Additionally, paste this code immediately after the opening tag: deuken in frame: advies gevraagd - Forum Wereldfietser

deuken in frame: advies gevraagd

Tijdens een reis in zuid Amerika is mijn fiets tijdens een busreis beschadigd. In de bovenbuis zitten een aantal deuken.

Het is een stalen Koga Myata Terra Liner Oval uit 2000.

Op onderstaande foto's is de schade te zien.

Wie kan mij een advies geven over de bruikbaarheid van dit frame?
Moet ik op zoek naar een ander frame, of kan ik hier nog wel mee verder?

LP

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen stickers overheen plakken, maar het lijkt me niet onverantwoord om er mee door te rijden

m-gineering schreef:Geen stickers overheen plakken, maar het lijkt me niet onverantwoord om er mee door te rijden
Niet dat stickers schadelijk zijn voor het frame, maar zonder stickers kun je eventuele scheurvorming waarschijnlijk geruime tijd van tevoren zien aankomen; tijd genoeg om op zoek te gaannaar spalken, slangklemmen, ijzerdraad, tweecomponentenlijn, polyesterhars en andere dingen die in landen waar veel wordt gerepareerd makkelijk te vinden zijn.
Groeten,
Leon

Als het een allu frame was geweest, dan zou ik er niet mee doorrijden. Maar ik heb stalen frames gezien met deuken erin minstens even groot als deze, en een aantal jaren oud, en verder was er niks aan de hand :wink:

Ik rijd al een jaar of tien met een stalen Giant Expedition rond met vergelijkbare deuken. Geen centje pijn, noch in de praktijk, noch volgens het "deskundig" advies van de verschillende fietsenmakers die de fiets onderhanden hebben gehad. Vrolijk op door blijven rijden dus, tenzij de klappen zo hard zijn aangekomen dat de fiets volledig uit het lood staat. En misschien een likje (nagel-)lak tegen de roestvorming...

Groetjes,

Astrid