Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gevraagd boekjes provence en canal du midi - Forum Wereldfietser

gevraagd boekjes provence en canal du midi

te koop gevraagd routeboekjes fietsen door de Provence van benjaminse en fietsen langs het canal du midi van luc otemans
Ik heb een exemplaar van Oteman voor je.
Gekocht in het voorjaar van 2013, lichte gebruikssporen.
In het boekje zelf zie ik niet meteen een publicatiedatum staan.

Het kostte toen EUR 19,50.
Hoe wordt hier eigenlijk aan pijszetting gedaan?
Eerlijke vraag, ik heb zo goed als geen ervaring met zulke dingen.
Mijn excuses als het vloeken in de kerk is.

Met het oog op de windrichting reden we van west naar oost. Eerst Canal de Garonne, dan Canal du Midi.
Mooie tocht, maar veel water. Het bleek niet echt ons ding te zijn, dagenlang langs een kanaal fietsen. In Bézier hebben we het water verlaten en zijn we naar Avignon gefietst. Misschien hebben we het mooiste stuk gemist.

Voorbij Avignonet-Lauragais was het pad soms niet prettig om op te fietsen, vonden we. We hebben toen regelmatig een alternatief langs de weg genomen.
Dag Winfred,
ik heb het route boekje
Onbegrensd fietsen door de Provence van Paul Benjaminse - eerste druk april 2011 - hier voor je liggen.
Voor € 7,50 mag je het hebben
groet
Harry
Ik zag vanmiddag behoorlijk wat info liggen bij de fietsvakantiewinkel. Ook leuk om daar eens te zijn.

https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... q=Provence
Ik zal er dan ook maar EUR 7,50 voor vragen?
Je mag een PB sturen
Overigens is (of althans was) het fietsen langs het Canal du Midi niet zo moeilijk, dwz ... indertijd moest je soms wel opletten op boomwortels, en erger nog stekels die je lekke banden gaven.
 
Canal du Midi - 2005-06-22  MCS_4811.jpg
Paraza - nabij Pont-Canal de Repudre
Wij fietsten toentertijd slechts een deel van het kanaal, van Carcassonne tot Colombiers (we hadden veel wind mee, en de ± parallelle weg was over 10-tallen kilometers "barrée" en daarom juist een heel aantrekkelijke verkorter). Bij Colombiers gingen we naar het noorden, richting Bedarieux en daarna richting Causses.

Wat overigens ook leuk kan zijn is een scheepvaart-gidsje voor het kanaal. Er staat meestal niet precies aangeduid hoe het jaagpad erbij ligt maar wel aan welke kant, en ook wat er voor voorzieningen langs het kanaal zijn, en verder ook wat toeristische info.

BSM

PS Zie ook AF3V-carte of Carcassonne-Trèbes. De komende maanden is het daar dicht vanwege de overstromingsschade.
Beste Bridgestone - Dank voor de info in Ps - af3v carte Ben van plan in het voorjaar van nice naar bergerac te fietsen. Lekke banden door stekels op traject van canal du midi voorbij Beziers is mij overkomen tijdens route Amsterdam naar Barcelona van Benjaminse.
winfred schreef:
zo 11 nov, 2018 15:21
Beste Bridgestone - Dank voor de info in Ps - af3v carte Ben van plan in het voorjaar van nice naar bergerac te fietsen. Lekke banden door stekels op traject van canal du midi voorbij Beziers is mij overkomen tijdens route Amsterdam naar Barcelona van Benjaminse.
Tja, dat waren dan wellicht zelfs dezelfde stekels :wink:

Wat betreft de fiets-info. Je kan ook proberen per regio of zelfs departement te zoeken met "piste cyclable" en misschien nog beter met "voie verte". Soms vind je dan nog meer, routes die nog niet op de AF3V kaart staan en/of routes die in ontwikkeling zijn (ik heb al vele kilometers achter de rug op nog niet aangelegde routes of mooier routes die wel bijna klaar waren maar nog niet officieel geopend).

BSM
Winfred,

Ik heb je een PB gestuurd.
Akkoord met de ruil die je voorstelt.