Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen gevraagd mbt “rondje” Schotse Hooglanden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ervaringen gevraagd mbt “rondje” Schotse Hooglanden

mooi verslag! Ik ben met je eens dat de westkust vele malen mooier is dan de oostkust, heb er diverse malen her en der gewandeld en gekampeerd, al zijn er nog heel wat regio’s waar ik nog niet geweest ben en waar het heel ruig en mooi is. Ik kan me voorstellen dat het verkeer, buitenom de schotse weggebruikers, iets is om goed rekening mee te houden. Nu is het wel zo dat de drukte (verwacht ik tenminste) eind sept./begin okt. aanmerkelijk minder zal zijn, daarbij zal ik wel zoveel mogelijk de wat rustigere wegen opzoeken (en elders zorgen dat ik ruimte heb om tijdig uit te wijken). Ik ga overigens bewust niet langs applecross omdat ik weet dat het daar behoorlijk “geaccidenteerd” is, maar blijf bvk op de wat vlakkere stukken.

Ik ken de bistro bij Mallaig, heb daar jaren geleden eens overnacht toen ik een poging maakte om de Skye Trail te wandelen (de “peterson” versie begint overigens aan de andere kant van Ardvasar in Tokavaig. Hele toffe route wel, veel cross-country, weinig of geen paden), maar zo laag kom ik niet. Ik hoop vooral dat het weer een beetje goed blijft, dwz relatief weinig buien en hopelijk regelmatig zon. Juli en Augustus zijn de slechtste maanden (doorgaans erg nat) wat ook de reden is om wat later te gaan, al had ik eigenlijk een oaar weken eerder moeten vertrekken, maar goed wat is dat is, dus ik zie wel hoe het zal zijn, Schotland is altijd wel mooi, zolang het niet dagenlang met bakken uit de lucht komt (maar dat weet je daar nooit)
Even aanhaken zonder een nieuw topic te openen...

Nadat het links rijden mij wel bevallen is in Essex, ben ik met een schuin oog aan het kijken voor een volgende tocht. Dit maal of naar Berlijn of door de Schotse Hooglanden.

Afgelopen week hier het forum eens doorgelezen, reisverslagen doorgelezen (leuk!) en globaal een route door Schotland uitgestippeld.
Glasgow naar John O Groats.
Via Ullapool, Fort William, Iverness en Bettyhill. Zo'n 700 km met 6.500 hm.

Maar zijn er nog dingen die ik niet mag missen?
Bijvoorbeeld Skye? Is dat écht niet te missen?
(Als in: Wel naar Parijs gaan, maar de Eiffeltoren niet zien.....)

Hoe zit het daar met die muggen? Is dat echt zo erg?
En, supermarktjes onderweg? Zijn die er een beetje daar?
Schermafbeelding 2019-06-21 om 16.54.03.png
Glasgow - John O Groats stravaroute
Skye is absoluut magnifiek maarrrr.... niet in de zomermaanden juli en augustus. Skye is zonder overdrijven berucht vanwege de midges, beter is het voorjaar (mei/juni) of het najaar (sept/okt) aan te houden. Regenen kan en doet het altijd wel maar meestal zijn deze masnden niet de beroerdste maanden (in julie en augustus regent het zelfs doorgaans vaker dan in viir- en najaar).

supermarkten vind je sowieso in Broadford, Portree en Uig.
Het westen van Skye ben ik nog niet geweest maar ik vermoed dat winkels daar sporadisch te vinden zijn. Maar als je voor een week eren mee neemt, kom je een heel eind op Skye.
Ik vond het mooist: Isle of Mull (westzijde), Isle of Skye, Wester Ross (gebied ten noorden van Ullapool) en het stuk bij Applecross. Ik was niet zo onder de indruk van de binnenlanden.