Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in bus als vervangend vervoer trein - Forum Wereldfietser

Fiets in bus als vervangend vervoer trein

Hallo allemaal,

Geweldige reis gemaakt met de fiets door Finland, A-land, Gotland en Zweden. Ik zal later nog eens de complete route uitleggen. Echt een aanrader.
Heel veel boten en een enkele trein gehad. Geen enkel probleem. Tot...

Het laatste stukje straks. Leer (Weener) - Groningen. Ligt er uit dit weekeinde. Fietsen naar Delfzijl is een optie maar wordt krap en is ver als je met kleine kinderen bent. Om treinen via Hengelo idem, eigenlijk onmogelijk.
Dus blijft over de fietsen (5!) In de vervangende Arriva bus. Ik heb Arriva gemaild (reactie binnen 15 dagen, erg klantvriendelijk. Arriva gebeld, ligt aan de chauffeur....

Iemand ervaring?

Overigens weet ik dat er werkzaamheden zijn rondom Groningen , maar checks voor de vakantie gaven geen stremmingen aan .
Tussen Leer/Oldenburg en Groningen rijdt Flixbus, zie hier voor verbindingen en het Flixbus topic voor achtergrond.

Vijf fietsen is misschien een probleem maar kleine kinderfietsen zou je denk ik als ruimbagage mee kunnen nemen.
Je wilt je kinderen dus de kans ontnemen om een paar zeehonden te zien? Ik zou in de laatste paar dagen zoveel mogelijk de Dollard route proberen te fietsen langs de kust en in Delfzijl dan op de trein te stappen als het echt krap wordt.
Daarnaast hoor ik dat de wind uit het Oosten gaat komen, dus lekker in de rug, dat scheelt iig in de inspanning die je moet leveren.
Komen zondag pas laat in de middag op station Leer aan. Dollard route is zeker een aanrader, maar maandag beginnen de scholen en het werk.

Flixbus zit helaas helemaal vol, maar bedankt voor de tip!!
Komen zondag pas laat in de middag op station Leer aan. Dollard route is zeker een aanrader, maar maandag beginnen de scholen en het werk.

Flixbus zit helaas helemaal vol, maar bedankt voor de tip!!
Als dat het geval is zou ik eerder een trein vanuit Bremen nemen, alleen vanwege de betere aansluitingen naar de rest van het land (en Nederland) Op bahn.de zie ik dat je met de trein zo tussen de 5 en 7 uur onderweg bent met een aantal overstappen (ook niet echt ideaal te noemen) als het je al lukt een fietskaartje voor 5 fietsen te bemachtigen. Een QDL ticket of Schönes Wochenende ticket samen met fietskaartjes is overigens op veel stations met pinpas uit een automaat te toveren. Die 2 soorten kaartjes beperken je alleen wel in de treinen waarin je mee mag (en dus een langere reistijd)
Flixbus zit inderdaad "vol" als je met fiets boekt maar zonder fiets zijn er voldoende plaatsen, dat betekend dat de bus geen fietsendrager heeft.

Mocht je "omhoog zitten" dan kan zou je de fietsen bij instappen de chauffeur kunnen vragen of ze tegen betaling in het bagageruim mee mogen of anders achterlaten in Leer en het weekend erop ophalen.
daulagari schreef:
vr 31 aug, 2018 22:31
Flixbus zit inderdaad "vol" als je met fiets boekt maar zonder fiets zijn er voldoende plaatsen, dat betekend dat de bus geen fietsendrager heeft.

Allemaal in een doos en dan gaat het vast prima mee als je 5 stoelen plus vijf keer ruimbagage kunt boeken.
Bedankt voor alle hulp en meedenken ! Het zal niet meevallen vandaag, maar het lijkt te gaan lukken.

Net station Hamburg weer overleefd, wat een dramatisch ontworpen station blijft dat toch.
verrefietsers schreef:
zo 02 sep, 2018 11:46
Bedankt voor alle hulp en meedenken ! Het zal niet meevallen vandaag, maar het lijkt te gaan lukken.

Net station Hamburg weer overleefd, wat een dramatisch ontworpen station blijft dat toch.
Dan moet je niet naar OsnaBruck gaan dat is pas echt raar ontworpen.