Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadel - Forum Wereldfietser

Zadel

N'a verwijdering van een kleine tumor uit mijn blaas, nadien nog een ontsteking aan mijn scrotum, ondervind ik veel pijn, zelfs na een korte fietstocht, aan mijn teelballen. Wellicht bestaan er betere zadels die dit kunnen verhelpen? Dank.
Mogelijk zijn zadels van sqlab interessant, omdat deze vooral focussen op ondersteuning van de zitbotjes en dus minder op de weke delen. Ik ben verder niet thuis in de verschillende types. Ik hoop dat je wat vindt.
Alle fietszadels moeten erop gericht zijn, steun te bieden aan de zitbotjes. Indien ze dat niet doen is er maar een plaats voor ze: de vuilnisbak. Doe zelf de zitbotjes test met een stuk golfkarton of laat het doen. Maar (de restant van) een wond in de balzak zal je ook dan voelen. Geduld is een schone zaak.
Lucwou schreef:
ma 23 jul, 2018 16:12
N'a verwijdering van een kleine tumor uit mijn blaas, nadien nog een ontsteking aan mijn scrotum, ondervind ik veel pijn, zelfs na een korte fietstocht, aan mijn teelballen. Wellicht bestaan er betere zadels die dit kunnen verhelpen? Dank.
Misschien een zadel met een gleuf?

Jan
Een aantal SQ-lab zadels hebben een getrapt zadel met een lagere voorkant zodat dat gedeelte van het lichaam enigszins ontlast wordt. Zadel met gleuf heeft dat effect misschien wat minder. En misschien wat meer naar voren kantelen?

Andere optie is misschien een goede fietsbroek (met niet te veel zeem aan de voorzijde) die het zaakie een beetje "opbindt" en sowieso vaak lekkerder zit (vooral ook aan de voorkant). Assos Cento bijv. (zijn wel erg duur).
Het klinkt erg radicaal, en ik hoop dat je geneest, maar een proefrit op een ligfiets?