Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS-sen voor oudere beginnende lange-afstandfietster? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

GPS-sen voor oudere beginnende lange-afstandfietster?

Is de wahoo element hier nog niet genoemd ?
Batterij gaat lang mee, scherm zeer goed afleesbaar en simpel te bedienen.
Een route maken in komoot en op de gps zetten werkt erg goed en redelijk simpel.

Nadeel is dat ie iets minder precies als een Garmin is (Met mountainbiken soms lastig).
Je kunt de kaart niet bewegen/verslepen.
En je moet er een smartphone voor hebben.
Tiewrap schreef:
do 27 sep, 2018 05:25
Is de wahoo element hier nog niet genoemd ?
Batterij gaat lang mee, scherm zeer goed afleesbaar en simpel te bedienen.
Een route maken in komoot en op de gps zetten werkt erg goed en redelijk simpel.

Nadeel is dat ie iets minder precies als een Garmin is (Met mountainbiken soms lastig).
Je kunt de kaart niet bewegen/verslepen.
En je moet er een smartphone voor hebben.
MOET je er perse een smartphone voor hebben of is het zo dat het instellen een stuk sneller en gemakkelijker gaat met de compagnon-app?
Oftewel, kan de Wahoo ook zonder smartphone gebruikt worden, ook al is dat onhandiger.
Ja, die moet je hebben.
Je kunt hem anders niet instellen, en er geen track op zetten.
Je kunt er wel mee fietsen zonder smartphone.

Mocht je in Noord-Holland wonen kun je hem wel eens proberen ?
Tiewrap schreef:
zo 28 okt, 2018 13:24
Ja, die moet je hebben.
Je kunt hem anders niet instellen, en er geen track op zetten.
Je kunt er wel mee fietsen zonder smartphone.

Mocht je in Noord-Holland wonen kun je hem wel eens proberen ?
Dank voor het aanbod.
Ik zit nog te twijfelen tussen de mini en de bolt, puur vanwege het prijsverschil 89/199/299 voor mini/bol/element.

De mini kan niet navigeren maar dat doe ik op m'n smartphone en de mini kan niet via usb worden opgeladen. Maar een nieuwe knoopcel erin en hij kan weer een jaar mee geloof ik, dus dat is dan ook niet echt een punt.

De bolt is in verhouding met de mini z'n geld duidelijk waard en het voordeel van de navigatie is natuurlijk dat de smartphone van het stuur af kan en in een tas kan verdwijnen.

Ik zag dat je notificaties van je smartphone gewoon op alle wahoo's binnenkrijgt en daarop zelfs kan zien wie er belt zodat je ze kunt negeren omdat je lekker aan het fietsen bent ;-)

Ik kan niet precies bedenken waarom ik inplaats van de bolt de element zou nemen. Voor een wielrenner die aan het trainen is, zal het best voordelen hebben die 100 euro extra waard zijn, maar voor een rustige reiziger als ondergetekende twijfel ik aan het nut.

Ik neem tenminste aan dat ik de element niet als extra optie heeft dat ie mijn bloedsuiker kan laten zien onderweg ;-)
Beste @BikerCH - Senioren en nieuwe dingen leren , geen combinatie? Wist je dat nieuwe dingen leren je juist jong houdt - en das wetenschappelijk bewezen :wink: Bovendien is leren nu zo gemakkelijk met zoekmachines en instructies op Youtube. :idea: Succes en veel rij-plezier!

Wij waren gebruiken de garmin gpsmap. Niet teveel franjes voor een lange batterij duur.
Helemaal juist.
Bolt is ook erg populair, en doet weinig voor de element onder.
Hoe hard je fietst maakt daarvoor niet uit.
Sterker nog, de "snelle" jongens nemen juist de bolt omdat die kleiner is, cq beter smoelt.

Gpsmap en ook bv etrex zijn natuurlijk ook geweldige apparaten, maar mijn inziens lastiger in gebruik, en een scherm wat slechter af te lezen is dan de wahoo's. (Heb in t buitenland altijd een etrex als backup mee)