Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 251 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34052 berichten
Beste gok voor deze afbeelding: saint louis
math schreef:
wo 12 dec, 2018 09:47
Toch een nachtelijke raid en nog raak ook!

St. Louis ligt op de Route-66 fietsroute van Los Angeles naar Chicago. De cabine naar de top van de Arch is zó klein en traag, dat ik schatte dat niet veel mensen in dit uitzichtspunt gestaan hebben.
Als kleine correctie op BSM : ik herinner me dat het Museum of Westward Expansion onder de Arch ligt en dat je het dus niet op mijn foto ziet.
Ik accepteer iedere correctie, ik ben nooit in de Nieuwe Wereld geweest en ik heb ook geen plannen.
Ik heb me ook bij dat Museum of Westward Expansion domweg gebaseerd op de toeristische info die het internet me bood.
De locatie leidt nogal onder het "bucket-list-syndroom".

Ik vond ongeveer direct met Google schijnbaar identieke foto's, ik zelf had niks met het plaatje maar Google vond het des te makkelijker ... je zou zonder voorkennis aan plagiaat gaan denken. Ik snap het wel, ben je eenmaal boven dan maak je gewoon díé foto, en nu je ook nog eens aangeeft dat het een "hele reis" is is de aandrang om díé foto te maken alleen maar groter ... en dus is iedereen trots op die foto waar ze al die moeite voor deden.

Vanwege dat "bucket-list-syndroom" prefereer ik om (ook) die rare terloopse foto's te maken, de foto's van een op het eerste gezicht anoniem plekje .... zelfs die anonieme plekjes blijken dan vindbaar, soms met een kleine al dan niet cryptische hint. < Grappig in dit kader is dat ik eigenlijk altijd een kiekje van het kampeerplekje maak .... en na jaren blijkt dat veel van die "wilde" kampeerplekjes een enorm grote onderlinge gelijkenis hebben. >

Groeten BSM

PS We zijn inmiddels met "Raad plaatje!" over de 5000 bijdragen geraakt.
math schreef:
wo 12 dec, 2018 09:47
Toch een nachtelijke raid en nog raak ook!
Poeh... Zo wordt het bijna onmogelijk om doordeweeks mee te doen. (Ik werk overdag en slaap 's nachts.)

BSM: Kan ik een plaatje bij je bestellen dat niet Frankrijk is genomen?
willem.m schreef:
wo 12 dec, 2018 12:57
math schreef:
wo 12 dec, 2018 09:47
Toch een nachtelijke raid en nog raak ook!
Poeh... Zo wordt het bijna onmogelijk om doordeweeks mee te doen. (Ik werk overdag en slaap 's nachts.)

BSM: Kan ik een plaatje bij je bestellen dat niet Frankrijk is genomen?
Goed willem.m,

Op speciaal verzoek dan ... ik heb gezocht naar iets buiten Frankrijk, en iets dat vindbaar is (ik heb het gechecked), en iets dat goed (nu ja ... bovengemiddeld vermoeiend) per fiets te doen is.
Ik had ook nog wel een St. Louis gehad (denk ik) maar dat was dan weer Frankrijk geweest.

Behalve dan dat het géén Frankrijk is wil ik om te beginnen maar even niks verklappen.
Ohh ... ik heb ook al gezegd dat je er op de fiets moe van wordt.
 
2016-06-05 P1010209.jpg
Panorama .... ??
 
Succes

BSM

PS   Qua werktijd: niet iedereen heeft hetzelfde ritme. En ... eigenlijk wilde ik er helemaal niet aan beginnen ... iets in de Nieuwe Wereld, 't doet me niets, 't heeft voor mij nauwelijks aanknopingspunten ... maar het bleek (wellicht echt toevallig) zo makkelijk dat ik nog "vreesde" dat er tientallen voor mij waren.
PS2 Voor de statistieken: De teller staat nu op: reactie 5003 / bezoeker 404825
Tandenknarsend constateer ik dat jullie me voor zijn, omdat ik vanmorgen anders veel te doen had! Ik ken Saint Louis goed en ben daar meerdere malen geweest, ook op mijn fiets. Achter de linker poot van the Gateway Arch (ben er ook boven geweest) staat the Old Cathedral uit 1840. Daar heb ik op 24 december 1972 een Kerstnachtmis bijgewoond en na afloop kwam de aartsbisschop op me af; hij vond het een eer dat een Nederlander zijn dienst heeft meegemaakt.
Vanuit de kade op de voorgrond heb ik in 1977 een mooie tocht op een authentieke Mississippi steamboat gemaakt, de "Huckleberry Finn". Zulke sierlijke rivierschepen met twee pijpen op het dak en een breed rad achterin.

De Amerikaanse brievenbus, die voor mijn huis staat, heb ik op 24 december 1972 in St. Louis gekocht. Dus nu al heel bijna 46 jaar. Vreemde tijd voor een vakantie, zou je zeggen. Tijdens mijn fietstocht in de Ardennen in 1971 ontmoette ik op de jeugdherberg in Vianden (L) een lief Amerikaans meisje, die mij uitgenodigd had om Kerst en Oud/Nieuw 1972-'73 bij haar thuis te vieren.

Afbeelding
Bridgestone SM schreef:
wo 12 dec, 2018 15:12
Op speciaal verzoek dan ... ik heb gezocht naar iets buiten Frankrijk, en iets dat vindbaar is (ik heb het gechecked), en iets dat goed (nu ja ... bovengemiddeld vermoeiend) per fiets te doen is.
Ik had ook nog wel een St. Louis gehad (denk ik) maar dat was dan weer Frankrijk geweest.

Behalve dan dat het géén Frankrijk is wil ik om te beginnen maar even niks verklappen.
Ohh ... ik heb ook al gezegd dat je er op de fiets moe van wordt.
  

PS2 Voor de statistieken: De teller staat nu op: reactie 5003 / bezoeker 404825
Je geeft aan dat het vindbaar is: ik heb geen idee :(. Toch een poging om het terug te brengen tot een land.

Aangezien je in een eerdere post had aangegeven dat je in Engeland hebt gefietst (nog voor je Bridgestone tijdperk) gok ik op Engeland, ook vanwege de Landrover (helaas geen nummerbord te zien).

Maar dan waar in Engeland?

PS. Nu je het over statistieken hebt: je hebt je aangemeld op 2 november en het aantal bijdragen staat op, als ik dit post, op 436 (ruim 10 per dag). Goed bezig :).
Nog even en je hebt grootposter Leon (aangemeld op 28 februari 2003) ingehaald (hij zit op 2,4 per dag :)).

-Jan
Nooit meer slapen! Ik heb overigens de naam van de stad zelden als Saint Louis gezien, vrijwel altijd als St. Louis.
Ik gok voor het landroverplaatje op Zwitserland, ergens in de Jura.
math schreef:
wo 12 dec, 2018 16:04
Ik gok voor het landroverplaatje op Zwitserland, ergens in de Jura.
Tja, ik heb ook in Engeland gefietst - goed opgelet JanH - en dat was al met de Bridgestone.

Maar ... het is geen Engeland, zelfs geen United Kingdom ...

Math heeft het beter geraden, het is het land dat ± rondom door de EU omgeven wordt.
Echter het: "ergens in de Jura" is niet echt juist.

Ga zo voort !

BSM

PS   Wel weer interessant: Dat grote eiland is nu volop bezig met de Brexit, Dat kleine Alpenlandje zit niet in de EU, en tegelijk zit het er middenin, het voldoet tegelijkertijd toch aan ongeveer alle EU regelgeving, het zit er dus middenin, zit er niet in en kan er niet uit.
PS2 Nooit meer slapen is een meesterwerk, in mijn ogen zelfs HET meesterwerk, van Willem Frederik Hermans
Parc naturel régional Gruyère Pays-d'Enhaut?
De tovenaar schreef:
wo 12 dec, 2018 17:50
Parc naturel régional Gruyère Pays-d'Enhaut?
Ik houd wel van Gruyère, of van de Franse tegenhanger Comté.

Of je het verschil kan proeven weet ik niet, de foto zit er tussenin.

BSM
Gokje, Parc naturel régional du Doubs, ergens langs de Jura fietsroute 7?
JanH schreef:
wo 12 dec, 2018 16:01
PS. Nu je het over statistieken hebt: je hebt je aangemeld op 2 november en het aantal bijdragen staat op, als ik dit post, op 436 (ruim 10 per dag). Goed bezig :).
En dat op meerdere forums tegelijk... Respect!

Heeft de vereniging al extra serverruimte besteld?
Vraag aan BSM: Staat het op Google Streetview?
Zo ja, dan ga ik misschien zoeken.
willem.m schreef:
wo 12 dec, 2018 20:31
Vraag aan BSM: Staat het op Google Streetview?
Zo ja, dan ga ik misschien zoeken.
Ja, het staat (min of meer) op Google Streetview.
Het aanzicht is gelijk en toch net anders.
Ik was er met ander weer en denkelijk in een iets ander moment in het jaar.
Dus willem.m in het zadel en zoeken.

Of er een fietsroute langsloopt ... ik zal dat nog proberen te checken.
Ik denk eigenlijk niet, het was allemaal nogal "sportief" ... maar je weet het niet met die Zwitsers.
De Zwitserse mountain-bikers komen op de gekste plekken.

Ik heb effe gesjekt: Er komen in ieder geval op het internet beschreven routes langs.
Verder kan ik zeggen dat de route die ik volgde (ik moet bekennen, ik was er niet op de fiets, in weet niet of de Bridgestone dat trekt, en anders is het "bruin" die het misschien wel niet trekt) die route ging strak omhoog en daarna strak omlaag. Google Maps zegt dat het ongeveer halverwege is en Google zegt ook dat als hij op de fiets stapt zijn gemiddelde snelheid nog geen 10 kilometer per uur is.

BSM
:oops:
willem.m schreef:
wo 12 dec, 2018 20:24
JanH schreef:
wo 12 dec, 2018 16:01
PS. Nu je het over statistieken hebt: je hebt je aangemeld op 2 november en het aantal bijdragen staat op, als ik dit post, op 436 (ruim 10 per dag). Goed bezig :).
En dat op meerdere forums tegelijk... Respect!

Heeft de vereniging al extra serverruimte besteld?
Respact Willem maar ik ben bang dat je hint weer niet aankomt :D
Misschien nog een hint of twee.

1º Soms moet je mijn opmerkingen heel strikt nemen, soms ook niet.
2º Heel goed dat de LandRover in ene goed benoemd is.
      Weet dat een dergelijke auto ook wel een rijdend tuinhuisje (garden shed) wordt genoemd

Dat was het wel weer voor vandaag.

BSM
De tovenaar schreef:
wo 12 dec, 2018 18:34
Gokje, Parc naturel régional du Doubs, ergens langs de Jura fietsroute 7?
Tja, ik had dus al eerder geschreven: "Echter het: "ergens in de Jura" is niet echt juist."

Ter voorkoming van vergissingen ... een antwoord is o zo gemakkelijk een grensgeval ... ook dit heb ik effe gesjekt.
Het is geen Jura, maar het is (het) wel ... net als die Gruyère ... een soort niet het een en niet het ander ... een soort randgeval .... en in dit geval een tikje "alleenig".

En dan naast de cryptische ook een prettig concrete harde aanwijzing de foto is op ruim 1300 m hoogte gemaakt.
Op de foto staat bovendien een echt hoogte-/hoogste-punt.

BSM

PS   We zijn inmiddels al weer 600 bezoekjes verder ... het gaat hard.
Zwitserland?