Additionally, paste this code immediately after the opening tag: LF10 begin september : horeca? - Forum Wereldfietser

LF10 begin september : horeca?

Beste Wereldfietsers,
Begin september zal ik de LF 10 uitrijden, van het begin van de afsluitdijk naar Nieuweschans.
Kunnen jullie me een indicatie geven van het aantal horecagelegenheden langs deze route - café, restaurant, bistro, eventueel supermarkt.

Kan ik dit vergelijken met de LF1 tussen Vlissingen en Den Helder( heb ik 2 jaar geleden gedaan)? Of zal het duidelijk minder zijn? Zal ik uberhaupt enige horeca vinden op de LF10, of is het een desolate route, zoals op vele routes in Frankrijk?

Alvast bedankt en groetjes
Tom De Belg
Bij het uitzetten van LF routes wordt altijd gekeken naar een mooie of de mooiste route. Horeca of winkels of campings liggen niet altijd aan die route. Ik ben er zelf ook een aantal keren tegen aan gelopen dat ik niets tegenkwam. Het zal er best geweest zijn, misschien pakweg 500 mtr van de route, maar als er geen bordje staat op de route en als je niet bekend bent daar, rijd je er zomaar voorbij. Wat horeca en winkels betreft kan je misschien het beste zodra je langs een dorp/stad komt, even van de route afwijken en daarna weer terugkeren naar de route. Ik weet dat dit issue de aandacht van het Fietsplatform heeft.
Je kan een app als Pocket Earth gebruiken om horeca etc. in de buurt weer te geven. Alle info staat op je mobiel, dus je hoeft niet steeds een site te laden. Je kan er alles in opzoeken dat je onderweg nodig hebt, zoals restaurants, cafe's, supermarkten, campings of hotels. Zo kan je altijd een beetje vooruit kijken. Handig is ook om je route erin te zetten, zodat je precies kan zien waar je eraf wil en er weer op wil komen.
Offilne Osmand bood mij goede hulp; wat rondvragen is supersympatiek en brengt je (wellicht, en dat wens ik je) in onverwachte situaties met echte noorderlingen. Vanuit mijn Amsterdamse perspectief ga je de wildernis in, maar dat terzijde. Hoe of het loopt is - zeker daarginder - altijd de vraag. :-)
Als je op dit kaartje kijkt zie je dat het nogal meevalt met de 'desolatie'. Je komt door, of rijdt betrekkelijk dicht langs diverse plaatsen waar zeker horeca zal zijn. Veel plezier, het is een mooie route!
Vraagje aan de TS:
Wat levert 1 uur gericht zoeken op internet (bijv. adhv Google maps) op?
Wat leuk dat jullie daar op letten,
ik durf niet goed op een terras te zitten of in een café en geniet er daarom niet van ook helaas,
dus ik picnick ALTIJD.. somewhere,
maar mooi om te lezen hoe iedereen zijn eigen feestje bouwt,
volgens mij is er halverwege de afsluitdijk ook een gelegenheid om wat te drinken ergens, of iig wel richting harlingen kan ik me herinneren, voor velen is het denk ik een leuke afwisseling, voor zowel automobilisten als fietsers om juist daar of dan even een pauze te nemen.

ik let dus vooral op heb ik water en eten genoeg voor 1 dag, dus supermarkt en een camping dat zijn mijn grootste zorgen,


een simpel café zo in het noorden met echt mensen die grönings spreken lijkt me wel leuk en lachen en als het serieus is en lekker drög,houd ik daar wel van, dus wie weet ga ik ook eens een keer een terras 'pi(a)kken', of een klein café in.
veel plezier.
Je gaat niet naar een Zuid Zee eiland hoor. Halverwege de Afsluitdijk is er inderdaad een bescheiden horecagelegenheid.
Deze LF10 loopt precies voor mijn huis langs! :)
wij hebben deze twee jaar terug gefietst en vonden de hoeveelheid horeca/supermarken op of dicht langs de route tegen vallen en zeker niet te vergelijken met de LF1 langs de noordkust. je zal zeker van de route af moeten op sommige stukken.