Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Skopje-Athene dilemma: tent meenemen of niet? - Forum Wereldfietser

Skopje-Athene dilemma: tent meenemen of niet?

Hallo,

Ik vertrek zaterdag naar Skopje om van daaruit in een tweetal weken naar Athene te fietsen.
Ik en mijn reispartner twijfelen nog of we de tent/slaapzakken/matjes wel mee zullen nemen of niet.

Wel de tent:
Vragen aan mensen/boeren of we op hun land mogen staan, campings zijn er niet echt op de route
wildkamperen
meer gewicht

Geen tent:
Slapen in dorpjes, blijkbaar heb je in Griekenland vaak goedkope slaap (en eet)gelegenheden, zelfs in de dorpen, evt bij de bewoner
minder gewicht (we willen stevige afstanden afleggen en veel hoogtemeters, dus dat maakt wel iets uit)

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met slapen in het Griekse binnenland (en Macedonië). Het is er vrij dunbevolkt, zijn die slaapgelegenheden er ook effectief, of zijn die er vooral in dichtbevolktere/toeristischere gebieden? is het toch zekerder om de tent mee te nemen om toch zekerheid te hebben ergens te kunnen slapen? :)

Onze route gaat waarschijnlijk vanuit skopje zuidwestelijk naar mavrovo, via een stukje albanië zuidwaarts griekenland in om dan via de oostkant van dat bergachtige gebied in het midden van Griekenland zuidwaarts richting Athene te gaan.

Bedankt alvast voor enig advies!
Klik op deze link en scrol naar het zuiden.
https://www.google.com/travel/hotels/Sk ... 0wNS0xN1IA
In Macedonië zijn er genoeg overnachtingsmogelijkheden, campings inderdaad weinig, en nu denk ik ook nog niet eens open, (Zelfde geldt voor Griekenland) In Albanië zijn de overnachtingsmogelijkheden ook goed te noemen, zeker in de steden en dorpen is er altijd wel wat te vinden.
Houdt er wel rekening mee dat in de Albanese Alpen nog sneeuw ligt, en in Griekenland op de passen mogelijk ook nog. Als ik me een rechte lijn van Korçë naar Athene inbeeld ga je toch wel wat om hoog en omlaag (zelfs door wintersportgebieden) Griekenland is niet alleen warmte en zonneschijn, het wil in het binnenland ook best regenen (of sneeuwen)
Voor wie het nuttig kan zijn: Uiteindelijk door het slechte weerbericht geen tent meegenomen, en de route au fur et à mesure aangepast aan het slechte weer, zuidwaarts gegaan, vijf dagen heel mooi op Euboea gefietst en ook een stukje Peloponessos. Kamertjes en hotels het vaakst via booking/google maps gevonden. In dit laagseizoen hebben we nooit via booking geboekt maar altijd gewoon langsgeweest bij de hotelletjes of gebeld. We kregen vaak een lagere prijs dan op booking, en de eigenaar houdt er meer aan over: iedereen blij.

Wildkampeerplekken te over gezien onderweg (maar met het natte weer toch de goede keuze gemaakt).