Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lichte waterdichte overschoenen. - Forum Wereldfietser

lichte waterdichte overschoenen.

Ik heb op dit moment een paar lichte waterdichte overschoenen van Vaude. Na jarenlange incidentele maar trouwe dienst beginnen deze echter te verslijten. Wie weet waar ik een paar lichte (max 50 gram) overschoenen kan krijgen? (die rubber "condooms"heb ik geprobeerd, maar die trok ik gelijk kapot)
Waterdichte sokken?

ik heb gemerkt dat die toch beter werken...als je met klikpedalen rijdt

BertV
Gamaschen misschien een idee? Weet niet of die ook lichtgewicht te krijgen zijn, maar de "condooms" slijten inderdaad snel en zorgen als het wat warmer is ook voor zweetvoeten (je haalt ze er droog aan de buitenkant en vochtig aan de binnenkant weer af. Kans op regenwater inloop van boven is daarmee ook een stuk kleiner.
Op fietsvakantie fiets ik "altijd" met sandalen, zonodig met waterdichte sealskin sokken. Omdat bij de Sealskin sokken buiten de waterdichte laag nog veel stof zit, zijn overschoenen bij koud en nat weer fijn om toch warme voeten te houden. Ik gebruik ze zelden, daarom (en uit principe :D ) graag zo ligt mogelijk.
Ik ben benieuwd of de Vaude overschoenen onder de 50 gram waren, of waren ze zover gesleten?

Ver, ver boven je gewichtslimiet, maar wel goed (beter dan Vaude wat mij betreft), de Mirage Rainfall Luxury. Even gewogen, 100 gram kaal, 120 gram met hoesje.
Velotoze, misschien? Ze zijn alleen niet heel duurzaam. Maar wel heel licht.
Dat waren die `condooms` die ik heb geprobeerd, in een keer kapot.
BBB BWS-03N overschoenen waterflex maat 43/44 weegt nieuw vd verpakking ook 120gr.

Zoals gezegd nog nieuwe, geen idee hoe goed ze zijn.
Dit zijn polyesterhoezen die zullen wel licht zijn zonder voering:
https://www.bergfreunde.nl/northwave-tr ... rschoenen/