Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 280 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34169 berichten
Omdat het in Wallonië is zal het wel een arbre de l indépendance of een arbre de la liberté zijn.
Google geeft echter geen hit die lijkt op de opgave.

-Jan
Heeeel dicht bij de taalgrens...

Bijlagen

Met deze extra tips kon google wel helpen:
https://www.google.com/maps/@50.7838021 ... 312!8i6656
gios schreef:
vr 04 jan, 2019 19:30
Met deze extra tips kon google wel helpen:
https://www.google.com/maps/@50.7838021 ... 312!8i6656
O wat suf. Ik had aan de zuidrand van dat bos (daar ergens was een veldslagtekentje op een heel globale kaart...) nog gezocht naar rotondes, maar kon zo snel niets vinden.

Ik verwacht van onze zuiderbuur nu wel een geschiedenisles over de Opstand.
Lintje voor Gios.

In 1930 zijn er in een pak gemeenten in Vlaanderen en Wallonië zogenoemde eeuwfeestbomen geplant om het jubileum van de onafhankelijkheid te vieren. In België zijn die herdenkingsbomen een traditie, zoals afgelopen jaar bvb nog met de 100° verjaardag van het einde van WOI. Blijkbaar is dat in Nederland niet echt een gewoonte. Het verhaal van Jambe de Bois (de figuur) is overigens geweldig maar dat is voor een andere keer.

Onthoud vooral: Brasserie de la Senne. Daar zullen de examenvragen over gaan. 8)
Lintje voor Gios.
Nu breekt mijn klomp toch even.
Ik ben op die plaats al minstens 100 keer voorbijgekomen. Ze ligt ook op een van mijn trainingstochten, met leuke hellingen zoals de Smeysberg, de Muur van Pécrot en - als ik er zin in heb - de doodlopende Chemin de la Trace in Hamme-Mille (23 % of zoiets). Ik neem aan dat jij van Tervuren komt en dan langs Duisburg en Huldenberg passeert?

En toch herkende ik die plek niet. Op de racefiets zie je toch wat minder van de omgeving.

EDIT

Mag ik trouwens meedoen aan dat examen over de Brasserie de la Senne? Ik heb hun biertjes lang geleden ontdekt, ofwel in Le Soleil (aan de Kolenmarkt) ofwel in Brasserie Verschueren (Sint-Gillis), dat weet ik niet meer. Er waren toen nog niet veel cafés die dat bier verkochten.
Ik dacht al, waar blijven de forumbelgen. Moskesstraat! Meestal kom ik daar op de terugweg voorbij, via Bevekom, van Opvelp of soms Hoegaarden.

Laatste loot aan de tak van de BdlS is trouwens Bruxellensis, gaat een beetje in de richting van Orval, super.
Laatste loot aan de tak van de BdlS is trouwens Bruxellensis
OK, dank je voor de tip. Alles wat de richting van Orval uitgaat, moet goed zijn.
Hoe zit je hele 100 km-route in elkaar? Je mag me een PB sturen.
Die Brasserie de la Senne ga ik als groot bierliefhebber vast nog eens ontdekken. Vanavond hield ik het bij een Verboden Vrucht. Ook erg lekker.

Hier de volgende. Misschien te makkelijk, maar dat is dan fijn voor de late opblijver.
IMG_20181231_122044.jpg
Excuus voor de storende fiets in beeld. Zo soms rijd ik rondjes op dit plastic monster. :wink:
Breskens?
Fietsertje71 schreef:
za 05 jan, 2019 01:22
Breskens?
Niet goed.
Er zijn natuurlijk heel weinig herkenningspunten op dit plaatje.
Wat zie ik: een steiger aan zout water. (nagenoeg geen aangroei van algen)= Zeeuwse of Zuid-Hollandse wateren.
Een groot water met een leeg tankerkoppelverband dat over bakboord afbuigt om een ander vaarwater in te varen = Volkerak monding Schelde -Rijnkanaal?
Ik zie ook een groene vaarwaterboei, dus het steiger staat aan de zuidoever van het water.
Misschien is er een steiger in het natuurgebied van de Slikken van de Heen?
Op Google Earth kan het helaas niet ontdekken.

Jan
Jan2855 schreef:
za 05 jan, 2019 09:17
Er zijn natuurlijk heel weinig herkenningspunten op dit plaatje.
Wat zie ik: een steiger aan zout water. (nagenoeg geen aangroei van algen)= Zeeuwse of Zuid-Hollandse wateren.
Een groot water met een leeg tankerkoppelverband dat over bakboord afbuigt om een ander vaarwater in te varen = Volkerak monding Schelde -Rijnkanaal.
Ik zie ook een groene vaarwaterboei, dus het steiger staat aan de zuidoever van het water.
Misschien is er een steiger in het natuurgebied van de Slikken van de Heen.
Op Google Earth kan het helaas niet ontdekken.

Jan
Jan is toch wel warm. Zout water klopt, dus de Slikken van de Heen kunnen het niet zijn. Er staat, als je heeel goed kijkt een zeer groot herkenningspunt in de verre achtergrond.
Achter de boeg vh schip lijkt een vuurtoren te staan, heel vaag, daarnaast verder naar rechts een wit huis. Maar ik weet niet waar t is. Oosterschelde? Colijnsplaat?
Oké. Volkerak geen zoutwater, dat had ik moeten weten :oops:
Mijn ogen zijn niet meer zo best, maar ik zie achter het schip een brug (Zeelandbrug?) en meer naar rechts wat bebouwing aan de overkant. (Watersnoodmuseum?)
Dan staat je fiets waarschijnlijk op het steiger in Stavenisse en kijk je uit over de Keeten.

Jan
Jan2855 schreef:
za 05 jan, 2019 10:12
Oké. Volkerak geen zoutwater, dat had ik moeten weten :oops:
Mijn ogen zijn niet meer zo best, maar ik zie achter het schip een brug (Zeelandbrug?) en meer naar rechts wat bebouwing aan de overkant. (Watersnoodmuseum?)
Dan staat je fiets waarschijnlijk op het steiger in Stavenisse en kijk je uit over de Keeten.

Jan
Geweldig Jan, erg goed gezien. Zeelandbrug is slechts een vage schaduw geworden door verkleinen van de foto helaas. Op het origineel was de brug iets duidelijker zichtbaar. Het is, als het niet te gek hard waait, prachtig fietsen op "het eiland". Ben sowieso fan van buitendijkse fietspaden, die kunnen er nooit genoeg zijn :D
https://www.strava.com/activities/2046366860
Zeker een mooi gebied, een beetje buiten de geijkte paden. Maar heerlijk fietsen daar aan de buitenkant van de dijk. Vorig jaar hebben we daar nog een dag, al fietsend, zoute lucht opgesnoven.

Hierbij een nieuw plaatje, deze keer weer eens wat verder uit de buurt.
IMG_20180330_103537.jpg
Succes, Jan
Zo te zien is de foto op hoogte gelegen, nl. 803m. :wink:
Ligt het in Zwitserland?
Ligt het in Zwitserland?
Zwitserland! Nee, dan zou het er niet zo onverzorgd uitzien, denk ik.
Een hint: het centrum van dit stadje staat op de werelderfgoedlijst.

Jan