Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanbieding Perry Magnolia tent - Forum Wereldfietser

Aanbieding Perry Magnolia tent

Ook maar even zo (want net al in het onderwerp solo-tent van Mar geplaatst); Perry heeft 'mijn' tent in de aanbieding voor Eur 90.-

https://www.perrysport.nl/manyoli_100019816.html 3.1 kg dubbeldaks, twee stokken, minimaal zes haringen.

Dezelfde tent waar ik drie keer mee door Midden-Europa en twee keer mee door de Alpen heb gefietst (en daarnaast een goed aantal weekenden weg)

Ik (1.85m) slaap er ruim in met mijn hoofd aan de achterkant, zodat als ik ga zitten ik in het hogere deel zit. Daar kunnen aan beide zijden met gemak vier fietstassen staan. Makkelijke meshvakjes voor lampje, bril of oordoppen. Erg simpel met twee bogen en zes haringen op te zetten. Vier haringen voor de binnentent. Buitentent zit met een standaard kliksluiting aan de achterkant vast aan het grondzeil en met twee haringen wordt het een stabiel geheel. Daarna met nog twee keer twee kliksluitingen de buitentent aan het grondzeil en met zes spanbandjes de buitentent afspannen. Op vlak terrein prima, bij wildkamperen staat de tent er soms verfomfaaid bij.

Voordelen: met gemak alle fietstassen; waait voldoende door. Staat binnen twee minuten. Maar zes haringen nodig als het niet hard waait (anders vier extra lijnen, ook om 'm 'mooi' neer te zetten)
Nadelen: wellicht iets te zwaar (3 kg) maar voor zo'n prijs mag je moeilijk een lichtere tent dubbeldaks verwachten. Niet het binnenste deel eerst te verwijderen. Ik los dat op (in de regen) door de fietstassen binnen in te pakken, alle kliksluitingen los, haringen en stokken eruit en even snel inpakken. In de tent koken doe ik ook niet.
Leuk weer eens een Perry tent voorbij te zien komen, ik heb zelf nog een mt. Carmack, en zeker geen slecht tentje voor die prijs.
Gewicht doet mij niet zo heel veel en 3,1 kg en niet heel veel meer.

Wat ik me af vroeg is hoe goed het grondzeil is en wat het pakvolume is. Nog ervaringen wat betreft regen en storm?
Ja, leuk he, die 'oude' tentjes van de Perry. Ik kocht er ergens in 1986 mijn eerste tent. Heeft het vele jaren prima uitgehouden.

Het grondzeil is prima en goed stevig, ik doe er bij zompige of meer stenige ondergrond een erg dun extra laagje onder. Verder heb ik de tent al eens ( na ongeveer 60 - 80 overnachtingen) na-gesealed op m.n. de centrale naden aan de bovenkant van de tent. Bij de laatste trip bij erg harde regen door de ouderdom vinden enkele druppels per minuut de weg naar binnen.
Deze trip dus bij regen of regenverwachting het plastic grondzeil rechthoekig gevouwen en tussen binnen en buitentent over de stokken gespannen. Daarmee geen regeninval meer gehad.
Bij gewone regen is er geen of een enkele drup.

Ik pak m in in een oude rugzak, zo'n dagrugzak met één vak. Daar passen grondzeil, de binnen- en de buitentent precies in, en het geheel tussen de achtertassen met een spin. Stokken daarbovenop, met een los elastiek. Daar weer een netje over.
Mijn eerste trekkerstent kwam ook van Perry. Samen met mijn zusje mee rondgefietst, met een vroege Agu-fietstas. Apetrots natuurlijk :lol:
Het is nog een uur dus alleen voor de huidige beslissers > maar voor Eur 64.- heb ik net een herhaalaankoop gedaan.
https://www.perrysport.nl/product/grijs ... errysport/

(Ter info, ik heb geen belang bij de firma)
Ik ben benieuwd hoe land Perry Sport nog kampeerartikelen verkoopt.

Bij de verhuizing van de vestiging Rotterdam van de Lijnbaan naar de Hoogstraat is zowat de hele kampeerafdeling verdwenen.
Ik ook, bij ons op de Overtoom in Amsterdam ook weinig kamperen meer. Uit de tijd lijkt het. Jammer.