Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 289 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34262 berichten
Oké, Okee, Goed, Gut, Bon, Yes, Oui, Si, Bitte, Graag, Mooi, Hup, akkoord, best, fijn, gaaf, knap, puik, tof, wel ...
Ik denk dat je iets in het Nederlands bedoeld, want De Slimste Mens is ook erg op het Nederlands gericht.

Anders staat het hier misschien bij:
zoekspoor: oké → goed. goed als woordenboektrefwoord: goed: bn. bw. (beter, best). goed: o. (-eren), bezitting ; koopwaren; meubelen; klederen. als trefwoord met bijbehorende synoniemen: goed (bn): betrouwbaar, bruikbaar, degelijk, deugdelijk, geldig, geschikt, handig, passend, proper, solide goed (bn): behoorlijk, tevredenstellend, voldoening gevend goed (bn): correct, foutloos, gepast, juist, recht goed (bn): eerlijk, fatsoenlijk, rechtschapen goed (bn): goedaardig, goedhartig, goedig goed (bn): aantrekkelijk, charmant, knap goed (bn): klasse, prima, van kwaliteit goed (bn): mooi geweest, welletjes goed (bn): bevredigend, heerlijk goed (bn): flink, kranig, taai goed (bn): smakelijk goed (bn): braaf goed (bn): fiks goed (bw): lekker, op rolletjes, vlot, voorspoedig goed (bw): dik, meer dan, ruim goed (zn): goederen, handel, handelsgoederen, handelswaar, koopwaar, vrachtgoed, waar, waren goed (zn): bezit, boeltje, bezitting, bezittingen, eigendom, have, possessie, spul, vermogen goed (zn): dracht, kleding, kledij, kleren, pak, plunje, tenue goed (zn): manifacturen, stof, textiel, weefsel goed (zn): grondbezit, landgoed, zate goed (tw): akkoord, all right, best, fijn, gaaf, in orde, knap, mij best, oké, puik, tof, voortreffelijk, wel als synoniem van een ander trefwoord: fatsoenlijk (bn) : aannemelijk, achtbaar, achtenswaardig, behoorlijk, beleefd, beschaafd, betamelijk, billijk, braaf, correct, decent, deftig, deugdzaam, eerbaar, eerlijk, eerzaam, gedistingeerd, gepast, goed, keurig, kuis, matig, net, netjes, ordentelijk, rechtschapen, redel, schikkelijk, welvoeglijk uitstekend (bn) : buitengewoon, eersteklas, eminent, excellent, fantastisch, geweldig, goed, illuster, klasse, kostelijk, opperbest, perfect, prachtig, prima, puik, puikbest, schitterend, super, superieur, uitmuntend, uitnemend, uitzonderlijk, volmaakt, voorbeeldig, voornaam, voortreffelijk flink (bn) : aan de maat, aanzienlijk, aardig, behoorlijk, belangrijk, degelijk, duchtig, echt, erg, fiks, fors, gezond, goed, groot, kloek, knap, kranig, kras, kwiek, pittig, potig, pront, robuust, sterk, stevig, struis, terdege fijn (bn) : delicaat, dun, emmes, exquis, goed, heerlijk, jofel, keurig, klein, lekker, licht, mooi, plezierig, prettig, prima, reuze, sierlijk, subtiel, teder, teer, tof, uitgelezen, uitgezocht, uitstekend, zacht, zwak plezierig (bn) : aangenaam, aardig, amusant, behaaglijk, charmant, fijn, gelukkig, gemakkelijk, genoeglijk, gezellig, goed, grappig, jofel, lekker, leuk, lollig, plezant, prettig, vermakelijk, vlot gunstig (bn) : aangenaam, bevorderlijk, favorabel, gelegen, goed, goedgezind, hoopgevend, opportuun, positief, riant, rooskleurig, schoon, veelbelovend, voordelig degelijk (bn) : behoorlijk, beproefd, betrouwbaar, deugdelijk, duurzaam, flink, gedegen, goed, grondig, pittig, proefhoudend, serieus, solide, stevig, terdege deugdelijk (bn) : adequaat, behoorlijk, betamelijk, convenabel, fatsoenlijk, gepast, geschikt, gevoeglijk, goed, juist, naar behoren, netjes, oorbaar, passend nuttig (bn) : bevorderlijk, bruikbaar, dienstbaar, dienstig, goed, leerzaam, praktisch, productief, van dienst, van nut, voordelig, winstgevend braaf (bn) : deugdzaam, eerbaar, eerlijk, eerzaam, fatsoenlijk, goed, keurig, oppassend, rechtgeaard, rechtschapen, welgeaard, welgemanierd gedegen (bn) : betrouwbaar, degelijk, deugdelijk, doortimmerd, doorwrocht, goed, grondig, proefhoudend, solide, treffelijk mooi (bn) : emmes, fijn, gaaf, gekloft, geweldig, goed, jofel, keurig, kostelijk, net, netjes, prima, reuze, uitstekend groot (bn) : aanzienlijk, belangrijk, goed, groots, intens, kapitaal, machtig, uitstekend, voortreffelijk puik (bn) : best, eerste klas, goed, perfect, pico bello, prima, uitmuntend, uitstekend, voortreffelijk juist (bn) : correct, geldig, gepast, geschikt, goed, in orde, passend, precies, recht, zeker, zuiver bevredigend (bn) : deugdelijk, gepast, goed, tevredenstellend, voldoend, voldoening gevend, wel geschikt (bn) : adequaat, deugdelijk, fatsoenlijk, gevoeglijk, goed, juist, oorbaar, proper heerlijk (bn) : bevredigend, delicieus, deugdelijk, goed, overheerlijk, wel prachtig (bn) : fantastisch, geschikt, goed, prima, uitmuntend, uitstekend proper (bn) : behoorlijk, duidelijk, geschikt, goed, ondubbelzinnig gezond (bn) : beter, blakend, fit, goed, kiplekker, valide, welvarend recht (bn) : billijk, echt, geldig, goed, juist, rechtmatig, wettig tof (bn) : betrouwbaar, fijn, gaaf, goed, leuk, mieters, te gek steekhoudend (bn) : degelijk, goed, opgaand, overtuigend, valide correct (bn) : exact, foutloos, goed, in orde, juist onbedorven (bn) : fris, gaaf, goed, puur, smetteloos nut (bn) : goed, gunstig, nuttig, welbesteed straf (bn) : bekwaam, ervaren, goed, knap, slim gelukkig (bn) : goed, plezierig, voorspoedig geldig (bn) : deugdelijk, goed, juist gaaf (bn) : goed, interessant, mooi klasse (bn) : eersteklas, gaaf, goed sterk (bn) : bedreven, goed, handig optimaal (bn) : goed aardig (bw) : aanmerkelijk, aanzienlijk, behoorlijk, drommels, flink, goed, nogal, tamelijk knap (bw) : aardig, behoorlijk, flink, goed, nogal, straf wel (bw) : gezond, goed, in orde lief (zn) : aanhalig, aardig, beelderig, behulpzaam, beminnelijk, bevallig, charmant, doddig, goed, hartelijk, honnig, schattig, snoeperig, snoepig, snoezig, vriendelijk, zoet, zorgzaam kleding (zn) : dracht, goed, klederdracht, kledij, kleed, kleedsel, kleergoed, kleren, kloffie, kostuum, spullen, tenue, tooi, uitdossing, uitmonstering waar (zn) : artikel, goed, goederen, handel, handelsgoederen, handelswaar, koopmansgoed, koopwaar, spul, spullen, vrachtgoed, waren, winkelwaar spullen (zn) : bedoening, boeltje, bul, bullen, dingen, diversen, gerief, goed, goederen, goedje, handel, rommel, spul, waar, zaken bezit (zn) : bezitting, boedel, boeltje, eigendom, goed, have, have en goed, possessie, propriëteit, rijkdom, vermogen kleren (zn) : dracht, garderobe, goed, klederen, kleding, kledingstukken, kleedsel, kleergoed, kloffie, plunje stof (zn) : doek, goed, katoen, kleed, kleergoed, lap, textiel, textielvezel, weefsel spul (zn) : benodigdheden, bezitting, eigendom, gereedschap, goed asset (zn) : bezit, goed, have, plus, possessie, propriëteit uitrusting (zn) : goed, kostuum, outfit, plunje, uitdossing weefsel (zn) : doek, goed, lap, stof, textiel plunje (zn) : goed, kleren, kloffie, pak textiel (zn) : goed, stof, weefsel akkoord (tw) : goed, in orde, mij best, oké best (tw) : goed, mij best, oké woordverbanden van ‘goed’ grafisch weergegeven in Charivarius' Een Ander Woord (1945): degelijk: deugdelijk, goed, rechtschapen, braaf, eerbaar, eerzaam, ernstig, fatsoenlijk, bestendig, gegrond, grondig, stevig, betrouwbaar, beproefd deugdzaam: braaf, goed, rechtschapen, rechtgeaard, oppassend, plichtmatig, eerzaam, eerbaar, zedelijk eigendom: bezit(ting), vermogen, have, goed, pand, kapitaal, (geld)middelen, rijkdom, fortuin goed: deugdzaam, degelijk, nuttig, bruikbaar, gepast, geschikt ja: jawel, zeker, waarlijk, waarachtig, voorwaar, goed, best, juist, precies, toegestemd, top netjes: aardig, goed, behoorlijk nuttig: bruikbaar, geschikt, praktisch, doelmatig, doeltreffend, goed, gunstig, voordelig, bevorderlijk, dienstig, dienstbaar, oorbaar, verdienstelijk, handig, handzaam, raadzaam, wenselijk rechtschapen: goed in het Handwoordenboek van Nederlandsche Synoniemen (1908)*: in hedendaagse spelling: have, bezit, bezitting, fortuin, goed, goederen, middelen, vermogen Have — bezit — bezitting — fortuin — goed — goederen — middelen — vermogen. Bezit, goed en have duiden die zaken aan, die de mensch als zijn eigen beschouwen kan; in deze woorden is de grondgedachte op verschillende wijze uitgedrukt. Bezit en ook bezitting is eigenlijk wat bezeten wordt. Have is wat men heeft, goed is wat den mensch goed of van nut is. Goed wordt zoowel gebruikt van roerende als onroerende goederen. (Vgl. Goederen). Have, eigenlijk bezitting, beteekende oudtijds ook vast goed, maar wordt tegenwoordig meer voor roerende goederen en vee (tilbare have, levende have) gebezigd, terwijl goederen nu meer gebruikt wordt om vaste eigendommen, inzonderheid landeigendom (vaste, onroerende goederen), bezitting om onroerende goederen van eenigen omvang aan te duiden. Middelen omvatten iemands gezamenlijke bezittingen, doch zien vooral op het geld dat hij bezit. Een man van middelen is hij, die onbekrompen leven kan. Hetzelfde in ruimeren zin wordt uitgedrukt door fortuin. Vermogen is dat waardoor men iets vermag of macht heeft. Dit woord omvat de middelen, rechten enz. en beschouwt dit alles met de bezitting en de middelen als een geheel. In de taal van het dagelijksch leven heeft het meestal de kracht van middelen of fortuin. * De spelling in deze bron kan afwijken van de tegenwoordig geldende. in overige bronnen*: in hedendaagse spelling: lenig, zacht, gedwee, inschikkelijk, toegeeflijk, vergevensgezind, goed LENIG, ZACHT, GEDWEE, INSCHIKKELIJK, TOEGEEFLIJK, VERGEVENSGEZIND, GOED bron: Gerbrand Bruining - Nederduitsche synonymen (1836), band 2, bladzijde 43. * De spelling in deze bronnen kan afwijken van de tegenwoordig geldende. in de lijst met antoniemen (woorden met een tegengestelde betekenis): goed ≠ akelig, beetje, beroerd, ellendig, enigszins, erbarmelijk, erg, fout, foutief, gehandicapt, hinderlijk, iets, ietwat, inferieur, lastig, lichtelijk, lullig, minderwaardig, mis, ongelukkig, onjuist, slecht, storend, tikkeltje, verkeerd, vervelend, wat, ziek zie ook: goed bij kas, goed draaien, goed gesitueerd, goed houden, goed lopen, goed ogend, goed toeven, goed uitvallen, goed vallen, have en goed, het ga je goed, met goed gevolg, niet goed snik, niet goed wijs, op goed geluk, vrij goed, zo goed als
Iets als "Berg" of "Klim"?
Leon: Iets in het Nederlands, je bent er bijna
Derdekeer: Nee
De tovenaar schreef:
di 15 jan, 2019 11:35
Leon: Iets in het Nederlands, je bent er bijna
Derdekeer: Nee
Zie de update van mijn post :
Klasse, Mooi, Prima, Leuk, Gaaf, Vet, Knap, Cool (is ook NL...)
Leon schreef:
di 15 jan, 2019 11:37
Zie de update van mijn post :wink:
Kan ik niet lezen, graag één plaatsnaam, het liefst met de lokatie aub
Leuk, Wallis, Zwitserland
Afbeelding
https://goo.gl/maps/mBairJr8JD22

Volgende is voor Leon!
Uit de oude doos.
Afbeelding
Station Tienray?
Inderdaad, jij bent. Het was deductief ook wel gemakkelijk. NL, dieselspoor, bocht + station + dubbelspoor ter plekke. Ik had de opmerking uit de oude doos er nota bene bijgezet om de spoorkenners op een dwaalspoor te brengen dat het misschien inmiddels geëlectrificeerd zou zijn, wat niet zo is. De foto is van omstreeks 1983, maar de situatie is niet veel anders. Op streetview zie je het van de andere kant, maar heel herkenbaar.
Langs het spoor lopen was toen nog niet zo berucht, nu is men daar minder blij mee.
Volgende keer moet ik toch echt iets moeilijkers plaatsen.
De tovenaar schreef:
di 15 jan, 2019 11:45
Afbeelding
https://goo.gl/maps/mBairJr8JD22
Ach natuurlijk. Subtiele manier om niet-Facebookgebruikers voor het blok te zetten.
CarlW schreef:
di 15 jan, 2019 14:10
De tovenaar schreef:
di 15 jan, 2019 11:45
Afbeelding
https://goo.gl/maps/mBairJr8JD22
Ach natuurlijk. Subtiele manier om niet-Facebookgebruikers voor het blok te zetten.
Grappig, niet eens aan gedacht.
Leon schreef:
di 15 jan, 2019 13:32
Inderdaad, jij bent. Het was deductief ook wel gemakkelijk. NL, dieselspoor, bocht + station + dubbelspoor ter plekke. Ik had de opmerking uit de oude doos er nota bene bijgezet om de spoorkenners op een dwaalspoor te brengen dat het misschien inmiddels geëlectrificeerd zou zijn, wat niet zo is. De foto is van omstreeks 1983, maar de situatie is niet veel anders. Op streetview zie je het van de andere kant, maar heel herkenbaar.
Langs het spoor lopen was toen nog niet zo berucht, nu is men daar minder blij mee.
Volgende keer moet ik toch echt iets moeilijkers plaatsen.
Tienray was het eerste dat bij mij op kwam, met de bomen langs de toegangsweg en de overweg, en na nog wat snel zoekwerk wist ik het zeker. Een rondje Tienray is voor mij een kilometer of 60 en er zit een goeie ijstent in het dorp.
Hier een nieuwe:
P1010316 (Large).JPG
Lijkt nogal op deze:

https://goo.gl/maps/KEKGVNF5xtS2

Maar als ik naar de details kijk is het hem niet.
CorneK schreef:
di 15 jan, 2019 22:05
Lijkt nogal op deze:

https://goo.gl/maps/KEKGVNF5xtS2

Maar als ik naar de details kijk is het hem niet.
Je moet het niet zo ver van huis zoeken.
Nogal wat op Google gezocht, ik dacht dit te hebben gevonden: Heidekamppark tuibrug te Stein (Lb.) maar in details is het 'em toch niet. Zoals de palen tussen het wegdek en de leuningen en het aantal tuidraden.

https://www.nationalestaalprijs.nl/arch ... r/heibroek
Is het de Victor-Neels Brücke in de Eifel?
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Victor- ... r%C3%BCcke
Dat is leuk om te weten; de laatste keer dat ik daar was reed ik een lang weekend van Maastricht naar Monschau en van daar de Roer af naar de monding. Ik heb Vogelsang uitgebreid bekeken en moest via Gmund terug.

Met [deze] [een] brug naar de andere oever kan de route langs het stuwmeer vervolgd worden.
math schreef:
wo 16 jan, 2019 11:09
Is het de Victor-Neels Brücke in de Eifel?
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Victor- ... r%C3%BCcke
Dat is 'm ja, jouw beurt.
We kwamen hier langs op ons fietsrondje Vaals-Trier-Vaals een paar jaar geleden.
Aan de overkant kun je inderdaad naar boven naar het kamp Vogelsang.
Nieuw raadplaatje.
Afbeelding