ik moest even verzinnen wat bovekeldnig was, maar nu heb ik hem!

brigitte schreef:Ik moest even verzinnen wat bovekeldnig was, maar nu heb ik hem!
Hm, ik nog niet!

Op de site van de Ortlieb-importeur (Jacobsons) staat dat er voor het seizoen 2007 inmiddels een facelift is voor de stuurtassen.
:D

geluk schreef:
brigitte schreef:Ik moest even verzinnen wat bovekeldnig was, maar nu heb ik hem!
Hm, ik nog niet!

Gokje.... bovenkleding :?:

Eric Schuijt schreef:Hoi Marco,

zo'n Arkel hoes is er ook van Zefal. Cannondale monteert deze standaard op sommige toerfietsen. Ik weet alleen niet of deze Zefal hoes ook in Nederland los verkrijgbaar is (ik zal het eens uitzoeken).

Wat de Ortlieb stuurtasen betreft, de Ultimate is er in drie maten. De middelste (M) is degene die je overal ziet. Maar de Ultimate L komt wat grootte betreft weer overeen met de Vaude Komet.
En om het nog verwarrender te maken, Je hebt ook nog de Vaude Saturn, en dat is een klein stuurtasje waar geen kaarthouder op past.

Overigens rijd ik zelf zonder stuurtas, en stop mijn spullen voor onderweg (camera, moneybelt, etc.) in mijn rechtervoortas. Dat schudt wat minder en omdat mijn bovekeldnig hierin zit, is de camera extra beschermd tegen schokken en stoten. :lol:
Kijk aan. Thanks voor de hint. :wink:

Hoi Gerd,

er is nog de Ultimate Compact stuurtas. En dat is toch echt een heuse stuurtas. :lol:

Eric Schuijt schreef: er is nog de Ultimate Compact stuurtas. En dat is toch echt een heuse stuurtas. :lol:
Je hebt helemaal gelijk. Ik had 'm over het hoofd gezien :) .

Gerd

GerdC schreef: In de Agu XRain-serie is wel een stuurtas met een inhoud van 8,5 liter.

Gerd
Gerd had het helemaal mis. Gerd is namelijk zo dom om te geloven wat er op de Agu-site staat. De Agu Xrain-stuurtas heeft slechts een inhoud van 7 liter.

Gerd

Ik wilde graag nog even melden dat mijn Orlieb stuurtas, waar ik sowieso al niet zo dol op was (zie eerder bericht), gisteren na een zielig hobbeltje gewoon los is geschoten. Die tas moet met een lastige bevestiging met van die ijzerdraadjes om het stuurgewikkeld en strak getrokken en vastgeschroefd uiteindelijk zo vast als wat zitten, maar niets is minder waar. Nu is de hele bevestiging kapot. Dat grapje gaat me zo 16 euro kosten heb ik al gezien.

Nee, Ortlieb stuurtassen zou ik nooit meer kiezen. :evil: Troep is het. Zo'n Vaude tas met click fix zit steviger en is makkelijker te monteren. Misschien moet ik de Ortlieb-stuurtas maar verkopen.

Gegroet, Willem

Ja, ik overweeg nu ook voor een stuurtas te gaan. De Vaude Komet II lijkt mij het interessantst (*). En mogelijk een overbodige vraag :roll:; Die kaartmap-houder, is die bij dit model ook van het stuurtas-deksel af te halen?

Groeten, Marco


(*) Over Ortlieb ben ook ik niet tevreden. Wel over de degelijkheid. Maar het is steeds weer dat graven in me spullen waar ik geen zin meer in heb. Maar dat gaat dus over de andere tassen.

als we het dan toch hebben over de ortlieb stuurtas. heeft iemand ervaring met de fotovulling die in deze stuurttas kan worden geschoven?? heb hier nl wel intersse in.

Grt Ernst

Om even de vraag van Marco over de stuurtas van Vaude te beantwoorden. Ja, bij de Komet II is de kaartmap d.m.v. drukkers aan de deksel van de tas bevestigd. Wij rijden er nu al een aantal jaren mee en ik zie nog niets van verkleuring. Wel is het zo dat kaarten in dat mapje doen wat lastig is door de stroefheid van het materiaal. En wat rammelen betreft, als er losse zaken in een voortas liggen rammelen ze ook. Een kwestie van anders inpakken.

Ronald

Ernst:
heeft iemand ervaring met de fotovulling die in deze stuurttas kan worden geschoven??
Ik heb er wel iemand mee zien fietsen. Is vooral een voordeel als je regelmatig met alleen een stuurtas fietst en onderwerg regelmatig foto's maakt. Handig is ook dat je je stuurtas makkelijker meeneemt, bijv. de winkel of kroeg in: je hebt dan gelijk je camera (onopvallend) bij je. Nadeel is dat je stuurtas met een spiegelreflex meteen bijna vol zit. Ook is het vrij zwaar voor een stuurtas. Ander nadeel is een fotovulling in een Ortlieb stuurtas die met een slechte bevestiging aan het stuur vastzit (zie mijn eerdere bericht): je bent niet blij als je stuurtas opeens losgaat als je er 1500 euro aan fotospul in hebt zitten.

Ik kies ervoor de camera in een achtertas te doen.

ciclista schreef:Om even de vraag van Marco over de stuurtas van Vaude te beantwoorden. Ja, bij de Komet II is de kaartmap d.m.v. drukkers aan de deksel van de tas bevestigd. Wij rijden er nu al een aantal jaren mee en ik zie nog niets van verkleuring. Wel is het zo dat kaarten in dat mapje doen wat lastig is door de stroefheid van het materiaal. En wat rammelen betreft, als er losse zaken in een voortas liggen rammelen ze ook. Een kwestie van anders inpakken.

Ronald
Dank je wel. Dat is duidelijk.

Marco

In de tijd de grootste ortlieb plus stuurtas gekocht. Mijn moeder heeft onlangs voor mijn fototoestel een insert helemaal op maat gemaakt, en nu is het dus de ideale fototas, ook als ik niet ga fietsen. Nu vraag ik mij af of de nieuwe reeksen niet wat kleiner zijn geworden?