Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets kopen Dummie - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fiets kopen Dummie

Foto staat in de bijlage

Bijlagen

Da's een fraaie! 40 spaaks achterwiel zo te zien, oude type Magura, helemaal top, zit wel een nieuwe vork in?
Prima fiets, ik fiets zelf al 10 jaar met de Rohloff-versie. Ik zou het vlinderstuur en de verstelbare stuurpen vervangen door een recht stuur en een vaste stuurpen, de voordrager en het kettingscherm verwijderen en de banden zodra ze versleten zijn door iets minder stugs vervangen.
Bert van Sprang schreef:
zo 07 apr, 2019 18:30
een recht stuur
Of een licht gebogen stuur (9-16 graden), wat iets fijner voor je polsen kan zijn.
Verder helemaal eens met Bert.
Ik zou geen haast maken met dat stuur. Eerst wennen, dan weet je alles zekerder. Het stuur dat er nu op zit kun je overigens lager monteren door het wisselen van de ophoogringen, toch?
Ik zou het stuur wel platter monteren, dan kun je de bivenste grip gebruiken voor tegenwind e.d.
+1 niks zo persoonlijk als sturen en pedalen :D
Ah. Een recht stuur is dus bij de meeste mensen fijner? Vandaag stuk gefietst, wel nog zonder bagage en alles, maar fietste goed. Geen idee of het stuur 1,2,3 te vervangen is en hoe en wat. Maar zoals hierboven gezegd, ik ga het eerst hiermee wel een tijdje proberen. Hoe minder vervanging hoe beter.
AlwinJ schreef:
ma 08 apr, 2019 21:36
Ah. Een recht stuur is dus bij de meeste mensen fijner?
Welk stuur bij je past is een heel verhaal maar zoals je het nu formuleert neigt het toch wel snel naar een verkeerde conclusie. Dwz je koopt geen stuur omdat het voor de meeste mensen fijner is.
Alleen een recht stuur, zonder goede bar-ends is daarbij maar zelden het ideaal; het is wel het goedkoopste.
Precies, ik gebruik een Jones H-Bar en die is ook heel fijn, maar heeft zo ook zijn voor én nadelen hoor.
Volgende fiets komt een Salsa Cowchipper oid (flared racestuur) op en ik ben benieuwd hoe dat rijd.
Grappig ik rijd nu met een Cowchipper en op de volgende komt een H-bar of Surley moloko stuur.
Ja ik moet er wel bij zeggen dat ik nu m'n Big Dummy even voor woonwerk verkeer gebruik, 20km stampen is niet echt de bedoeling met die fiets, maar ik heb m'n oude woonwerk mtb waar ik mee reed weg gedaan en ben nu een Salsa Fargo aan het opbouwen voor die taak. De Dummy heeft een H-bar en daar ben ik voor rustiger toerwerk heel erg blij mee. De Fargo krijgt een Cowchipper en ik ben benieuwd hoe dat rijd. (eerst moeten die Gevenalle remschakelsets weer eens leverbaar worden potdikke)