Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 300 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34192 berichten
Een hele moeilijke...Franse Alpen?
De tovenaar schreef:
vr 01 feb, 2019 12:25
Een hele moeilijke...Franse Alpen?
Dan heb je inderdaad al iets.
Als fietser moet je wel de sneeuw waarschijnlijk even wegdenken; ik was daar als langlaufer/sneeuwwandelaar. Zonder sneeuw zou je 100 meter van de camera (f=50mm) vandaan de weg kunnen zien. Als het echt niet lukt kan ik uitzoomen, tot een beeld van 360 graden.
Ik denk dat je bij de Col d'Izoard stond en naar het zuiden, de Queyras in, keek.

https://www.google.nl/maps/@44.8206907, ... 704!8i4352
Kijk zo moeilijk was dat toch niet? Hoe heb je het gevonden?
Wolt, jij bent.
Ik ben afgelopen zomer vanaf camping de l'Izoard op en neer gerend naar de col. Blijkbaar heb ik op de terugweg voldoende omhoog kunnen kijken om jouw foto nog een belletje te doen laten rinkelen.

Vanaf welk monument is deze foto genomen:

Bijlagen

Geen idee.
Is dit in de VS?

-Jan
Het monument staat 'gewoon' in Europa.
JanH schreef:
za 02 feb, 2019 13:14
Geen idee.
Is dit in de VS?

-Jan
Ik heb geprobeerd bij Mount Rushmore (je weet wel, van die gebeeldhouwde koppen van presidenten), maar het uitzicht zit vol met rotsen en het landschap maakt een droger indruk. Ik denk dat men binnen Europa moet blijven. Ook gekeken bij de Kaiser Wilhelm Denkmal in Porta Westfalica, maar het landschap is te druk bewoond.
De strakke weilanden en dat blokhutje met een weg erachter. Lijkt meer op uitlopers van de Alpiene gebieden.
De Doubs, onder Pontarlier?
Pontarlier ligt circa 2500 km fietsen van de plek waar de foto is genomen.
Wolt schreef:
za 02 feb, 2019 14:07
Pontarlier ligt circa 2500 km fietsen van de plek waar de foto is genomen.
Fietsen of As the crow flies?
noord-zweden / -noorwegen (met As the crow flies)?

-Jan
JanH schreef:
za 02 feb, 2019 14:45
noord-zweden / -noorwegen (met As the crow flies)?

-Jan
Volgens Google Maps 2420 km fietsen (dus niet vliegen).
Zal wel hier ergens in de buurt zijn dan?
https://goo.gl/maps/H573avcGBf12 (poolcirkel)
Edit: hmm nee veel te ver fietsen van Pontarlier
Het ziet er veel te goed gemaaid uit, met een nette hut, en met naaldbomen en geen berken; Oekraine of Wit Rusland zou ik niet op willen gokken. Polen is te dicht bij.

Midden Zweden....maar welk meer en welk monument is de vraag....zou mijn gok zijn.

Edit: Ah, met die afstand dus ergens bij Hillsand...

Edit2: Gok: Kakuasen aan het meer van Gaxsjön.....
Ik zoek het in Noorwegen, ten noorden van Trondheim ergens langs de Nasjonal sykkelrute nr. 1 - Kystruta?
Dan kom ik ergens hier https://goo.gl/maps/yGyaW3QPkgB2 maar geen monument in de buurt te zien.
Hågahögen even buiten Uppsala, Sverige? Daar staat een grafheuvel uit de bronstijd.
aandegracht schreef:
za 02 feb, 2019 14:53
Gok: Kakuasen aan het meer van Gaxsjön.....
Je zit het dichtst bij, maar ook jij moet nog 150 km fietsen...
Karolinermonumentet, Duved, Jämtland
Leon schreef:
za 02 feb, 2019 16:01
Karolinermonumentet, Duved, Jämtland
Goed bezig Leon, aan jou de volgende.