Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Introductie - Forum Wereldfietser

Introductie

Hallo allemaal,

Na al een hele tijd anoniem te hebben meegelezen en hier al veel nuttige (route)ideeën te hebben opgedaan, vond ik het tijd om een account aan te maken!

Ik ben Eric, 40 jaar en woon in Zoetermeer. Nadat ik in 2011 van mijn vader zijn oude Koga LiteAce uit 2000 heb gekregen, ben ik weer veel gaan fietsen. In 2016 was die fiets ver versleten en kreeg ik een nieuwe baan op 10 km fietsafstand. Aanvankelijk was mijn plan een nieuwe stadsfiets te kopen, maar mijn gedachten gingen steeds weer uit naar alle vakantiefietsers die ik tijdens trein/backpackreizen was tegengekomen. Leek mij toen ook al leuk, op de fiets op vakantie, maarja ik had geen geschikte fiets. Wel had ik al eens op gehuurde fietsen dagtochten gemaakt in Schotland, Montenegro en Taiwan. Uiteindelijk heb ik in 2016 een Santos Travelmaster 2.8 met riem gekocht, ideaal voor zowel vakantie als voor woon-werkverkeer, zodat ik hem niet voor niks zou hebben gekocht in het geval fietsvakanties me onverwacht niet zouden bevallen.

Naast wat fietsweekendjes weg heb ik inmiddels twee langere reizen gemaakt.
In 2017 vanaf Bergen rondom het Sognefjord en Lustrafjord met inspiratie uit dit artikel van Kees Swart.
In 2018 ben ik naar Platja d'Aro in Noord Spanje gefietst, via de Groene Weg en vanaf Narbonne via een zelf uitgezette route.
Dit jaar ben ik van plan naar Timisoara in Roemenië te fietsen en per trein terug naar Nederland te gaan. De Limes route tot Boedapest en van daaruit langs de Donau tot net in Kroatië en dan door Vojvodina in Noord-Servië naar Timisoara.
hirtshals2.JPG
Haven in Hirtshals voor de boot naar Bergen
Welkom!
Welkom Eric,

Leuk dat je je even voorstelt. Veel plezier gewenst hier op het forum en...
EricBeckers schreef:
ma 25 feb, 2019 21:17
Dit jaar ben ik van plan naar Timosoara in Roemenië te fietsen en per trein terug naar Nederland te gaan.
... alvast veel fietsvreugde gewenst!

Groetjes,

Carl
Leuk om je introductie te lezen!

Veel plezier en welkom op dit forum, maar bovenal veel plezier onderweg op je fiets naar (mooie) bestemmingen :wink:
Dank allemaal voor het welkom!