Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Maastricht naar de Ardennen zonder navigatiecomputer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Van Maastricht naar de Ardennen zonder navigatiecomputer

Ai, indd wel een super tip Ivo. AA kun je thuis opladen en kunt er genoeg van meenemen...Hee, dat is wel een optie :D
Bert van Sprang schreef:
ma 16 jul, 2018 18:19
Als je al een smartphone en een kaarthoes hebt, kost het bijna niets. De Osmand-app kost iets van € 2,50.
Zonder smartphone zou ik het ook wel aandurven: De fietsroute van Maastricht naar Luik langs de Maas, vandaar de fietsroute langs de Ourthe tot La Roche. Van La Roche naar Bastogne. Van Bastogne fietroute naar Troisvierges en vandaar de Venbahn naar Aken.
Ze hebben tussen Vise en Luik twee betonnen bakken met water. Die met de fietsroute langs is het Albertkanaal. De oostelijke is de Maas, maar die fietsroutes lopen niet door of gaan door gebieden die niet erg pittoresk zijn.
{Reclame}
Afgelopen tijd heb ik het Maasdal tussen Maasbracht en hier herontdekt. Met de droogte van nu waan je je soms in een ver land.
{reclame}
Ik bedoel id de route aan de westkant.
Let wel dat je meestal bij de plaatselijke vvv / tourist info ook wel het een en ander kan krijgen, vaak gratis. Zo ook deel/streek routes die weliswaar lokaal zijn, maar daarom niet minder leuk.

Mocht je een navi overwegen, vandaag en morgen is de etrex 35 touch zeer goedkoop te verkrijgen via amazon.de omdat het daar "prime day" is. Een soort mini uitverkoop van amazon waarbij je prime lid moet zijn, je kan een gratis trial nemen, dat werkt dan ook. Betalen via ideal gaat ook. Op dit moment is hij €152,99 zoveel vang je er ook nog wel voor op marktplaats na je vakantie, mocht het niks zijn.

Maar goed gewoon even online een langeafstand route zoeken met bordjes en het moet goed komen ook zonder navi.

Verder zijn 'powerbanks' niet duur, kijk bv in de ing rentepunten winkel. Maar meestal kan je al het een en ander gewoon opladen als je ergens even een bak koffie neemt tijdens een pauze. Of je ergens mee uit komt of niet kan je eigenlijk alleen maar beantwoorden door het in de praktijk te testen. Vandaar dat een alternatief om op terug te vallen altijd verstandig is.
Of voor een paar tientjes (2e hands goedkoper) een routeboekje kopen van een beschreven route die "toevallig" door de ardennen loopt. B.v. de route van Benjaminse naar Rome. Vaak mooie routes, en je leest ook nog wat over de streken en dorpen waar je doorheen fietst. Ook overnachtingsmogelijkheden staan hierin vermeld, zodat je deze ook niet hoeft te zoeken.

Werkt voor ons altijd goed.

Groeten Ruud
Ivo Miesen schreef:
ma 16 jul, 2018 19:18
Dat is ook de reden waarom ik niet met een specifieke fiets GPS rij maar met een outdoor GPS die gewoon werkt op AA-accu's. Veel goedkoper, kunnen snel ondeweg vervangen worden en op een rustig moment bijgeladen. 1 setje AA-s werkt bij mij 200-250km.
Same here. Mijn Etrex 30 eet overal verkrijgbare AA'tjes, maakt het leven simpel. Vertrekken met oplaadbare batterijen, reserve stel opgelade batterijen in de stuurtas, en dan zodra ik batterijen wissel ergens een vers stel kopen. Batterijenlader meeslepen vind ik teveel gedoe, en zo duur zijn batterijen niet.
Enige nadeel is wel dat de Etrex opeens zegt : 'batterij raakt beetje leeg'en dan na 10 minuten er helemaal mee kapt. Dus niet zo nauwkeurig.
Ik rijd binnenkort ook weer enkele dagen gewoon volgens de knooppunten, werkt prima! Als ik dan eens echt de weg kwijt raak (wat eigenlijk nooit voor komt) heb ik nog altijd mijn gsm die ik even als GPS kan gebruiken om terug op het juiste spoor te geraken. Vorige keer op tocht van ruim 220km (over 2 dagen :wink: ) juist geteld 1 keer een bordje gemist en moeten terug rijden en 1 keer wegenwerken gehad waardoor ik een paar honderd meter te voet moest gaan
Ik heb een son naafdynamo en een axa koplamp met usb aansluiting.

Sluit mijn mobiel aan op de usb en heb de hele fietstocht stroom. Fiets met osmand.

Maak route via fietsrouteplanner en laad deze in mobiel. Nooit probleem meer.

Mario
@Mario, dat zou ideaal zijn. Trapt dat niet zwaarder?
Hey,

Als je op een BikeFriday rijdt kun je altijd nog ergens in het OV springen als het helemaal fout gaat!

Groot van een vouwfietsliefhebber 🙂