Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2574 berichten
ik gebruik al jaren shimano wet lube, schijnt het beste te zijn voor gesloten kettingsystemen. bij gebrek aan beter weten gebruik ik het ook maar voor de enige fiets in het huishouden met open kettingsysteem.

vroeger heb ik ook motorolie en versnellingsbakolie gebruikt.

de smerende werking van deze middelen is goed, de vuilafstotende kwaliteiten wat minder.
bast1aan schreef:
za 21 jul, 2018 17:45
de vuilafstotende kwaliteiten wat minder.
Subtiel
Nieuw tentje.
Vroeger altijd enorme fan van tunneltenten (nog steeds wel) maar de afgelopen jaren de overstap gemaakt naar dwarsliggendedubbeldeurbagagepunttent :D . Oftewel: tent waarbij je vanuit liggende stand je opricht en je gelijk naast je je eigen tas in de buitentent hebt staan en je met een swing uit de tent springt. En dat zonder over elkaar heen te kruipen.
Ervaringen opgedaan met de MSR Mutha Hubba en nu naar iets lichters.
De MSR Freelite 3 (3 persoons)
Met 1558 gram (bijna precies zoals opgegeven, 1,56 kg) en een binnentent van 172 * 213 begint het er allemaal een beetje op te lijken. Lekker veel ruimte binnen en twee ruime bagagepunten.
Tentje opgezet in de huiskamer en volgende week in het echie. Oh ja, de tent is helemaal door ons zelf gekocht en betaald. Bij Coolblue 399 euro. Da's heel weinig geld. 594 euro bij Bever.
https://www.msrgear.com/ca/tents/freeli ... cking-tent
IMG_0155.jpg
IMG_0156.jpg
Zelfdragend? Of heb je een paar spijkers in het parket/laminaat geslagen :lol:

Lekker brede binnentent voor dat gewicht iig :)
Hoe groot is het ingepakte pakketje?
Mooie tent Marco, en ook een goede prijs, alleen is de binnentent voor mij jammer genoeg toch weer te kort al is het maar 10 cm. Voor de wat minder lange mensen onder ons lijkt me dat je ook niet in de binnentent ligt te happen zoals ook wel eens wil gebeuren. mooie hoge opstaande wanden dus. En het gewicht spreekt me ook wel aan.
Mooie kachel ook, Marco.
Ik vind die ene luidspreker daar zo zielig alleen staan, z’n broertje of zusje ligt ziek in bed?
Senior2 schreef:
zo 29 jul, 2018 19:16
Mooie kachel ook, Marco.
Speaker mag er volgens mij ook wezen ;)
Fedor schreef:
zo 29 jul, 2018 18:35
Zelfdragend? Of heb je een paar spijkers in het parket/laminaat geslagen :lol:

Lekker brede binnentent voor dat gewicht iig :)
Hoe groot is het ingepakte pakketje?

Semi zelfdragend volgens de specs. Houdt in dat de tent zelf blijft staan maar dat twee tentpuntjes er dan zielig bijstaan. In geval van nood kan het. Ik zou zeggen 4 haringen.

Pakje is 45 (lengte tentstokken bij 8 (strak opgerolde tent rond de tentstokken). Is een stuk kleiner dan de specificatie.

Mannen, wees gerust, er is een tweede speaker.....en zelfs nog ietsjes meer 8) . Kachel zijn we helemaal verliefd op. Nederlands merk. Harry Leenders.
Marco Meijerink schreef:
zo 29 jul, 2018 21:32
Mannen, wees gerust, er is een tweede speaker.....en zelfs nog ietsjes meer 8) . Kachel zijn we helemaal verliefd op. Nederlands merk. Harry Leenders.
Vanuit mijn andere hobby gezien (audio) zie ik wel verbeterpunten, laten we zeggen dat die B&W CM 8’s een betere ruimte verdienen :wink:
Marco Meijerink schreef:
zo 29 jul, 2018 21:32
Semi zelfdragend volgens de specs. Houdt in dat de tent zelf blijft staan maar dat twee tentpuntjes er dan zielig bijstaan. In geval van nood kan het. Ik zou zeggen 4 haringen.

Pakje is 45 (lengte tentstokken bij 8 (strak opgerolde tent rond de tentstokken). Is een stuk kleiner dan de specificatie.
Nette specs!
Shadow schreef:
zo 29 jul, 2018 22:19
Marco Meijerink schreef:
zo 29 jul, 2018 21:32
Mannen, wees gerust, er is een tweede speaker.....en zelfs nog ietsjes meer 8) . Kachel zijn we helemaal verliefd op. Nederlands merk. Harry Leenders.
Vanuit mijn andere hobby gezien (audio) zie ik wel verbeterpunten, laten we zeggen dat die B&W CM 8’s een betere ruimte verdienen :wink:
Je doelt daarbij zeker op Vlissingen? :wink:
Nee hoor, mijn luisterruimte is ook verre van perfect want het is ook tegelijk onze woonkamer en dan kun je bepaalde compromissen niet uit de weg.

(Off topic mode aan)Laat ik zeggen dat ik vandaag ook een nieuwe aanwinst had;
1E76D937-CF4A-4B05-804A-19BD95AF68AB.jpeg
Paul Carmody Tarkus 3 weg systeem, zelfbouw (niet door mij deze keer, de kleintjes op de kast wel btw)
(Off topic mode uit)
Leon schreef:
di 17 jul, 2018 21:13
Nieuwe bandjes.
Vandaag de dikke 55-559 Almotions na 3300 km eraf gehaald en vervangen door 40-559 Marathon racers.
{knip}
Of het ook sneller gaat? Dat weet ik over een paar weken denk ik wel.
Na 480 km ben ik blij met deze bandjes. Op onverhard heb je inderdaad niet het comfort van brede sloffen. Wel heb ik nu bij afrijden van een matige helling zoals een viaduct weer het heerlijke gevoel dat je snel ergens achter in de 30 kmh zit qua snelheid. Dat miste ik bij de Almotions.
(Het zal wel allemaal volslagen onzin zijn en tussen de oren zitten maar dat zij dan maar zo.)
Jurr schreef:
do 19 jul, 2018 09:50
Mocht je dusdanig overtuigd zijn van de nieuwe maat dat je de oude kwijt wil, ben ik wel geïnteresseerd.
Ik zal kijken of ze mee naar Harskamp kunnen.
Ik heb er 26 euro per stuk voor betaald; dat was al een sympathieke aanbieding van Rose.nl. De helft daarvan lijkt me een leuk bedrag als tweedehands.
Twee nieuwe stoeltjes gekocht van Nigor: de Sparrow en de Morningbird, met (om in de grond zakken / schade aan grondzeil te beperken) twee groundstraps erbij. We zijn benieuwd. We hebben nu een Sitje van Tatteljee en een mayfly van Alite. Ik heeb die al gemold, evenals een Helinox groundchair, en deze Nigors mogen 145 kg hebben, dus zouden stevig genoeg moeten zijn. Als ze bevallen (iets hoger dan wat we nu hebben, en de Sparrow is nog hoger en comfortabeler) dan gaan de anderen ws de verkoop in.
Hier ook nog aan het rondkijken voor een stoeltje. Nigor heeft helaas een pakvolume wat 10 cm langer is dan van de Helinox, dus dat wordt wat lastig meenemen (past niet goed in tas).
Leon schreef:
wo 01 aug, 2018 17:00
De helft daarvan lijkt me een leuk bedrag als tweedehands.
Fijn dat ze bevallen!

Lijkt me prima, laat maar weten via PB als dat lukt, fiets ik wel even langs daar. Hele weekend lukt me helaas niet door andere verplichtingen.
Fedor schreef:
wo 01 aug, 2018 18:45
Hier ook nog aan het rondkijken voor een stoeltje. Nigor heeft helaas een pakvolume wat 10 cm langer is dan van de Helinox, dus dat wordt wat lastig meenemen (past niet goed in tas).
Ik was qua zitcomfort tevreden over de mayfly, en naar verluid zijn de issues waar de mijne last van had, inmiddels opgelost, dus dat zou dan een optie kunnen zijn?
Voordeel is dat het beugels heeft ipv pootjes, waardoor het ook binnen de tent en op zachtere grond werkt. Nadeel vond ik dat het zo laag was, waardoor je soms met je kont op het (natte) gras zit.
Ik heb een Mayfly. Je gewicht komt voor het overgrote deel via de bolletjes bij de achterpoten op de bodem terecht. Als daar iets als een doek, plastic zak of tentzeil tussen komt dan heeft dit materiaal zwaar te verduren, dus binnenin de tent, dwz op het tentzeil, gebruiken van dit stoeltje is m.i. geen optie.
Wij deden dat wel, zonder problemen. de stoeltjes met (dunne) pootjes leveren volgens mij veel meer problemen op. Inmiddels is er voor de Helinox een groundsheet verkrijgbaar, en voor deze Nigors dus ook.